MWDesign BMW Z4 Slingshot: jako z praku

Pánové z Meister Werke Design + Technik si vzali do parády BMW Z4 stávající generace E89. A dali ji do vskutku pozoruhodné formy.

Svůj výtvor pojmenovali MWDesign Project E89 Z4 3.5 a doplnili jej přezdívkou Slingshot, tedy výstřel z praku. A tento stroj zřejmě opravdu pojede jak „z praku“. Zakladatelé společnosti MWDesign Lewis Fan a Michael Wong tvrdí, že se jim podařilo zvýšit výkon sériového šestiválce na 406 koní (298 kW), což je o 78 koní více než ve standardní verzi, a točivý moment na 569 Nm. Za tímto zlepšením stojí použití řídicí jednotky s upraveným programem a zcela nového výfukového traktu. Tuto modifikaci lze kombinovat s účinnějším mezichladičem stlačovaného vzduchu Stett, jenž výkon zvýší až na 620 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes německy znějící název firmy sídlí MWDesign v kanadském Vancouveru, kde se již léta soustředí především na práci s aerodynamikou. Pro BMW Z4 generace E89 připravili řadu karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi které patří „lízátko“ pod předním nárazníkem nebo robustní zadní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Ačkoli jsou oba nárazníky nové, tradiční „ledvinky“ na kapotě zůstaly zachovány. Působivé kované dvacetipalcové ráfky H1 o šířce 8,5 palce vpředu a 10 palců vzadu obouvají pneumatiky Toyo Proxes T1-R s rozměry 245/30/20, resp. 285/25/20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol dostaly tvrdší pružiny Eibach Pro Sports a zesílené silentbloky a dorazy, tlumiče H&R mají stavitelnou tuhost. Modifikace interiéru se omezily snad jen na jiné lakování ochranných oblouků za hlavovými opěrkami a nový deflektor. Na závěr je třeba dodat, že se na tomto projektu podílelo více ladičských firem včetně AC Schnitzeru, která se podepsala pod dodávku předního nárazníku.

Cenu celkové přestavby u MWDesignu zřejmě zatím nespočítali. Nebo se ji nemohli dopočítat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MWDesign BMW Z4 Slingshot
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků