Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Znečistění ovzduší se stává velkým problémem. Společnost Graviky Labs přišla s nápadem na proměnení škodlivých emisí na kvalitní černý inkoust.

Od doby průmyslové revoluce se znečistění ovzduší stává stále větším problémem. Se zajímavým nápadem teď přišla společnost Graviky Labs. Ta proměňuje škodlivé emise z výfuků aut na kvalitní černý inkoust. 

Vše začíná použítím zařízení zvaného Kaalink. Tento přístroj dokáže zachytit až 95% částic z výfuku a zároveň umožňuje unikání výfukových plynů. Tohle kovové zařízení uchycené ke konci výfuku má zachycovat karcinogeny a těžké kovy. Tímto se má vytvořit pigment bohatý na vyčištěný hliník. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Společnost tvrdí, že díky tomuto zachytávání dokáže během 45 minut získat pigment na 29 mililitrů inkoustu. Toto množství dostačuje na naplění pera. 

Po shromáždění suroviny následuje použití standardních průmyslových procesů. Vzniká tak vysoce kvalitní inkoust, který je odolný vůči povětrnostním vlivům. Výsledný produkt zvaný Air-ink je k dispozici ve čtyřech typech fixů, které lze doplňovat. 

Zajímavosti

Jezděte plynuleji a při stání vypínejte motor, doporučují vědci

Graviky Labs sbírá aktuálně další finance v kampani na webu Kickstarter. Tyto finance od lidí chtějí použít na vývoj dalších produktů, jako například textilní barvy, barvy na olejové bázi či barvy na venkovní nátěry. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků