MTM TT RS: velkolepý návrat k pětiválci

Německá ladičská společnost MTM přichází s přepracovaným vozem Audi TT RS s výkonem až 424 koní.

U MTM (Motoren Technik Mayer) mají s řadovými pětiválci Audi dlouhodobé zkušenosti. Není divu, její zakladatel Roland Mayer se již během osmdesátých let podílel na vývoji legendárního přeplňovaného modelu Audi Sport Quattro pro nešťastnou závodní kategorii S1 a dokázal z něj tenkrát vykřesat přes 400 koní. Vloni se jeden z těchto vozů objevil při jisté exhibiční příležitosti na okruhu Hockenheimring, kde i přes čtvrtstoleté stáří dosahoval podobných výkonů jako jeden z moderních strojů Porsche. Po Mayerově odchodu z Audi se pak stala nová společnost MTM jedním z vůbec prvních ladičů automobilů z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o nějakých dvacet let později se MTM vrací opět k pětiválcovému motoru, který však již s původní jednotkou nemá kromě počtu válců pranic společného. Základem nového projektu se stalo Audi TT RS, jež dává ve svém sériovém provedení 340 koní (249 kW) a my jsme vám jej představili na tomto místě. Společnost MTM pro tento model nabízí celkem tři stupně naladění v rozpětí od 404 do 424 koní, tedy 296 až 310 kW. Základem těchto modifikací je přeprogramovaná řídicí jednotka ve spojení s přepracovaným výfukovým traktem, který kromě toho vozu dává velmi agresivní zvuk. Jeho nové středové a koncové díly mohou být na přání doplněny ještě novým kovovým katalyzátorem závodního typu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnější provedení modelu MTM TT-RS s označením „Stage Three” dosahuje výkonu 424 koní (to je o plných 84 koní více než v sériové verzi) a točivého momentu až 560 Nm, díky čemuž dosáhne nejvyšší rychlosti takřka 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s.

Společnost MTM pro něj nabízí širokou škálu dalších vylepšení, vaše TT RS tak může opatřit ráfky Bimoto o průměru 19 a 20 palců, velkými brzdami s osmipístkovými třmeny nebo sportovním pérováním sníženým až o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT RS
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků