Na 150 km/h na dálnících zapomeňte, místo toho přijde úsekové měření

Zatímco se pozornost motoristických médií a části řidičů upírala k probíhajícímu autosalonu ve Frankfurtu, objevily se dvě důležité zprávy, které by tuzemským řidičům neměly uniknout.

V úterý Sněmovna přehodnotila svůj dřívější postoj a schválila pozměňovací návrh Senátu, který odmítl možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na některých úsecích dálnic na 150 km/h. 

Připomeňme, že naději na legální svezení stopadesátkou čeští řidiči stejně neměli. Ministr dopravy Dan Ťok se už dříve nechal slyšet, že kdyby zákon prošel, žádné takové úseky by stejně nepovolil. 

Včera pak vyšlo najevo, že Ředitelství silnic a dálnic už vypsalo veřejnou zakázku na systém plošného měření nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

ŘSD, které je příspěvkovou organizací ministerstva dopravy, plánuje namontovat na 23 mýtných bran kamery, které mají měřit okamžitou i průměrnou rychlost (tzv. úsekové měření). Projekt by měl být částečně financován evropskými dotacemi z Operačního programu Doprava.

Podle věstníku veřejných zakázek by se mělo jednat o investici v rozsahu 70 až 110 milionů Kč. 

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost

Policie nakoupí 88 nových aut s radary za peníze z povinného ručení

Při budování systému pro výběr mýtného stát přitom sliboval, že brány nebudou sloužit k měření rychlosti. 

K tématu rychlosti na českých dálnicích a úsekového měření se v následujících týdnech nebo měsících ještě vrátíme. Zejména budeme chtít od ŘSD důkladně vyargumentované a tvrdými daty podložené zdůvodnění zakázky na měřicí kamery. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků