Mythos Royal: konečně pořádný Phaeton?

Německá ladičská společnost Hofele Design se pustila do skutečně důkladné revize Phaetonu od Volkswagenu. Pomohlo mu to? Ne příliš...

Drahý a poněkud přetechnizovaný Volkswagen Phaeton patří k těm nejpodceňovanějším autům současnosti (přitom to není nijak špatný vůz) a jedná se o skutečný tržní debakl, na jaké ve Wolfsburgu nejsou zvyklí. Němečtí manažeři si evidentně v zaslepení rozmachu koncernu VW Group ukousli příliš velké sousto, Phaeton trpí především díky neprestižnímu vzhledu a neprestižní značce. Firma Hofele Design se rozhodla tyto neduhy vyléčit představením vozu Mythos Royal. V podstatě se jedná jen o tuning interiéru a exteriéru rozložité karosérie a mechaniky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V Hofele Design začali vhodným způsobem, a sice odstraněním znaků a nápisů VW a Phaeton, jež nahradili vlastními logy. Následně vůz Mythos Royal dostal modifikovaný přední nárazník, upravenou kapotu a zcela novou, integrovanou masku poněkud připomínající vozy Bentley. Při pohledu zezadu vyniknou decentní spoiler na víku zavazadelníku a přepracovaný zadní nárazník s dvojicí lichoběžníkových koncovek výfuků. Celek korunují dvoutónové lakování ve stylu Maybachu a mohutné, dvacetipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při tvorbě interiéru se designéři Hofele Design inspirovali upět u Bentley, když dvoubarevné kožené čalounění na sedadlech a dveřích nese prošívání ve tvaru kosočtverců. Sériový volant byl kompletně přečalouněn, na palubní desce se objevují nové dřevěné obklady.

Nabídka pohonných jednotek pro Mythos Royal kopíruje paletu připravenou pro sériové Phaetony, k dispozici tak jsou šestiválec (280 koní, 205 kW), osmiválec (335 koní, 245 kW) a dvanáctiválec (450 koní, 330 kW), jakož i vznětový „turbodiesel“ s výkonem 240 koní (175 kW). Pro ty, kteří se nehodlají smířit s těmito standardními hodnotami, Hofele nabízí programy pro jejich zvýšení. Například třílitrový diesel díky tomu může dávat až 275 koní (201 kW) a 560 Nm točivého momentu. Světlost vozu lze snížit až o 40 mm.

Hofele Design dosud ceny pro svůj Mythos Royal nezveřejnil. Kolik byste za něj dali vy?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mythos Royal
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků