MTM Audi R8 GT3-2: „Balboni” pro chudší

Tuner MTM uvádí skutečně ostrý jízdní nástroj na bázi Audi R8. Nedostal přitom jen přidáno, něco mu i ubylo - pohon všech kol.

Horkou novinkou je model Audi R8 GT3-2. Jeho název zní poněkud „soutěžně”, ovšem je určený pro zcela legální silniční provoz. Po vzoru stroje Lamborghini Gallardo LP 550-2 ze série Valentino Balboni položili u MTM na oltář svého cíle sofistikovaný trvalý pohon všech kol a zaměnili jej za prostý náhon kol zadní nápravy. Aby méně zdatnému řidiči nevstávaly vlasy hrůzou již při pohledu na tabulku technických údajů, osadili svoji novinku závěrou zadního diferenciálu, jež spolu s hnanými zadními koly v kombinaci s brutálním výkonem přináší ten pravý pocit z jízdy silným strojem s pohonem zadních kol. Ty správné prožitky pak doplňují i patřičně modifikované pérování a vylepšený brzdový systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie modelu Audi R8 byla u MTM opatřena řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vynikají přední spoiler, nově tvarované obklady prahů a přítlačné křídlo. Potřebný konktakt s vozovkou zajišťují dvacetipalcové lité ráfky nazuté standardně do pneumatik Dunlop Sport Maxx GT na přání nahrazovaných gumami Michelin Cup Sport.

O pohon tohoto stroje se stará kompresorem přeplňovaný přímovstřikový osmiválec FSI s objemem 4,2 l, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 580 Nm. Tyto parametry vozu GT3-2 umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti 317 km/h.

Svět tak poznavá Audi s pohonem zadních kol po více než čtyřiceti letech, sice ne tak úplně z výroby, ale co naplat. O cenách ani časové dostupnosti tohoto stroje informace zatím nemáme, ale je jisté, že výsledná cena bude nižší než v případě Balboniho edice technicky spřízněného Gallarda. Pánové od MTM navíc tvrdí, že i majitelé současných vozů Audi R8 mají nyní možnost nechat své stroje přestavět na specifikaci R8 GT3-2. Takže, už se chystáte Ingolstadtu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi R8 GT3-2
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků