Na stánku ladičské společnosti MTM letos v Ženevě zazáří také unikátní Audi R8 naladěné na velmi slušných 777 koní…
Připomeňme, že se německá firma MTM specializuje především na produkty koncernu Volkswagen Group a zvláště pak na stroje Audi. V loňském roce světu představila například zajímavý sedan Audi RS6 Clubsport s motorem posíleným až na 720 koní (537 kW), ale také vůbec první, byť poněkud nesmělý projekt na bázi tehdy nového kupé Audi RS5. Pro Ženevu si ale pánové z MTM připravili dvě opravdové speciality: jádrem její expozice se stanou výrazně modifikovaná kupé Audi R8 V10 a Audi TT.
Desetiválcová „stíhačka“ R8 s dvojitým přeplňováním se na první pohled vyznačuje spaciální karoserií s leštěným chromovým povrchem, na jehož dokonalé přípravě bylo údajně odpracováno plných 700 hodin. Záď tohoto výrazného stroje zdobí rozměrné, pevně uchycené přítlačné křídlo a celá karoserie disponuje rozumnou sadou doplňků z uhlíkových kompozitů. K impozantnímu vzhledu pak přispívají také dvacetipalcové kované ráfky. Nejde však jen o ladění „pro oko“, ale také „pro pocti z jízdy“. Vidlicový desetiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel nově dosahuje výkonu plných 777 koní (572 kW) a točivého momentu 888 Nm. Pomyslnému titulu „nejrychlejší R8“ odpovídají také jízdní výkony, z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,0 s, na 200 km/h za 9,37 s a na 300 km/h již za 19,42 s, nejvyšší rychlost pak činí 350 km/h. Součástí přestavby jsou také stavitelné odpružení a výkonné brzdy s osmipístkovými třmeny na všech kolech. Pokud vás tento prototyp zajímá, připravte si v přepočtu 9,8 mil. Kč.
MTM R8 V10 BiTurbo a MTM TT RS: tradice toho nejlepšího
Poněkud střízlivějším dojmem, ovšem s neméně působivým účinkem, disponuje také druhá novinka od MTM v podobě Audi TT RS, která před několika dny během testů na okruhu Nardo dosáhla nejvyšší rychlosti 312 km/h. Za tímto pozoruhodným výkonem stojí přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 l, který byl posílen na 472 koní (347 kW) při 7 000 ot./min., resp. 600 Nm při 4 400 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 3,9 s, osmipístkové brzdové třmeny se zakusují do chlazených kotoučů o průměru 380 mm a tloušťce 34 mm. A cena? Instalace všeho výše popsaného vás přijde na více než 2 miliony korun. Je to hodně? Možná, ale je třeba uvědomit si, že pánové z MTM hrají „první ligu“…