Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opět jsme se zastavili na brzdě, tentokrát jsme s sebou ovšem nevzali zcela nový automobil, ale naopak ojetinu. Testovaný Ford Mondeo s benzinovým dvoulitrem měl najeto přes 170 000 km. Jak se taková porce projeví na výkonu motoru?

Měření výkonu nejrůznějších automobilů si u vás získalo velkou oblibu, takže jsme se rozhodli, že zkusíme tento seriál ještě trochu vylepšit. Na brzdu jsme vzali první ojetinu, což by mohla být podle našeho názoru věc ještě zajímavější a vaše ohlasy na Facebooku to v podstatě potvrdily. Každopádně je důležité zdůraznit, že výsledky této první ojetiny (a jakékoliv následující) jsou pouze orientační. Je logické, že za řadu let výkon motoru hodně ovlivní jednotliví majitelé a jejich přístup k automobilu. Abychom získali co nejlepší představu o tom, v jakém technickém stavu měřený exemplář je, pokusíme se pokaždé zjistit co nejvíce z jeho historie.

Technika | Citroën

Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

Jako první ojetina zavítal na brzdu benzinový Ford Mondeo s karoserií kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvoulitr Duratec – HE s maximálním výkonem 145 koní dostupným při 6000 ot./min. Náš konkrétní exemplář byl poprvé registrován v dubnu roku 2001, od té doby vystřídal čtyři majitele a do roku 2005 sloužil jako firemní automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušené Mondeo má za sebou přes 170 000 km, první registrace proběhla v dubnu 2001 a podle servisní knížky to vypadá, že o něj bylo dobře postaráno, což se nakonec potvrdilo také na brzdě.

Na první servisní prohlídku vůz dorazil v roce 2002, kdy měl najeto 15 000 km a od té doby byl pravidelně v servisu každý rok. Zajímavým údajem ze servisní knížky je rok 2004, kdy se tohle auto v servisu zastavilo hned dvakrát. V lednu mělo na tachometru 48 000 km, v říjnu to bylo 62 000 km. Poslední zápis je z minulého roku, kdy tachometr ukazoval 162 200 km a kdy se kromě jiného měnily také svíčky a samozřejmě olej.

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Výkon jsme tomuto Fordu Mondeo změřili tedy při stavu cca 175 000 km a upřímně jsme byli velmi zvědaví na to, jak nakonec dopadne. Už samotná jízda v běžném provozu prozrazovala, že motor bude ve velmi dobré kondici, což se nakonec také potvrdilo. Na místo slibovaných 145 koní vykázal dvoulitrový čtyřválec 151 koní, a to při 6800 ot./min.

Z grafu je dobře vidět, že ten, kdo chce z této jednotky dostat maximum, musí točit motor až na samotný vrchol. Maximální naměřený točivý moment pak má hodnotu 188 Nm při 4476 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2009
Stav: 147 253 km
Cena: 120 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků