Na brzdě - BMW M135i xDrive

Pokračujeme v měření výkonu na brzdě. A protože se k těmto zkouškám snažíme vybírat především zajímavá auta, byla zastávka s BMW M135i vyloženě povinností.
Seznam kapitol
  1. BMW M135i xDrive, Graf
  2. Fotogalerie

Automobilka BMW představila minulý rok na autosalonu v Ženevě program M Performance, v rámci kterého vznikla například naftová třikrát přeplňovaná M550d (ta mimochodem stále drží titul největšího záporného naměřeného rozdílu) a malé M135i. To později doplnila také testovaná varianta osazená automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Technika | Video | BMW | Sportovní auta

Na brzdě: BMW M550d

Jak se zanedlouho dočtete v testu, myslet si o tomto autě, že je to nějaké poloviční „emko“, by bylo dost zcestné. M135i je de facto nejlacinější cestou k tomu, jak usednout za volant něčeho ze slavné mnichovské stáje. Image možná nebudete mít tak ohromnou, jako kdybyste si pořídili M5, ovšem na okreskách tento „mrňous“ zvládne důkladně potrápit a dost možná i předjet jak M5, tak také další podstatně dražší soupeře zvučnějších jmen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW M135i se po měření na brzdě zařadilo do skupiny těch aut, která vykázala lepší parametry, než jaké se dočtete v tabulkách.

Kromě výborného podvozku a v našem případě také pohonu všech kol mu v tom pomáhá motor. M135i nepoužívá jen tak obyčejný agregát. Pod kapotou pracuje šestiválec o objemu 2979 ccm. Ten dostal přeplňování typu TwinScroll, variabilní zdvih ventilů, proměnné časování ventilů a samozřejmě přímý vstřik paliva.

Ojetiny | Technika | Život řidiče | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Výsledkem jsou parametry 320 koní při 5800 ot./min a maximální točivý moment 450 Nm, který má řidič k dispozici v širokém pásmu otáček od 1300 až do 4500 ot./min. Tedy alespoň tak zní tabulkové údaje.

Díky návštěvě brzdy a naměření reálných hodnot můžeme BMW M135i zařadit k těm exemplářům, které nabízejí zajímavější hodnoty, než co slibují oficiální tabulky. Jak je vidět z grafu, výkon roste relativně plynule až k 6000 ot./min, kde dosáhl svého naměřeného maxima 335,78 koní. Za touto hranicí následuje výrazný pokles.

Zajímavosti | Technika | Kia | Kombi | Kia Ceed

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Točivý moment nemá tak radikální nástup, jak BMW udává. Na 1300 ot./min jsme naměřil přibližně 360 Nm, slíbených 450 Nm dosáhl motor při 1700 ot./min a od této hranice postupně narostl až na hodnotu 498,29 Nm dosaženou při 3462 ot./min.

BMW M135i je aktuálně jedno z nejzábavnějších a jízdně nejvyspělejších BMW. Další podrobnosti očekávejte v kompletním testu, který vyjde přibližně za čtrnáct dnů.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
BMW X3 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 151 230 km
Cena: 145 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 176 760 km
Cena: 229 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 160 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků