MTE Škoda Octavia RS: je libo škodovku se 451 koňmi?

Dílům všemožných úpravců aut se na našich stránkách věnujeme pravidelně, málokdy ale mezi nimi najdeme vůz s okřídleným šípem na přídi. Důvod je celkem prostý - u nás v podstatě neexistuje jediná firma, která by bylo schopna dát dohromady kompletní úpravu auta od techniky až po design a v zahraničí škodovky určitě nejsou obvyklým polotovarem pro tunerské dílny. Sem tam se sice nějaká vlaštovka objeví, ale třeba ty od Milotecu vypadají obvykle jak po nárazu do proskleného přístřešku autobusové zastávky.

Dnes tu máme něco přece jen zajímavějšího, Škodu Octavii RS od německé firmy MTE. Bohužel opět nejde o výtvor některého ze skutečně renomovaných úpravců, čemuž odpovídá třeba i kvalita zveřejněných snímků (Hamann nebo ABT by patrně neposlali snímky co byly pořízeny snad iPhonem na dvorku), ale drobné neduhy celé prezentace prosím pro tuto chvíli velkoryse přehlédněme a pojďme se podívat, čím chce MTE oslovit zájemce o opravdu extrémní Octavii.

Škoda Octavia RS400, jak MTE celé dílo nazývá, je i přes nápis obsahující slovo „diesel” na dveřích postavena na bázi „eresky” s benzinovým motorem 2,0 TSI, který ji v základu dodává rovných 200 koní. Právě především motor byl do značné míry přepracován, když si vysloužil zesílené ojnice a nová ložiska klikového hřídele. To vše má zvládat zvýšený plnící tlak nového turbodmychadla Garrett GT30 s hodnotou až 1,6 baru. Novému turbu v práci dále pomáhá přepracované sání a samozřejmě i výfuk s průchodnějšími katalyzátory. Motor má též větší vstřikovací ventily a pochopitelně i upravenou řídící jednotku. Výsledek? Ohromujících 451 koní, které pramení z točivého momentu až 612 Nm.

Aby tento výkon bylo možné přenést alespoň ke kolům (když už ne na silnici, Octavia RS je stále jen předokolka...), dostal vůz novou spojku Sachs. A aby bylo možné vůz nejen rozjet, ale i zastavit, jsou tu brzdy od Bremba s kotouči o průměru 375 mm na přední ose o osmipístkovými třmeny k tomu.

Dynamické parametry vozu úpravce neuvádí, pokud by vás však děsily už z výše zmíněného, můžete zvolit též konzervativní softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune k 260, nebo 310 koňům. Cenu úpravy MTE též nesdělila, zmiňuje však, že stejným způsobem umí upravit motor 2,0 T(F)SI v jakémkoli koncernovém voze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MTE Škoda Octavia RS
Škoda Superb 2
Rok výroby: 2008
Stav: 148 976 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků