Mrkněte, jak se u vás v roce 2012 bouralo (aktualizováno)

S největším procentem zaviněných nehod stanuli v čele žebříčku podle okresů za uplynulý rok 2012 motoristé z Prahy.

Z nelichotivého prvního místa tak sesadili řidiče z Ostravy, ti klesli na druhé místo. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Jeseník a Rychnov nad Kněžnou.

Vyplývá to z  ČSOBP Indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší četnost pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut z jednotlivých okresů republiky.

V metropolích jako Praha, Ostrava či Brno je mnohem větší koncentrace vozidel, proto je míra rizika vzniku nehody mnohem větší než v městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a počtem aut.

Pro motoristy z Prahy na každých sto pojištěných aut připadlo více než 9 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Jeseník, kteří jezdili v uplynulém roce nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody téměř čtyřikrát nižší, 2,37 nehody na 100 pojištěných aut.

Rok 2012 v číslech

 okresškodní frekvence
1.Praha hl.m.9,21 %
2.Ostrava9,01 %
3.Brno-město7,21 %
4.Sokolov6,91 %
5.Cheb6,57 %
6.České Budějovice6,55 %
7.Karlovy Vary6,45 %
8.Praha-západ6,33 %
9.Karviná6,23 %
10.Plzeň-město6,21 %
11.Jablonec nad Nisou6,02 % 
12. Praha-východ5,92 %
13. Frýdek-Místek5,89 % 
14. Zlín5,69 % 
15. Mělník5,63 % 
16. Ústí nad Labem5,63 % 
17. Český Krumlov5,57 %
18. Trutnov5,27 % 
19. Liberec5,23 % 
20. Opava5,17 % 
21. Teplice5,17 % 
22. Přerov5,09 % 
23. Břeclav5,03 % 
24. Olomouc5,00 % 
25. Kladno4,98 %  
26. Uherské Hradiště4,82 %  
27. Bruntál4,78 % 
28. Most4,78 % 
29. Pardubice4,76 % 
30. Kroměříž4,72 % 
31. Hodonín4,69 %
32. Děčín4,69 % 
33. Vsetín4,68 % 
34. Jihlava4,67 % 
35. Písek4,65 % 
36. Prostějov4,60 % 
37. Hradec Králové4,52 % 
38. Jičín4,51 % 
39. Nový Jičín4,44 % 
40. Beroun4,42 %
41. Vyškov4,41 % 
42. Strakonice4,35 % 
43. Tábor4,33 % 
44. Náchod4,32 % 
45. Litoměřice4,32 % 
46. Pelhřimov4,26 % 
47. Rokycany4,22 % 
48. Benešov4,19 % 
49. Tachov4,16 % 
50. Kutná Hora4,16 % 
51. Mladá Boleslav4,15 % 
52. Brno-venkov4,15 % 
53. Domažlice4,13 % 
54. Česká Lípa4,11 % 
55. Plzeň-sever4,09 % 
56. Chomutov4,03 % 
57. Prachatice4,00 % 
58. Chrudim3,95 % 
59. Jindřichův Hradec3,93 % 
60. Šumperk3,88 %
61. Příbram3,86 % 
62. Louny3,86 % 
63. Kolín3,86 % 
64. Žďár nad Sázavou3,72 % 
65. Semily3,70 % 
66. Ústí nad Orlicí3,61 % 
67. Blansko3,58 % 
68. Klatovy3,55 % 
69. Nymburk3,29 % 
70. Plzeň-jih3,28 % 
71. Třebíč3,25 % 
72. Rakovník3,24 % 
73. Svitavy3,21 % 
74. Znojmo3,03 % 
75. Havlíčkův Brod2,92 % 
76. Rychnov nad Kněžnou2,92 % 
77. Jeseník2,37 % 

Zdroj: FinExpert.cz 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků