Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opět jsme se zastavili na brzdě, tentokrát jsme s sebou ovšem nevzali zcela nový automobil, ale naopak ojetinu. Testovaný Ford Mondeo s benzinovým dvoulitrem měl najeto přes 170 000 km. Jak se taková porce projeví na výkonu motoru?

Měření výkonu nejrůznějších automobilů si u vás získalo velkou oblibu, takže jsme se rozhodli, že zkusíme tento seriál ještě trochu vylepšit. Na brzdu jsme vzali první ojetinu, což by mohla být podle našeho názoru věc ještě zajímavější a vaše ohlasy na Facebooku to v podstatě potvrdily. Každopádně je důležité zdůraznit, že výsledky této první ojetiny (a jakékoliv následující) jsou pouze orientační. Je logické, že za řadu let výkon motoru hodně ovlivní jednotliví majitelé a jejich přístup k automobilu. Abychom získali co nejlepší představu o tom, v jakém technickém stavu měřený exemplář je, pokusíme se pokaždé zjistit co nejvíce z jeho historie.

Technika | Citroën

Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

Jako první ojetina zavítal na brzdu benzinový Ford Mondeo s karoserií kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvoulitr Duratec – HE s maximálním výkonem 145 koní dostupným při 6000 ot./min. Náš konkrétní exemplář byl poprvé registrován v dubnu roku 2001, od té doby vystřídal čtyři majitele a do roku 2005 sloužil jako firemní automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušené Mondeo má za sebou přes 170 000 km, první registrace proběhla v dubnu 2001 a podle servisní knížky to vypadá, že o něj bylo dobře postaráno, což se nakonec potvrdilo také na brzdě.

Na první servisní prohlídku vůz dorazil v roce 2002, kdy měl najeto 15 000 km a od té doby byl pravidelně v servisu každý rok. Zajímavým údajem ze servisní knížky je rok 2004, kdy se tohle auto v servisu zastavilo hned dvakrát. V lednu mělo na tachometru 48 000 km, v říjnu to bylo 62 000 km. Poslední zápis je z minulého roku, kdy tachometr ukazoval 162 200 km a kdy se kromě jiného měnily také svíčky a samozřejmě olej.

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Výkon jsme tomuto Fordu Mondeo změřili tedy při stavu cca 175 000 km a upřímně jsme byli velmi zvědaví na to, jak nakonec dopadne. Už samotná jízda v běžném provozu prozrazovala, že motor bude ve velmi dobré kondici, což se nakonec také potvrdilo. Na místo slibovaných 145 koní vykázal dvoulitrový čtyřválec 151 koní, a to při 6800 ot./min.

Z grafu je dobře vidět, že ten, kdo chce z této jednotky dostat maximum, musí točit motor až na samotný vrchol. Maximální naměřený točivý moment pak má hodnotu 188 Nm při 4476 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek

Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 116 852 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků