MTM pro Golf GTI a GTD: koně navíc pro každého

Jednou z předností Golfů všech generací je široký výběr doplňků a dalších možností individualizace. A šestá generace není výjimkou

Pochopitelně nejvíce ladičů sídlí přímo v Německu, kde mají k těmto oblíbeným Volkswagenům přeci jen nejblíž. Společnost MTM je jednou z nich a představila své sady modifikací pro Golfy šesté generace ve verzích GTI a GTD. Již z výroby sportovně střižené modely u MTM podstatným způsobem posílili a připravili k ještě lepším jízdním výkonům. A ty jsou v porovnání s produkty většiny podobně zaměřených firem skutečně působivé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejprve zmíníme Golf v provedení se slavným názvem GTI. Pánové z Wettstettenu tento zážehový stroj opatřili novým programem řídicí jednotky a vlastním turbodmychadlem MTM, díky čemuž výkon poskočí až na 310 koní (228 kW) a točivý moment dosáhne hodnoty 410 Nm. Pro méně náročné jsou pak připraveny další tři modifikace, jež začínají pouhým přeprogramováním ECU a výkonem 270 koní. Nejvýkonnější z nabízených verzí Golfu GTI MTM údajně dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači poklapávajících dieselů mohou u MTM objednat Golf GTD s motorem posíleným na 205 koní (151 kW) a točivým momentem dosahujícím 380 Nm. Tyto hodnoty mají vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,1 s, což je o 0,7 s lepší výsledek než u standardního naladění a po majiteli vyžaduje jejich dosažení investici 800 Euro.

Na výběr je pak pro modely GTI i GTD řada specifických prvků, které v porovnání s konkurencí nesou vesměs přímo značku MTM. Do bohatého seznamu patří třeba devatenáctipalcové kované ráfky Bimoto (1 899 Euro), brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm, známá výfuková soustava se dvěma páry kulatých koncovek nebo specificky odladěný podvozek se světlostí sníženou o 30 mm.

Ceny a kompletní možnosti úprav obou vozů naleznete přímo na stránkách MTM, k dispozici je samozřejmě řada vylepšení i pro „obyčejnější” modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Golf GTI a GTD
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků