Motory roku v USA: známe desítku nominovaných

Již pošestnácté zasedla redakční rada časopisu Ward’s, aby sestavila žebříček deseti nejlepších motorů osobních automobilů pro modelový rok 2009. Jedná se o jedinou americkou anketu svého druhu. Porota se letos zaměřila především na jejich účinnost a dobré dynamické parametry. Pro zařazení do této ankety je nutné, aby se motor vyráběl sériově, na americkém trhu se objevil nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2009 a montoval se do vozů s cenou do 54 000 dolarů. Výsledky ankety budou oficiálně vyhlášeny v půli příštího ledna na detroitském autosalonu.

Letos se v první desítce kupodivu vůbec poprvé v historii soutěže neobjevil slavný šestiválec Nissan řady VQ, ačkoli prochází průběžnými modernizacemi a v anketě Ward’s vždy zabíral nejvyšší příčky. Zajímavým posunem oproti loňskému roku je širší zahrnutí čtyřválcových a vznětových motorů, což jasně poukazuje na příklon amerických požadavků směrem k hospodárnosti. A nyní již seznam desítky finalistů, sestavený zatím v abecedním pořadí.  

Audi: 2,0L TFSI turbocharged DOHC I4 (A4 Avant)
BMW: 3,0L turbocharged DOHC I6 (135i Coupe)
BMW: 3,0L DOHC I6 Turbodiesel (335d)
Chrysler: 5,7L Hemi OHV V8 (Dodge Ram/Challenger R/T)
Ford: 2,5L DOHC I4 HEV (Escape Hybrid)
General Motors: 3,6L DOHC V6 (Cadillac CTS)
Honda: 3,5L SOHC V6 (Accord Coupe)
Hyundai: 4,6L DOHC V8 (Genesis)
Toyota: 3,5L DOHC V6 (Lexus IS 350)
Volkswagen: 2,0L SOHC I4 Turbodiesel (Jetta TDI)

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků