Na autosalonu v Detroitu zřejmě budou chybět některé významné automobilky

Světové autosalony, mezi které ten detroitský nepochybně patří, využívají pro prezentaci svých novinek a konceptů téměř všechny větší automobilky. V případě lednového NAIAS tomu bohužel tak nebude. Abychom však nechodili kolem horké kaše, můžeme hned úvodem zmínit, že stánky automobilek Ferrari, Rolls-Royce, Land Rover a Suzuki na autosalonu v Detroitu prostě nenajdete. To ale není vše. Podle předběžných odhadů na nadcházejícím lednovém autosalonu bude až o 25 procent méně vystavovatelů, než tomu bylo loni. Jde převážně o méně podstatné výrobce a dodavatele, pro které není Severní Amerika až natolik podstatním trhem, absence výše zmíněných značek však jistě zamrzí. A jaké jsou důvody?

Povětšinou se ředitelé stěžují na nedostatek financí pro prezentaci tímto způsobem, jinými slovy, v současné době zřejmě považují za zbytečné zúčastnit se všech velkých autosalonů. Představitelé Suzuki totiž oznámili, že pro ně, jako také není Detroit a celý severoamerický trh až natolik zajímavým. Tyto okolnosti však můžou potěšit evropské fanoušky chystající se na březnový autosalon v Ženevě, kde prozatím s těmito výrobci můžeme počítat, ačkoli v případě Rolls-Royce to není až také jednoznačné. Výkonný ředitel této automobilky se totiž vyjádřil, že cena za účast na těchto autosalonech je neúměrně vysoká a pro automobilku maximálně nevýhodná.

Vypadá to tak, že někteří výrobci se dali na šetření. Doufejmme, že je ostatní nebudou následovat, jinak by proslulé autosalony časem pozbyly svého významu.

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků