MTE Škoda Octavia RS: je libo škodovku se 451 koňmi?

Dílům všemožných úpravců aut se na našich stránkách věnujeme pravidelně, málokdy ale mezi nimi najdeme vůz s okřídleným šípem na přídi. Důvod je celkem prostý - u nás v podstatě neexistuje jediná firma, která by bylo schopna dát dohromady kompletní úpravu auta od techniky až po design a v zahraničí škodovky určitě nejsou obvyklým polotovarem pro tunerské dílny. Sem tam se sice nějaká vlaštovka objeví, ale třeba ty od Milotecu vypadají obvykle jak po nárazu do proskleného přístřešku autobusové zastávky.

Dnes tu máme něco přece jen zajímavějšího, Škodu Octavii RS od německé firmy MTE. Bohužel opět nejde o výtvor některého ze skutečně renomovaných úpravců, čemuž odpovídá třeba i kvalita zveřejněných snímků (Hamann nebo ABT by patrně neposlali snímky co byly pořízeny snad iPhonem na dvorku), ale drobné neduhy celé prezentace prosím pro tuto chvíli velkoryse přehlédněme a pojďme se podívat, čím chce MTE oslovit zájemce o opravdu extrémní Octavii.

Škoda Octavia RS400, jak MTE celé dílo nazývá, je i přes nápis obsahující slovo „diesel” na dveřích postavena na bázi „eresky” s benzinovým motorem 2,0 TSI, který ji v základu dodává rovných 200 koní. Právě především motor byl do značné míry přepracován, když si vysloužil zesílené ojnice a nová ložiska klikového hřídele. To vše má zvládat zvýšený plnící tlak nového turbodmychadla Garrett GT30 s hodnotou až 1,6 baru. Novému turbu v práci dále pomáhá přepracované sání a samozřejmě i výfuk s průchodnějšími katalyzátory. Motor má též větší vstřikovací ventily a pochopitelně i upravenou řídící jednotku. Výsledek? Ohromujících 451 koní, které pramení z točivého momentu až 612 Nm.

Aby tento výkon bylo možné přenést alespoň ke kolům (když už ne na silnici, Octavia RS je stále jen předokolka...), dostal vůz novou spojku Sachs. A aby bylo možné vůz nejen rozjet, ale i zastavit, jsou tu brzdy od Bremba s kotouči o průměru 375 mm na přední ose o osmipístkovými třmeny k tomu.

Dynamické parametry vozu úpravce neuvádí, pokud by vás však děsily už z výše zmíněného, můžete zvolit též konzervativní softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune k 260, nebo 310 koňům. Cenu úpravy MTE též nesdělila, zmiňuje však, že stejným způsobem umí upravit motor 2,0 T(F)SI v jakémkoli koncernovém voze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MTE Škoda Octavia RS
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků