Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

Citroën C-Elysée chce být velmi lákavou nabídkou. Relativně prostorný vůz aktuálně začíná na ceně 220 000 Kč s tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru. V rámci redakčního testu jsme jej vzali také na brzdu, abychom zjistili, jak na tom se svým výkonem doopravdy je.
Seznam kapitol
  1. Citroën C-Elysée 1.2 VTi
  2. Fotogalerie

Citroën připravil spolu s Peugeotem hodně důraznou odpověď na Škodu Rapid. Modely C-Elysée a 301 sice nejsou zrovna přehlídkou nejmodernějších technologií, ale nabídnou to, co nenáročný zákazník požaduje. Tedy prostorný interiér, velký zavazadelník, nízkou spotřebu a především velmi zajímavou pořizovací cenu.

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Osobně si myslím, že v těchto případech je asi nejsmysluplnější variantou ta nejlevěnšjí, což byl přesně ten hlavní důvod, proč jsem s chutí sáhl po možnosti vyzkoušet C-Elysée osazené základním tříválcovým motorem. Dost možná dobře víte, o čem se tu teď bavíme, protože aktuálně C-Elysée najdeme na každém rohu, kterak na nás shlíží z billboardů a hrdě prezentuje cenu od 220 000 Kč. Je to takový kluk z plakátu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Základní C-Elysée na brzdě rozhodně nezklamalo. Naměřené parametry jsou vyšší než ty tabulkové.

Jak se s ním jezdí, na to se podíváme v připravovaném klasickém testu. Dnes nás zajímá především základní tříválec osazený vícebodovým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. Tabulky slibují maximální výkon 72 koní dostupný při 5500 ot./min, vrchol točivého momentu má hodnotu 110 Nm, a to při 3000 ot./min.

Testy | Citroën

Test: Citroën C-Elysée 1,6 HDi – levný, levnější, nejlevnější

Základní motorizace logicky nabízí základní parametry, ale musím říci, že jakkoliv to takhle na papíře (respektive na monitoru) nevypadá kdo ví jak, motor pro běžnou jízdu je to určitě dostatečný. Pohotovostní hmotnost 1020 kg mluví za vše. Přesto je stovka otázkou 14,2 s a maximální rychlost pouze 160 km/h. Mimochodem mohu vás ujistit, že už ve 140 km/h vás velmi rychle přejde chuť na dálnici s C-Elysée spěchat, protože podvozek to jednoduše příliš nezvládá. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jednoznačným plusem je fakt, že na pohled auto rozhodně nevypadá tak lacině, jako například slavná Fabia Junior.

V reálném provozu se motor postupně sbírá od nízkých otáček, aby kolem tří tisíc ožil a v těch nejvyšších otáčkách zase postupně s odpuštěním umřel. Výkonová špička se tak nějak nekoná, ale to snad tentokrát nikomu vadit nebude. Průběh výkonu a točivého momentu přesně kopíruje projev na silnici. Točivý moment mezi 2500 – 2800 rychle vzroste, aby postupně začal klesat. Naměřené průběhy najdete tak jako vždycky v přiloženém grafu.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

A jak je to s udávanými parametry? C-Elysée 1.2 VTi si můžeme zařadit k těm měřeným autům, která nabídnou více, než co slibují tabulky. Na místo 72 koní jsme naměřili 78,02 při 5433 ot./min. U točivého momentu je rozdíl ještě o něco větší. Naměřené maximum má hodnotu 125,1 Nm při 2850 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C-Elysée 1.2 VTi
  2. Fotogalerie
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků