MTM Audi R8 GT3-2: „Balboni” pro chudší

Tuner MTM uvádí skutečně ostrý jízdní nástroj na bázi Audi R8. Nedostal přitom jen přidáno, něco mu i ubylo - pohon všech kol.

Horkou novinkou je model Audi R8 GT3-2. Jeho název zní poněkud „soutěžně”, ovšem je určený pro zcela legální silniční provoz. Po vzoru stroje Lamborghini Gallardo LP 550-2 ze série Valentino Balboni položili u MTM na oltář svého cíle sofistikovaný trvalý pohon všech kol a zaměnili jej za prostý náhon kol zadní nápravy. Aby méně zdatnému řidiči nevstávaly vlasy hrůzou již při pohledu na tabulku technických údajů, osadili svoji novinku závěrou zadního diferenciálu, jež spolu s hnanými zadními koly v kombinaci s brutálním výkonem přináší ten pravý pocit z jízdy silným strojem s pohonem zadních kol. Ty správné prožitky pak doplňují i patřičně modifikované pérování a vylepšený brzdový systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie modelu Audi R8 byla u MTM opatřena řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vynikají přední spoiler, nově tvarované obklady prahů a přítlačné křídlo. Potřebný konktakt s vozovkou zajišťují dvacetipalcové lité ráfky nazuté standardně do pneumatik Dunlop Sport Maxx GT na přání nahrazovaných gumami Michelin Cup Sport.

O pohon tohoto stroje se stará kompresorem přeplňovaný přímovstřikový osmiválec FSI s objemem 4,2 l, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 580 Nm. Tyto parametry vozu GT3-2 umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti 317 km/h.

Svět tak poznavá Audi s pohonem zadních kol po více než čtyřiceti letech, sice ne tak úplně z výroby, ale co naplat. O cenách ani časové dostupnosti tohoto stroje informace zatím nemáme, ale je jisté, že výsledná cena bude nižší než v případě Balboniho edice technicky spřízněného Gallarda. Pánové od MTM navíc tvrdí, že i majitelé současných vozů Audi R8 mají nyní možnost nechat své stroje přestavět na specifikaci R8 GT3-2. Takže, už se chystáte Ingolstadtu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi R8 GT3-2
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků