MTM RS6 Clubsport: tuning na druhou

Německý ladič MTM nedávno představil dále vylepšenou verzi rychlého sedanu Audi RS6. Ve verzi Clubsport je ještě ostřejší.

Vozy Audi doplněné označením S nebo RS již od dávných věků budí v řadách fanoušků značky přívětivé pohledy, zvláště v posledních letech se však jedná spíše o auta pro rychlé cestování po dálnicích než pro řádění na okruzích. To je případ i nejnovější verze velkého sedanu RS6, jenž se na jedné straně vyznačuje ohromným desetiválcem s dvojitým přeplňováním, na straně druhé však nejde zrovna o ideální náčiní pro sportovní jízdu.

To si však zřejmě v ladičské firmě MTM nemyslí, proto se vozu podívali řádně na zoubek. Základní úpravu pro RS6 představili již dávno, to ale zjevně nebylo dost, aby se z více jak dvoutunového sedanu stalo něco více než hvězda sprintů. Proto zmíněný model vzali za základ pro svůj projekt RS6 Clubsport.

Sada dílčích modifikací MTM Clubsport působí ve svém úhrnu dosti kompletním dojmem. Na první pohled si kromě agresivního zbarvení karoserie všimneme hlavně „lízátka“ pod předním nárazníkem a decentně zakomponovaného zadního přítlačného křídla vyrobeného z uhlíkových kompozitů. O náležitý kontakt s vozovkou se starají černě lakované ráfky s průměrem 21 palců obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2. Uvnitř vpředu zaznamenáme závodní skořepinová sedadla Recaro kompozitní konstrukce doplněná šestibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou trubkovou klec, jejíž instalace si vynutila demontáž zadních sedadel.

Úpravy pohonné jednotky se omezují na zástavbu závodního vzduchového filtru, nové výfukové soustavy z nerezového plechu, ale hlavně přeprogramované řídicí jednotky. Ladičům z MTM se z pětilitrového srdce RS6 podařilo vykřesat 720 koní (537 kW) výkonu při 6 360 ot./min. a 785 Nm točivého momentu, který je navíc dostupný v širokém rozmezí od 2 750 do 6 280 ot./min. Dodejme, že ve své standardní verzi dává tato jednotka 571 koní (426 kW), resp. 650 Nm. Pokud si připlatíte i za odstranění omezovače rychlosti, nebude pro vás zřejmě potíží pokořit na rovince udávanou hranici 340 km/h... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Audi RS6 Clubsport od MTM
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků