Muzeum Ferrari architekta Kaplického vyvolává nadšení i budí rozpaky

V Modeně bylo otevřeno Muzeum Ferrari. Slavnostní pásku přestřihl italský ministr turismu Piero Gnudi, naopak překvapivě chyběl předseda automobilky Ferrari Luca di Montezemolo. Vyjádřil tak svůj názor na odvážné dílo?

Projekty architekta Jana Kaplického, který zemřel v roce 2009, jsou kontroverzní, jako z jiného světa. Ne každý je přijímá s nadšením. Ale rozhodně jsou nepřehlédnutelné.

Takový byl projekt obchodního domu Selfridges v Birminghamu či novinářské tribuny na londýnském kriketovém stadionu Lord’s. 

A takové je i Muzeum Ferrari, poslední dílo česko-britského architekta. Je vidět již z dálky, svítí jasně žlutou zvlněnou střechou. Pod ní nalezla útočiště rychlá auta se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázek
Nové Muzeum Ferrari stálo téměř půl miliardy korun. Nabízí užitnou plochu více jak 5000 metrů čtverečních.

"Enzo Ferrari, to je Itálie, on je snem každého dítěte a myslím, že i každého dospělého, který má rád motory. Neexistuje jiná značka a jiná osobnost, která by lépe ztělesňovala to, co Itálie umí nejlépe,“ řekl Lapo Elkann, bratr předsedy správní rady italské automobilky Fiat, při otevření muzea. Skupina Fiat značku Ferrari vlastní.

Muzeum v Modeně se začalo stavět před třemi lety, krátce poté, co Jan Kaplický v lednu 2009 náhle zemřel. Projekt pak dokončil jeho dlouholetý spolupracovník, italský architekt Andrea Morgante.

Zajímavosti | Design | Ferrari

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Areál tvoří dvě samostatné budovy - zrekonstruovaný historický dům, v němž se roku 1898 zakladatel značky Ferrari narodil, a novostavba galerie.

Právě tato futuristická budova s hliníkovou střechou připomínající kapotu a s prosklenou fasádou k sobě přitahuje nejvíce pozornosti a bude sloužit jako otevřený výstavní prostor pro sportovní vozy.

Foto: profimedia.cz


 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků