MTM TT RS: velkolepý návrat k pětiválci

Německá ladičská společnost MTM přichází s přepracovaným vozem Audi TT RS s výkonem až 424 koní.

U MTM (Motoren Technik Mayer) mají s řadovými pětiválci Audi dlouhodobé zkušenosti. Není divu, její zakladatel Roland Mayer se již během osmdesátých let podílel na vývoji legendárního přeplňovaného modelu Audi Sport Quattro pro nešťastnou závodní kategorii S1 a dokázal z něj tenkrát vykřesat přes 400 koní. Vloni se jeden z těchto vozů objevil při jisté exhibiční příležitosti na okruhu Hockenheimring, kde i přes čtvrtstoleté stáří dosahoval podobných výkonů jako jeden z moderních strojů Porsche. Po Mayerově odchodu z Audi se pak stala nová společnost MTM jedním z vůbec prvních ladičů automobilů z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o nějakých dvacet let později se MTM vrací opět k pětiválcovému motoru, který však již s původní jednotkou nemá kromě počtu válců pranic společného. Základem nového projektu se stalo Audi TT RS, jež dává ve svém sériovém provedení 340 koní (249 kW) a my jsme vám jej představili na tomto místě. Společnost MTM pro tento model nabízí celkem tři stupně naladění v rozpětí od 404 do 424 koní, tedy 296 až 310 kW. Základem těchto modifikací je přeprogramovaná řídicí jednotka ve spojení s přepracovaným výfukovým traktem, který kromě toho vozu dává velmi agresivní zvuk. Jeho nové středové a koncové díly mohou být na přání doplněny ještě novým kovovým katalyzátorem závodního typu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnější provedení modelu MTM TT-RS s označením „Stage Three” dosahuje výkonu 424 koní (to je o plných 84 koní více než v sériové verzi) a točivého momentu až 560 Nm, díky čemuž dosáhne nejvyšší rychlosti takřka 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s.

Společnost MTM pro něj nabízí širokou škálu dalších vylepšení, vaše TT RS tak může opatřit ráfky Bimoto o průměru 19 a 20 palců, velkými brzdami s osmipístkovými třmeny nebo sportovním pérováním sníženým až o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT RS
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků