MTM Audi RS6: když je vám 580 koní málo

Lidé od MTM nepatří rozhodně mezi ty, kteří se drží stranou. A ani v základu velmi silné Audi RS6 jim zjevně nedalo spát.

Zdá se, že pro MTM neexistují překážky, jež by nebyli schopni nebo ochotni překonat. Ano, byli to konstruktéři z MTM, kteří do Audi TT namontovali dva motory, aby s tímto vozem ustavili rychlostní rekord na Nardu. Nyní se pustili do zásadního zvýšení výkonu na sériovém voze Audi RS6 Avant, který již beztak patří mezi nejsilnější cestovní automobily současnosti. Díky jejich snaze se posunuly brilantní jízdní výkony na hranici další dimenze.

Produkční Audi RS6 dosahuje výkonu 580 koní, jež vůz z klidu na 100 km/h vystřelí za méně než pět vteřin. To však bylo pro MTM málo, takže bylo rozhodnuto počet kobylek pod kapotou zvýšit. Díky úpravám na motoru (vyšší tlak v sacím traktu, uvolněné výfukové potrubí, apod.) naměřili nakonec neuvěřitelných 702 koní, což je již hodnota srovnatelná třeba s Ferrari Enzo. Točivý moment nyní vrcholí hodnotou 785 Nm.

Upravená pohonná jednotka rozpohybuje jinak celkem civilně vyhlížející auto na rychlosti výrazně přesahující 300 km/h a dobu potřebnou ke zrychlení z 0 na 100 km/h se podařilo stlačit až k 4 s. Vývojáři MTM slibují, že se jízdní výkony ještě výrazně změní při použití nového aerodynamického paketu, jenž se zatím omezil pouze na difuzor vyrobený z uhlíkových vláken a usazený pod zadním spoilerem.

Ceny za úpravu RS6 začínají u MTM na 6 300 dolarech, přičemž již za čtvrtinu z této ceny lze nechat ze sériového vozu odstranit omezovač rychlosti. I běžná Audi RS6 pak podle zkušeností MTM dosáhne rychlosti přes 280 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi RS6

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků