Mustang Shelby GT 500 1969 od Retrobuilt: dokonalá iluze pro každého

Toužíte po klasickém Mustangu Shelby, ale děsí vás ceny původních vozů i riziko každodenních oprav starých vehiklů? Americká společnost Retrobuilt má pro vás řešení.
Seznam kapitol
  1. Mustang Shelby GT 500 1969
  2. Fotogalerie

Zdá se, že odkaz před dvěmi týdny zesnulého Carrolla Shelbyho stále přitahuje pozornost. Originální roadster Shelby Cobra, vycházející z původní britské konstrukce AC, letos slaví 50. výročí, dodnes vyrábí jeho repliky celá řada továren a továrniček po celém světě a včera jsme psali o novém modelu Puritalia 427, jehož tvůrci se na inspiraci Shelby Cobrou přímo odkazují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tuto repliku z dílen firmy Retrobuilt od originálu jen tak nerozeznáte

Ale Shelby není jenom Cobra, jsou to také Mustangy, které Carroll ladil již od poloviny šedesátých let. A Mustangy Shelby GT 350 a 500 vyráběné v letech 1969 a 1970 mají mezi vozy Shelby poněkud zvláštní postavení. Ačkoli zvenčí vypadaly úplně jinak, po technické stránce šlo o nezměněné Mustangy Shelby GT350/500 vyráběné od roku 1966.

Americká auta

Shelby Cobra slaví 50 let limitovanou edící. Vypadá stále k světu

Kamenem úrazu se v případě modelu 1969/1970 stala příliš extenzivní intervence automobilky Ford do jeho tvarování a konstrukce. V létě 1969 Carrollovi došla trpělivost a smlouvu s Fordem vypověděl. Ještě v roce 1970 vzniklo několik desítek vozů ze součástek vyrobených před tímto incidentem, ale celkově vzniklo jen 789 strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní Mustang Shelby v provedení modelového roku 1969 byl dodáván jako kupé a kabriolet a v motorizacích GT 350 a GT 500 

Připomeňme, že Mustang Shelby GT 500 modelového roku 1969 převzal pohonnou jednotku z předchozího modelu GT 500KR (King of the Road). Šlo tedy o sedmilitrový osmiválec Cobra Jet s výkonem 335 koní (250 kW) dodávaný v kombinaci s čtyřstupňovou manuální, nebo třístupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou přestavby Retrobuilt je záď s úzkými světly a koncovkami výfuků vyvedenými na středu spodní části nárazníku

Ale zpět do současnosti. Již na předloňském veletrhu SEMA představila společnost Retrobuilt ze státu Missouri působivou repliku Mustangu Shelby GT 500 1969 a nyní přichází s novou sérií, kterou od originálu na první pohled prakticky nerozeznáte. Změny najdeme například na zadním čele karoserie. U Retrobuiltu se zabývají replikami klasických Mustangů již řadu let, ale tento stroj skutečně stojí za zmínku.

Testy | Ford

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Do podoby modrého kabrioletu na snímcích vám specialisté z Retrobuiltu přebudují jakýkoli moderní Ford Mustang vyrobený po roce 2005, tedy cokoli od základního šestiválce prodávaného na trhu s ojetinami za „pár šupů“ až po moderní Ford Mustang 5.0 GT. Na základě smlouvy s automobilkou Shelby se navíc můžete těšit na oficiální nápisy a emblémy s kobrou ve znaku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšit se můžeme na kvalitně a věrně působící detaily včetně licencovaných znaků Shelby

Teoreticky vám u Retrobuiltu vezmou i Shelby GT500, ale na rovinu: kdo by to dělal… A jak to celé probíhá? Základem přestavby je demontáž veškerých povrchových dílů karoserie (s výjimkou skeletu dveří) a jejich náhrada novými díly ze skelného laminátu. Samozřejmostí jsou detaily včetně „retro“ dveřních klik a pruhů po stranách, jež dotvářejí takřka dokonalou iluzi originálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tato působivá replika je schopna beze zbytku plnit náročné požadavky na každodenní provoz

Součástí přestavby jsou také xenonové výbojky decentně ukryté pod kruhovými kryty předních světlometů. Pouze interiér se nesnaží nic maskovat, neboť je do důsledku převzat z moderního Mustangu. Společnost Retrobuilt má v záloze také celou řadu dalšího příslušenství od výkonných brzd přes snížené pérování až po přeplňování motoru kompresorem.
 

Následující kapitola
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků