Na 150 km/h na dálnících zapomeňte, místo toho přijde úsekové měření

Zatímco se pozornost motoristických médií a části řidičů upírala k probíhajícímu autosalonu ve Frankfurtu, objevily se dvě důležité zprávy, které by tuzemským řidičům neměly uniknout.

V úterý Sněmovna přehodnotila svůj dřívější postoj a schválila pozměňovací návrh Senátu, který odmítl možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na některých úsecích dálnic na 150 km/h. 

Připomeňme, že naději na legální svezení stopadesátkou čeští řidiči stejně neměli. Ministr dopravy Dan Ťok se už dříve nechal slyšet, že kdyby zákon prošel, žádné takové úseky by stejně nepovolil. 

Včera pak vyšlo najevo, že Ředitelství silnic a dálnic už vypsalo veřejnou zakázku na systém plošného měření nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

ŘSD, které je příspěvkovou organizací ministerstva dopravy, plánuje namontovat na 23 mýtných bran kamery, které mají měřit okamžitou i průměrnou rychlost (tzv. úsekové měření). Projekt by měl být částečně financován evropskými dotacemi z Operačního programu Doprava.

Podle věstníku veřejných zakázek by se mělo jednat o investici v rozsahu 70 až 110 milionů Kč. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Policie nakoupí 88 nových aut s radary za peníze z povinného ručení

Při budování systému pro výběr mýtného stát přitom sliboval, že brány nebudou sloužit k měření rychlosti. 

K tématu rychlosti na českých dálnicích a úsekového měření se v následujících týdnech nebo měsících ještě vrátíme. Zejména budeme chtít od ŘSD důkladně vyargumentované a tvrdými daty podložené zdůvodnění zakázky na měřicí kamery. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků