MWDesign BMW Z4 Slingshot: jako z praku

Pánové z Meister Werke Design + Technik si vzali do parády BMW Z4 stávající generace E89. A dali ji do vskutku pozoruhodné formy.

Svůj výtvor pojmenovali MWDesign Project E89 Z4 3.5 a doplnili jej přezdívkou Slingshot, tedy výstřel z praku. A tento stroj zřejmě opravdu pojede jak „z praku“. Zakladatelé společnosti MWDesign Lewis Fan a Michael Wong tvrdí, že se jim podařilo zvýšit výkon sériového šestiválce na 406 koní (298 kW), což je o 78 koní více než ve standardní verzi, a točivý moment na 569 Nm. Za tímto zlepšením stojí použití řídicí jednotky s upraveným programem a zcela nového výfukového traktu. Tuto modifikaci lze kombinovat s účinnějším mezichladičem stlačovaného vzduchu Stett, jenž výkon zvýší až na 620 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes německy znějící název firmy sídlí MWDesign v kanadském Vancouveru, kde se již léta soustředí především na práci s aerodynamikou. Pro BMW Z4 generace E89 připravili řadu karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi které patří „lízátko“ pod předním nárazníkem nebo robustní zadní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Ačkoli jsou oba nárazníky nové, tradiční „ledvinky“ na kapotě zůstaly zachovány. Působivé kované dvacetipalcové ráfky H1 o šířce 8,5 palce vpředu a 10 palců vzadu obouvají pneumatiky Toyo Proxes T1-R s rozměry 245/30/20, resp. 285/25/20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol dostaly tvrdší pružiny Eibach Pro Sports a zesílené silentbloky a dorazy, tlumiče H&R mají stavitelnou tuhost. Modifikace interiéru se omezily snad jen na jiné lakování ochranných oblouků za hlavovými opěrkami a nový deflektor. Na závěr je třeba dodat, že se na tomto projektu podílelo více ladičských firem včetně AC Schnitzeru, která se podepsala pod dodávku předního nárazníku.

Cenu celkové přestavby u MWDesignu zřejmě zatím nespočítali. Nebo se ji nemohli dopočítat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MWDesign BMW Z4 Slingshot
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků