Možná ani letos se v Bonneville nepojede. Je příliš málo soli

V roce 2014 byly rychlostní závody na solných pláních v Bonneville zrušeny kvůli silným dešťům, které narušily dno vyschlého jezera. Jenže ani po roce není povrch legendárních solných plání dostatečně způsobilý k závodům.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné jako s ledem. Je potřeba její dostatečná tloušťka, aby unesla váhu závodního auta. Pořadatel akce provádí v současné době měření a obává se, že povrch není dostatečně pevný. Zatímco jindy měla vrstva soli tloušťku až jednoho metru, nyní má na některých místech sotva pět centimetrů, řekl pro Salt Lake Tribune pořadatel.

Zajímavosti | Motocykly | Ostatní značky

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Pod vrstvou soli ale není pevná zem, nýbrž velmi jemné bláto. Kdo se propadne vrstvou soli, začne se dál propadat do bláta. A to je něco, co asi nechcete riskovat v rychlosti 500 km/h...

Pořadatel akce hledá vhodné místo, ale vypadá to, že se nepodaří najít ani alespoň čtyři míle (6,4 km) dlouhý úsek, kde by se mohly bezpečně pořádat letošní závody. Přitom v Bonneville se běžně jezdí na minimálně 9 mil (14,5 km) dlouhé dráze.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků