Myslíte si, že je Toyota GT86 slabá? Tato má motor z Nissanu GT-R

Toyotě GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho si dnes obzvlášť u sportovního auta na zadek nikdo nesedne. Je ovšem nepopiratelný fakt, že GT86 má trochu jiné přednosti.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka šla pryč a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo Toyotu GT86, která má tisíc koní? Alespoň takový cíl si dali australští úpravci, kteří pod kapotu namontovali upravený motor z Nissanu GT-R

Ten má objem 3,8 litru, dvě turbodmychadla a už ve standardním naladění spoustu výkonu, motor ale dostal nová turbodmychadla a řadu dalších vylepšení. Hodnotou výkonu zatím posloužit nemůžeme, protože se vše bude ještě ladit. Cílem však je něco okolo magické hranice 1000 koní.

Testy | Srovnávací testy | Mazda | Sportovní auta | Kabriolety | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Celková zástavba motoru zabrala spoustu práce, protože plochý čtyřválec byl třikrát nižší než nový šestiválec. Nová pochopitelně musí být také převodovka, která je teď šestistupňová sekvenční. Auto by se mělo objevit na celé řadě závodů, takže ho snad již brzy uvidíme v akci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 70 000 Kč
Toyota Auris 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 187 478 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků