Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

38 komentářů

dave_007
28. února • 13:30

Osobne se mi ty charakteristiky vcelku libi.Vykon roste temer linearne (bez radikalnich spicek) od 1000 do cca 5450 ot/min.Kroutici moment je temer konstantni od cca 1500 do cca 5000 ot/min. Skoda jen te cca 14% spicky pri 2800 ot/min.Pri 2500 ot/min ten motor dava cca 40 PS a 112 Nm.Na takove to pojizdeni v mestskem provozu s ridicem, jednim malym ditem a nakupem je to, podle meho nazoru, vyborne. Clovek se nemusi vubec soustredit na citlive a plynule davkovani vykonu ci krouticiho momentu. Rovnez clovek nemusi v tom mestskem provozu presprilis resit ani razeni, protoze pri 'rozumnych' otackach ma k dispozici primerene vykonu i krouticiho momentu. Otazkou je, kolik to pri tech 2500 ot/min jede.Ja osobne bych si ho na kazdodenni dalnicni 'letani' do prace a zpet nekoupil. Ale myslim, ze takove auto muze byt dost oblibene u zen, protoze po nich nevyzaduje plne soustredeni pri mistrnem ovladani vozu.Jeste jedno plus: Auto je tak levne, ze kdyz Vam ho uvnitr potomek pozvraci a nebo manzelka udela neporadek (kupodivu neporadek ve voze zenam vubec nevadi), nebude Vas to az tak moc zrat.

Ivan
27. února • 20:26

nuž asi tie volkswageny rapidy nejdú na odbyt podla tehoto článku!B-]

Jura
28. února • 9:59

Moc nejdou, ale situace se díky masivní reklamní kampani trochu lepší. Např. když jedu z Olomouce do Brna, tak za cestu potkám 4 až 5 billboardů s Rapidem. O placených testech v některých časopisech nemluvě. Neříkám, že Rapid je vysloveně špatné auto, ale za tu cenu ??? C-Elysée si proti Rapidu si na nic nehraje. Jinak si myslím, že časem se Rapid začne prodávat u nás více. Vzpomeňte, když na náš trh přišel Peugeot 207. Fábie se "téměř" přestaly prodávat, tak začla mediální masáž o tom, jak je Fábia II krásné a super auto. Dokonce se k některým časopisům přibalovaly i malé modely Fábie, aby si lidé zvykli na úzkou karoserii. No a po pár měsících se začalo Fábii opět dařit. Reklama je dnes hodně důležitá, protože jinak by lidi mohli i uvažovat. A to přece nechceme ;-)

Sylvano
27. února • 8:47

Jeste by mne zajimalo, jak je to ve skutecnosti s tolik proklamovanou odolnosti podvozku, ma nekdo zkusenosti nebo videl nekdo nejaky test na alespon 50.000km? Ale po nasich silnicich, ne v DE a pod. Protoze muj 4-lety Citroen Berlingo je takrka od novoty takova hrkalka... Jezdit jezdi spolehlive, ale ty pazvuky odevsad...

Nick
26. února • 21:13

Citroen mám taky a neměnil bych! :-D Jasně! Jsou lepší auta! Ale před patnácti lety jsem se rozhodl,že po letech ježdění v golfu vyzkouším Frantu a Já ho mám do dnešního dne najeto téměř 370000 km! Soused mě varoval, že Citroen je sráč a nevydrží ani dvě zimy! Tak si teď říkám, soused už má za ta léta třetí vůz a já vesele k jeho vzteku jezdím stále a bez problému! :-D Franta je Franta! O tom žádná! :-D

efefe
26. února • 22:31

Za panáct let tři auta a ty jezdíš pořád tim stejnym? To spíš vypadá tak, že soused se dobře učil a vztek máš ty protože jezdíš patnáct let starou šunkou ... i když jsem si jistý, že budeš argumentovat že máš nejlepší auto na světě a přesně to to chcešB-]

dave_007
28. února • 12:58

Jeste stesti, ze existuji takovi inteligenti, jako jeho soused. Kdyby byli vsichni tak odporne sporivi a nenarocni, tak by chudacci akcionari a investori brzo prisli na buben a radovi obcane by snad nemeli vubec zadnou praci.Cest praci soudruhu kakapitalisto.B-]B-]B-]

Nick
28. února • 14:49

Asi tak! Koupím nové za půl mega.. 100000 litrů z toho dám Kalousovi za daň, 25000 kč ročně pojišťovně a co z toho? Živit jednoho hajzla nebo druhého? Jinak nová kára by byla fajn :-D ta stará nadělá tutéž službu-pohodlně doveze! ;-)

Nick
27. února • 9:03

Já nemám vztek! Jen jsem rád, že mi Citroušek slouží tak jak má! Pohodlnej,spolehlivej,živej,úspornej a kde ho zaparkuju tam ho najdu! Co víc si přát? Sám se vůbec divím co to auto vydrží! Silnice u nás zmizela před léty a ten dírodrom co musím denně překonat je tvrdá zkouška! Samozřejmě to nemůžu vyprávět někomu,kdo se nesvezl a jen hudruje,že Francouzké auto je omyl ve výrobě aut! B-]

Petr
27. února • 13:06

Ale co bezpečnost? Patnáctileté auto je jezdící smrt.

dave_007
28. února • 13:02

Presne tak. S timto nazorem souhlasi 15 z 10 prodejcu novych automobilu. :-D

pacho
27. února • 18:36

Ja Ti neviem, Ty si kupuješ auto aby jebol do prvého stlpa, a tak mohol využiť tú tvojú bezpečnosť?

petr
27. února • 2:12

sory,ale já jsem taky ten typ.že když něco funguje,tak proč to měnit? Aspoň vím,v čem jezdím. Utratit peníze se dá i jinak.

peter75
26. února • 20:49

Za skodovkara sa urcite nepovazujem, ale Rapid sa stava po zlave cca 2 tis. eur skutocne zaujimavym autom. Za par susnov tam mate viac nez solidnu motorizaciu 1.2TSI 77kW (dufam ze problem s retazou poriesili inak odvolavam co som napisal). Viac menej je to stale velmi slusne auto a setrilo sa na nedpostatnych veciach.
Ono povedzme si uprimne, uz predchadzajuca verzia C4 sa chovala na dialnici ako rogalo. V C-elysee to lepsie nebude.

Fučík
26. února • 21:17

Srovnání s C4 není to pravé ořechové. Podvozek C-Elysee vychází z C3. Když vám v podobné výbavě s atmosférickou 1,6 vyjde o cca 100tis levněji než Rapid, tak není co řešit. Jinak v rapidu jsem si na českých cestách připadal jak v neodpérované motokáře. S takovým autem stejně nebudu závodit a ocenil bych spíše pohodlí, které je v C-Elysee na lepší úrovni.

Zíbo
26. února • 16:15

jááá souhlasím je to krááásný auto a jak zle kouká líbí se mi to už je lepší klassa než pYčka GOLFIK žejo?;-)

KarelAntonin
26. února • 12:32

Líbí se mi, ale s tímhle motorem bych ho nechtěl raději 1,6 a´t již benzín nebo naftu

Antiautomat
26. února • 12:05

Ouha, citron zrovna 2x nemusim, ale toto auto je naozaj zaujimave, davam jednotku, nech to da predrazenemu rapidu poriadne na...

Vana666
26. února • 12:42

no jestli podvozek citroenu přestává stíhat už ve 140kmh, tak může předražený rapid být ještě dlouho v klidu

k22
26. února • 18:50

On Rapid s HTP něco stíhá? :-D

asd
26. února • 13:26

to auto je dělané primárně pro trhy jako maroko apod. kde moc zpevněných cest není. A tam se 140km/h jezdit nedá. Pokud to aplikujeme na CZ trh, tak pro dálniční provoz si tu C-Elysée nikdo nekoupí. A české silnice III: tříd mají blíž k těm marockým "polňačkám" než ke kvalitnímu povrchu a tam se naladění podvozku hodí víc než to u rapida.

Psenda
25. března • 21:42

S tim Marokem a kvalitou cest.... s tim bych si nebyl jistej. Dost vymluvna tabulka kvality silnic. http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/750x750/Mar2... ...

krok
27. února • 8:17

Proč řešíte víc než 140km/h? Je to už dávno, co jsem dělal autoškolu, ale - není náhodou v CZ max rychlost na dálnici 130km/h?

Šákul Ředkvička (pota)
27. února • 9:30

A Vy při předjíždění kamionu jedoucího 85km/h jedete max 90km/h?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
_tD
27. února • 9:50

Zakon vic nedovoluje, takze musite, a proto je nesmysl predjizdet neco co jede jen o 5 km/h mene nez vy, navic by takovy manevr trval tak dlouho ze by vedl k ohrozeni ostatnich ucastniku, takze vlastne vybirate ze dvou nezakonnych variant.

kk
27. února • 16:46

zakony robia kokoti - tak u vas ako i u nas.
pockat!
kurva
ved sme si ich sami zvolili
tak potom..
potom...sme
kokoti
vlastne MY
:-/

dave_007
28. února • 12:59

Nu, Ty tedy rozhodne.

Michal
26. února • 20:49

Proč jen 3. tříd? Spousta dvojek i některé jedničky jsou spíše pro off-roady, zvláště teď po zimě 3-[.

Vana666
26. února • 15:54

asd: jednou jsem měl na dovolené vypůjčené auto co taky mělo problém nad 140 km/h. Sám bych si takové určitě nekoupil

Lojzo
26. února • 14:19

A co takhle srovnat s Rapidem 1,2MPI!?

sarusian
26. února • 14:24

urcite by to bolo zaujimave porovnanie, som zvedavy, ci ten motor bude lpg frendly :)

Lukáš H.
26. února • 11:20

Jak bylo řečeno, pro nenáročné. Ale hodně nenáročné!!!

Hloupej Honza
26. února • 12:09

Kterých je víc než 75% z celkovýho počtu lidí, který si auto koupí.

Muroň
26. února • 15:00

Nenáročnost se musí posuzovat v kontextu s využíváním. Pro město a okresky krátce zpřevodovaný tříválec v lehkém autě stačí. Dovolená u moře s plně naloženým autem už pro něj i pro posádku bude utrpením.

petr
27. února • 2:06

Jenže,ta dovolená je jednou do roka. Z 99procent je to trajdání po městě a jízda do nedaleké práce. Já jsem jel do Řecka ve 120ls a to bylo utrpení,ale přežilo to všech pět pasažérů!!! To auto je ,myslím,pro drtivou většinu nezhýčkaných lidí ,dostatečné,by přímo vhodné :)

Hloupej Honza
26. února • 16:10

No tak řízkaři si nový nekoupí. Ty si koupej za tu cenu přeci kvalitního a prověřeného Paššika . Sice je to vyjde dráž , ale šetřit se musí, aď to stojí, co to stojí.I kdyby tak , rodina v tomhle cestu kousne. Jezdili jsem Š120, až do Bulhar. Co, ale rodina ne kousne. Je splácet o sto , nebo dvěstě papírů víc.

Michal
26. února • 16:27

Souhlas. My jsme na začátku 90. let v euforii z možnosti cestovat sjezdili se Š120 skoro celou Evropu. Občas jsme v nějakých horách uvařili motor, občas se něco porouchalo, ale dalo se to. Elyseé je proti Š120 neskutečný luxus ve všech směrech.

Jan
26. února • 10:54

Za ty prachy?Pro nenáročné řidiče výborná nabídka.Bravo citroën.

Doporučujeme

Články odjinud