Myslíte si, že je Toyota GT86 slabá? Tato má motor z Nissanu GT-R

Toyotě GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho si dnes obzvlášť u sportovního auta na zadek nikdo nesedne. Je ovšem nepopiratelný fakt, že GT86 má trochu jiné přednosti.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka šla pryč a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo Toyotu GT86, která má tisíc koní? Alespoň takový cíl si dali australští úpravci, kteří pod kapotu namontovali upravený motor z Nissanu GT-R

Ten má objem 3,8 litru, dvě turbodmychadla a už ve standardním naladění spoustu výkonu, motor ale dostal nová turbodmychadla a řadu dalších vylepšení. Hodnotou výkonu zatím posloužit nemůžeme, protože se vše bude ještě ladit. Cílem však je něco okolo magické hranice 1000 koní.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Celková zástavba motoru zabrala spoustu práce, protože plochý čtyřválec byl třikrát nižší než nový šestiválec. Nová pochopitelně musí být také převodovka, která je teď šestistupňová sekvenční. Auto by se mělo objevit na celé řadě závodů, takže ho snad již brzy uvidíme v akci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků