MTM se pustil do nového Audi S4, výsledkem je 430 koní

Takřka dvorní tuner Audi, ingoldstadtská firma Motoren Technik Mayer alias MTM, se jako první vytasil s úpravou nového Audi S4, které je poháněné kompresorem přelňovaným šestiválcem o objemu 3 litry. Vůz jsme vám již loni představili zde a ačkoli už z prvních informací bylo zřejmé, že tento motor si vyloženě říká o citelné navýšení výkonu čistě softwareovou úpravou, trvalo poměrně dlouho, než se k takovému kroku odhodlal první renomovaný úpravce.

Prozatím MTM nabízí ryze technické úpravy, z nichž nové je právě pouze vyladění motoru, žádný alternativní bodykit ani snímky upraveného MTM Audi S4 tedy nečekejte. Nicméně i samotná úprava motoru je jistě zajímavá.

Úpravce nabízí navýšení výkonu ze standardních 245 kW (333 koní), dosahovaných v rozmezí 5 500 až 7 000 ot./min, až na 317 kW (430 koní). Tedy o plných 97 koní více. Otáčky, v nichž je výkon dosahován, úpravce klasicky nesděluje, pro pořádek tedy alespoň uveďme, že výkon pramení z točivého momentu o výši až 515 Nm.

Úprava je řešena pomocí dodatečné ECU, tedy nikoli úpravou originální ECU Audi, což dost možná vysvětluje důvody, proč se dosud žádný z úpravců do nové S4 nepustil - Audi zřejmě udělalo hodně proto, aby úprava původního software byla co možná nejsložitější.

Dynamika vozu je velmi zajímavá - s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (standard 5,2 s), na dvoustovku pak za 17,9 sekundy (standard 21 s). Průměrná spotřeba má přitom vzrůst z 9,7 litru na 10,7 litru benzinu na 100 km. Zlaté oči, které to viděly...

Ale zpět ke skutečným faktům. Maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Odstranění omezovače slibuje MTM nabídnout separátně, v tuto chvíli ale odstranění nenabízí. Samotná dodatečná řídící jednotka vás pak i s motnáží vyjde na 2641 Euro, tedy na nějakých 70 tisíc Kč. Levná úprava to tedy rozhodně není, ale přepočteno na koně nejde až o takovou cifru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S4
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků