Mythos Royal: konečně pořádný Phaeton?

Německá ladičská společnost Hofele Design se pustila do skutečně důkladné revize Phaetonu od Volkswagenu. Pomohlo mu to? Ne příliš...

Drahý a poněkud přetechnizovaný Volkswagen Phaeton patří k těm nejpodceňovanějším autům současnosti (přitom to není nijak špatný vůz) a jedná se o skutečný tržní debakl, na jaké ve Wolfsburgu nejsou zvyklí. Němečtí manažeři si evidentně v zaslepení rozmachu koncernu VW Group ukousli příliš velké sousto, Phaeton trpí především díky neprestižnímu vzhledu a neprestižní značce. Firma Hofele Design se rozhodla tyto neduhy vyléčit představením vozu Mythos Royal. V podstatě se jedná jen o tuning interiéru a exteriéru rozložité karosérie a mechaniky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V Hofele Design začali vhodným způsobem, a sice odstraněním znaků a nápisů VW a Phaeton, jež nahradili vlastními logy. Následně vůz Mythos Royal dostal modifikovaný přední nárazník, upravenou kapotu a zcela novou, integrovanou masku poněkud připomínající vozy Bentley. Při pohledu zezadu vyniknou decentní spoiler na víku zavazadelníku a přepracovaný zadní nárazník s dvojicí lichoběžníkových koncovek výfuků. Celek korunují dvoutónové lakování ve stylu Maybachu a mohutné, dvacetipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při tvorbě interiéru se designéři Hofele Design inspirovali upět u Bentley, když dvoubarevné kožené čalounění na sedadlech a dveřích nese prošívání ve tvaru kosočtverců. Sériový volant byl kompletně přečalouněn, na palubní desce se objevují nové dřevěné obklady.

Nabídka pohonných jednotek pro Mythos Royal kopíruje paletu připravenou pro sériové Phaetony, k dispozici tak jsou šestiválec (280 koní, 205 kW), osmiválec (335 koní, 245 kW) a dvanáctiválec (450 koní, 330 kW), jakož i vznětový „turbodiesel“ s výkonem 240 koní (175 kW). Pro ty, kteří se nehodlají smířit s těmito standardními hodnotami, Hofele nabízí programy pro jejich zvýšení. Například třílitrový diesel díky tomu může dávat až 275 koní (201 kW) a 560 Nm točivého momentu. Světlost vozu lze snížit až o 40 mm.

Hofele Design dosud ceny pro svůj Mythos Royal nezveřejnil. Kolik byste za něj dali vy?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mythos Royal
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků