Na autosalonu v Detroitu zřejmě budou chybět některé významné automobilky

Světové autosalony, mezi které ten detroitský nepochybně patří, využívají pro prezentaci svých novinek a konceptů téměř všechny větší automobilky. V případě lednového NAIAS tomu bohužel tak nebude. Abychom však nechodili kolem horké kaše, můžeme hned úvodem zmínit, že stánky automobilek Ferrari, Rolls-Royce, Land Rover a Suzuki na autosalonu v Detroitu prostě nenajdete. To ale není vše. Podle předběžných odhadů na nadcházejícím lednovém autosalonu bude až o 25 procent méně vystavovatelů, než tomu bylo loni. Jde převážně o méně podstatné výrobce a dodavatele, pro které není Severní Amerika až natolik podstatním trhem, absence výše zmíněných značek však jistě zamrzí. A jaké jsou důvody?

Povětšinou se ředitelé stěžují na nedostatek financí pro prezentaci tímto způsobem, jinými slovy, v současné době zřejmě považují za zbytečné zúčastnit se všech velkých autosalonů. Představitelé Suzuki totiž oznámili, že pro ně, jako také není Detroit a celý severoamerický trh až natolik zajímavým. Tyto okolnosti však můžou potěšit evropské fanoušky chystající se na březnový autosalon v Ženevě, kde prozatím s těmito výrobci můžeme počítat, ačkoli v případě Rolls-Royce to není až také jednoznačné. Výkonný ředitel této automobilky se totiž vyjádřil, že cena za účast na těchto autosalonech je neúměrně vysoká a pro automobilku maximálně nevýhodná.

Vypadá to tak, že někteří výrobci se dali na šetření. Doufejmme, že je ostatní nebudou následovat, jinak by proslulé autosalony časem pozbyly svého významu.

Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 65 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků