MTM Audi R8: zelená bestie s nekompromisním výkonem

Možná již z nadpisu vás mohlo napadnout, že tu máme další pseudoekologickou hračku pro lidi, co nevědí co s penězi, a tak je investují do něcoho „zeleného“. Hned na úvod vás však ubezpečujeme, že nejnovější počin německého úpravce MTM si na nic podobné nehraje a ekologické nálady připomíná leda tak svým lakem karoserie. Uvnitř totiž dřímá opravdová bestie, jejíž předností je všechno možné, jen ne ekologický provoz.

Ačkoli si myslíme, že auta, jako je Audi R8 nutně nepotřebují žádné další výkonnostní úpravy, ladičské společnosti jsou obvykle jiného názoru a zřejmě se tyto modifikace těší relativně velké oblibě. S cílem vyhovět všem majitelům R8 nabízí společnost vylepšení jak pro „základní“ 4,2 litrový osmiválec, tak i pro výkonnější verzi vybavenou 5,2 litrovým desetiválcem. V prvním případu se po instalování úprav a přeprogramování řídící jednotky zvedl výkon na 418 kW/560 koní, u desetiválce pak výkon dosahuje stejnou hodnotu, avšak po menším počtu technických zásahů.
Další úpravy se pak nesly už jenom v jemném stylistickém duchu, úpravce doladil pár detailů, vylepšil aerodynamiku a zlepšil systém saní. Celý dojem z vozu ještě dotvářejí matné koncovky výfuku a 20-ti palcová litá kola. A díky novému systému lift-up umožňujícímu zvyšení světlé výšky o 40 mm se majitel nemusí obávat zpomalovačů a výtluků. I když pro český trh by to po letošní zimě chtělo možnost zvýšení světlé výšky spíše o 40 cm...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
MTM Audi R8
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků