Muzeum Ferrari architekta Kaplického vyvolává nadšení i budí rozpaky

V Modeně bylo otevřeno Muzeum Ferrari. Slavnostní pásku přestřihl italský ministr turismu Piero Gnudi, naopak překvapivě chyběl předseda automobilky Ferrari Luca di Montezemolo. Vyjádřil tak svůj názor na odvážné dílo?

Projekty architekta Jana Kaplického, který zemřel v roce 2009, jsou kontroverzní, jako z jiného světa. Ne každý je přijímá s nadšením. Ale rozhodně jsou nepřehlédnutelné.

Takový byl projekt obchodního domu Selfridges v Birminghamu či novinářské tribuny na londýnském kriketovém stadionu Lord’s. 

A takové je i Muzeum Ferrari, poslední dílo česko-britského architekta. Je vidět již z dálky, svítí jasně žlutou zvlněnou střechou. Pod ní nalezla útočiště rychlá auta se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázek
Nové Muzeum Ferrari stálo téměř půl miliardy korun. Nabízí užitnou plochu více jak 5000 metrů čtverečních.

"Enzo Ferrari, to je Itálie, on je snem každého dítěte a myslím, že i každého dospělého, který má rád motory. Neexistuje jiná značka a jiná osobnost, která by lépe ztělesňovala to, co Itálie umí nejlépe,“ řekl Lapo Elkann, bratr předsedy správní rady italské automobilky Fiat, při otevření muzea. Skupina Fiat značku Ferrari vlastní.

Muzeum v Modeně se začalo stavět před třemi lety, krátce poté, co Jan Kaplický v lednu 2009 náhle zemřel. Projekt pak dokončil jeho dlouholetý spolupracovník, italský architekt Andrea Morgante.

Zajímavosti | Design | Ferrari

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Areál tvoří dvě samostatné budovy - zrekonstruovaný historický dům, v němž se roku 1898 zakladatel značky Ferrari narodil, a novostavba galerie.

Právě tato futuristická budova s hliníkovou střechou připomínající kapotu a s prosklenou fasádou k sobě přitahuje nejvíce pozornosti a bude sloužit jako otevřený výstavní prostor pro sportovní vozy.

Foto: profimedia.cz


 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků