Na brzdě - BMW M135i xDrive

Pokračujeme v měření výkonu na brzdě. A protože se k těmto zkouškám snažíme vybírat především zajímavá auta, byla zastávka s BMW M135i vyloženě povinností.
Seznam kapitol
  1. BMW M135i xDrive, Graf
  2. Fotogalerie

Automobilka BMW představila minulý rok na autosalonu v Ženevě program M Performance, v rámci kterého vznikla například naftová třikrát přeplňovaná M550d (ta mimochodem stále drží titul největšího záporného naměřeného rozdílu) a malé M135i. To později doplnila také testovaná varianta osazená automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Jak se zanedlouho dočtete v testu, myslet si o tomto autě, že je to nějaké poloviční „emko“, by bylo dost zcestné. M135i je de facto nejlacinější cestou k tomu, jak usednout za volant něčeho ze slavné mnichovské stáje. Image možná nebudete mít tak ohromnou, jako kdybyste si pořídili M5, ovšem na okreskách tento „mrňous“ zvládne důkladně potrápit a dost možná i předjet jak M5, tak také další podstatně dražší soupeře zvučnějších jmen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW M135i se po měření na brzdě zařadilo do skupiny těch aut, která vykázala lepší parametry, než jaké se dočtete v tabulkách.

Kromě výborného podvozku a v našem případě také pohonu všech kol mu v tom pomáhá motor. M135i nepoužívá jen tak obyčejný agregát. Pod kapotou pracuje šestiválec o objemu 2979 ccm. Ten dostal přeplňování typu TwinScroll, variabilní zdvih ventilů, proměnné časování ventilů a samozřejmě přímý vstřik paliva.

Ojetiny | Technika | Život řidiče | Kombi | Ford | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Výsledkem jsou parametry 320 koní při 5800 ot./min a maximální točivý moment 450 Nm, který má řidič k dispozici v širokém pásmu otáček od 1300 až do 4500 ot./min. Tedy alespoň tak zní tabulkové údaje.

Díky návštěvě brzdy a naměření reálných hodnot můžeme BMW M135i zařadit k těm exemplářům, které nabízejí zajímavější hodnoty, než co slibují oficiální tabulky. Jak je vidět z grafu, výkon roste relativně plynule až k 6000 ot./min, kde dosáhl svého naměřeného maxima 335,78 koní. Za touto hranicí následuje výrazný pokles.

Zajímavosti | Technika | Kombi | Kia | Kia Ceed

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Točivý moment nemá tak radikální nástup, jak BMW udává. Na 1300 ot./min jsme naměřil přibližně 360 Nm, slíbených 450 Nm dosáhl motor při 1700 ot./min a od této hranice postupně narostl až na hodnotu 498,29 Nm dosaženou při 3462 ot./min.

BMW M135i je aktuálně jedno z nejzábavnějších a jízdně nejvyspělejších BMW. Další podrobnosti očekávejte v kompletním testu, který vyjde přibližně za čtrnáct dnů.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M135i xDrive, Graf
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků