Mustang Shelby GT 500 1969 od Retrobuilt: dokonalá iluze pro každého

Toužíte po klasickém Mustangu Shelby, ale děsí vás ceny původních vozů i riziko každodenních oprav starých vehiklů? Americká společnost Retrobuilt má pro vás řešení.
Seznam kapitol
  1. Mustang Shelby GT 500 1969
  2. Fotogalerie

Zdá se, že odkaz před dvěmi týdny zesnulého Carrolla Shelbyho stále přitahuje pozornost. Originální roadster Shelby Cobra, vycházející z původní britské konstrukce AC, letos slaví 50. výročí, dodnes vyrábí jeho repliky celá řada továren a továrniček po celém světě a včera jsme psali o novém modelu Puritalia 427, jehož tvůrci se na inspiraci Shelby Cobrou přímo odkazují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tuto repliku z dílen firmy Retrobuilt od originálu jen tak nerozeznáte

Ale Shelby není jenom Cobra, jsou to také Mustangy, které Carroll ladil již od poloviny šedesátých let. A Mustangy Shelby GT 350 a 500 vyráběné v letech 1969 a 1970 mají mezi vozy Shelby poněkud zvláštní postavení. Ačkoli zvenčí vypadaly úplně jinak, po technické stránce šlo o nezměněné Mustangy Shelby GT350/500 vyráběné od roku 1966.

Americká auta

Shelby Cobra slaví 50 let limitovanou edící. Vypadá stále k světu

Kamenem úrazu se v případě modelu 1969/1970 stala příliš extenzivní intervence automobilky Ford do jeho tvarování a konstrukce. V létě 1969 Carrollovi došla trpělivost a smlouvu s Fordem vypověděl. Ještě v roce 1970 vzniklo několik desítek vozů ze součástek vyrobených před tímto incidentem, ale celkově vzniklo jen 789 strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní Mustang Shelby v provedení modelového roku 1969 byl dodáván jako kupé a kabriolet a v motorizacích GT 350 a GT 500 

Připomeňme, že Mustang Shelby GT 500 modelového roku 1969 převzal pohonnou jednotku z předchozího modelu GT 500KR (King of the Road). Šlo tedy o sedmilitrový osmiválec Cobra Jet s výkonem 335 koní (250 kW) dodávaný v kombinaci s čtyřstupňovou manuální, nebo třístupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou přestavby Retrobuilt je záď s úzkými světly a koncovkami výfuků vyvedenými na středu spodní části nárazníku

Ale zpět do současnosti. Již na předloňském veletrhu SEMA představila společnost Retrobuilt ze státu Missouri působivou repliku Mustangu Shelby GT 500 1969 a nyní přichází s novou sérií, kterou od originálu na první pohled prakticky nerozeznáte. Změny najdeme například na zadním čele karoserie. U Retrobuiltu se zabývají replikami klasických Mustangů již řadu let, ale tento stroj skutečně stojí za zmínku.

Testy | Ford

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Do podoby modrého kabrioletu na snímcích vám specialisté z Retrobuiltu přebudují jakýkoli moderní Ford Mustang vyrobený po roce 2005, tedy cokoli od základního šestiválce prodávaného na trhu s ojetinami za „pár šupů“ až po moderní Ford Mustang 5.0 GT. Na základě smlouvy s automobilkou Shelby se navíc můžete těšit na oficiální nápisy a emblémy s kobrou ve znaku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšit se můžeme na kvalitně a věrně působící detaily včetně licencovaných znaků Shelby

Teoreticky vám u Retrobuiltu vezmou i Shelby GT500, ale na rovinu: kdo by to dělal… A jak to celé probíhá? Základem přestavby je demontáž veškerých povrchových dílů karoserie (s výjimkou skeletu dveří) a jejich náhrada novými díly ze skelného laminátu. Samozřejmostí jsou detaily včetně „retro“ dveřních klik a pruhů po stranách, jež dotvářejí takřka dokonalou iluzi originálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tato působivá replika je schopna beze zbytku plnit náročné požadavky na každodenní provoz

Součástí přestavby jsou také xenonové výbojky decentně ukryté pod kruhovými kryty předních světlometů. Pouze interiér se nesnaží nic maskovat, neboť je do důsledku převzat z moderního Mustangu. Společnost Retrobuilt má v záloze také celou řadu dalšího příslušenství od výkonných brzd přes snížené pérování až po přeplňování motoru kompresorem.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mustang Shelby GT 500 1969
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků