Myslíte si, že je Toyota GT86 slabá? Tato má motor z Nissanu GT-R

Toyotě GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho si dnes obzvlášť u sportovního auta na zadek nikdo nesedne. Je ovšem nepopiratelný fakt, že GT86 má trochu jiné přednosti.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka šla pryč a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo Toyotu GT86, která má tisíc koní? Alespoň takový cíl si dali australští úpravci, kteří pod kapotu namontovali upravený motor z Nissanu GT-R

Ten má objem 3,8 litru, dvě turbodmychadla a už ve standardním naladění spoustu výkonu, motor ale dostal nová turbodmychadla a řadu dalších vylepšení. Hodnotou výkonu zatím posloužit nemůžeme, protože se vše bude ještě ladit. Cílem však je něco okolo magické hranice 1000 koní.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Celková zástavba motoru zabrala spoustu práce, protože plochý čtyřválec byl třikrát nižší než nový šestiválec. Nová pochopitelně musí být také převodovka, která je teď šestistupňová sekvenční. Auto by se mělo objevit na celé řadě závodů, takže ho snad již brzy uvidíme v akci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 70 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 101 413 km
Cena: 83 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků