MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

Sotva jsme nakousli největší automobilové obchodní propadáky týkající se především evropského trhu, máme tu dalšího kandidáta. Mazda 5, jakkoli to bylo funkčí a schopné MPV, se na trhu nikdy nechytla tak jako některé (zejména francouzské) konkurenční modely.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Slabé prodeje a nezájem zákazníků jsou důvodem, proč Mazda stahuje MPV 5 z nabídky bez náhrady. Sice ještě budou z showroomů mizet skladové kusy, ale už si auto neobjednáte na zakázku. Zákazníci stejně přecházejí k SUV a to jim Mazda nabídnout může. Teď se k většímu CX-5 přidá i menší CX-3.

MPV Mazda 5 sice hned v druhém roce výroby 2006 zaznamenala v Evropě nejlepší prodejní číslo přes 45 000 kusů, ale pak se čísla ihned propadla na hůře než polovinu, okolo 18 000 kusů. V roce 2012 to bylo už jen 12 000 aut a v roce 2013 něco málo přes 8000 vozů. Jen pro srovnání, úspěšná MPV jako třeba Citroën C4 Picasso si na evropském trhu najdou ročně okolo 100 000 zákazníků.

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 44 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků