Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

34 komentářů

FSH
7. července • 14:46

Ahoj, info dobré, ale proč mám pocit, že jsem přesně identické věty četl někde jinde? AutoTIP? Článek Mazda ČR? :-/

lethal924
4. července • 17:15

Neco k tematu by nebylo?Me by treba zajimalo jak je mozne ze zvysi ucinnost u benzinu zvysenim kompresniho pomeru na 14:1 a u dieselu naopak snizenim na 14:1PS: Chapu ze si o autech na netu ctou i deti ale bezte se prosim hadat jinam

Radmil  Nemrtvý
4. července • 17:41

U benzínu zvýšení komprese zvýší účinnost. U nafťáku sníží(kvůli emisím a hlučnosti se to dělá) Proč to vysvětlovat? Najdi na netu účinnost pístového stroje s vnitřním spalováním

Radmil  Nemrtvý
4. července • 17:43

Tedy snížení komprese u dieselu sníží účinnost(oprava)

Radmil  Nemrtvý
4. července • 17:51

Ctrl.C ::: Stupeň komprese má přímý vliv na účinnost a dosažený výkon, ovšem nárůst není lineární, nejdříve hodnota účinnosti rychle stoupá s kompresním poměrem, později ostrý nárůst plynule přejde do jen pomalu se zvyšující přímky. Z křivky vyplývá, že od hodnoty 4:1 do 12:1 (rozdíl 8) se zvýší účinnost tepelného oběhu ze 40 na 64%, ale od 12:1 do 20:1 (také rozdíl 8) se zvýší účinnost jen o dalších 6%. Proto rozumně použitelná hranice komprese je asi 12:1, při dalším zvyšování začíná převládat nepříznivý vliv ztrát z vysokých tlaků nad ziskem z účinnosti, dále hrozí nebezpečí samovznícení paliva kompresním teplem (které je naopak využíváno u vznětových motorů) v jiný okamžik, než je určeno zapalováním. Pro běžný provoz i sportovní úpravy se nepoužívají hodnoty vyšší než asi 10,5:1 – potom začíná být hoření tvrdé a pro silniční provoz nevhodné.

BFG
1. března • 18:09

Správně, ještě bych doplnil, že mimo toto ctrlV dochází ke zvýšení teploty na výstupu motoru - tedy teploty vyfukovaných plynů. Toto zvýšení je přímo závislé na kompresním poměru a roste nelineárně. I proto se obvykle volí nižší kompresní poměry. (u poměru 2:1 je to cca 110°C, u poměru 8:1 je to už cca 700°C). Každopádně by tento motor mohl lépe využívat potenciál paliva E85, to by mohla být velká výhoda.

Radmil  Nemrtvý
4. července • 17:54

Pro kompresní poměr 14:1 je E 85,případně E 100 ideální . Takový motor bude mít o dost % vyšší výkon na etanol,než na běžný benzín. Dnes už stejně E 5,s 5% lihu. Odhadem 20% +

Radmil  Nemrtvý
3. července • 5:43

Držím Mazdě palce. Přidat k benzínovému motoru turbo umí i cvičená opice. A hlavně při kompresi 14: 1 to bude skvěle bumbat alkohol. Asi koupím Mazdu;-)

jojo
3. července • 11:15

Kto dava k benzinu turbo ? ... Atmosfericky plneny je turbobenzin jak vysity ...

Radmil  Nemrtvý
3. července • 14:03

Nehraj hry a nauč se číst. A běžte chlapci s maminkami do ZOO. A kupte si zmrzlinu. Ten článek je napsaný naprosto zřetelně. Ten kdo chápe psaný text s tím problém nemá.Autor článku netušil ,že jeho čtenáři jsou IQ70:-D:-D:-D

vyčpjelý asdf
3. července • 23:43

to i já se 71 jsem ho plně pochopil

jojo
3. července • 11:14

Kto dava k benzinu turbo ? ... Atmosfericky plneny je turbobenzin jak vysity ...

Radmil  Nemrtvý
3. července • 13:28

Turbo dává třeba škoda k 1,2 :-D kuk. Výkon umí turbem vyhonit i cvičená vopice

hajetor kouří asdf
3. července • 23:42

i já B-]

asdf
3. července • 12:52

1) táhni domů
2) on ten článek je sračka, nejdřív píšou o atmosférickym dvoulitru a pak o náběhu dvou turb, wtf kurva?
3) B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]

Radmil  Nemrtvý
3. července • 13:35

Mezi technické zajímavosti motoru Skyactiv-D patří proměnný zdvih výfukových ventilů, postupné přeplňování dvěma turbodmychadly a snížení hmotnosti o 10 %. D = diesel ,nebo debil u tebe:-D

asdf
3. července • 19:48

škoda že tvůj ban neplatí na celej server sráči vyčpělej B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radmil  Nemrtvý
3. července • 22:13

škoda,že nejsi mrtvý:-D

asdf
3. července • 23:01

smrt vysvobozuje. aspoň od kryplů jako jsi ty B-]

Radmil  Nemrtvý
3. července • 23:02

Dobrou noc. :-D ;-)

Radmil  Nemrtvý
3. července • 22:12

jsi ubožák bez argumentů

Ten o kterym se nemluví
3. července • 21:10

+1 :-D

Radmil  Nemrtvý
3. července • 22:12

Směješ se jak debil:-D

asdf
3. července • 22:44

pro debila každej debil. u tebe už ani smrt nebere :-DB-]B-]B-]

Radmil  Nemrtvý
3. července • 22:55

U tebe také ne.:-D K Mazdě nic?

asdf
3. července • 23:00

táhni chrápat, zejtra je jedinej úřední den v tejdu a navíc první v měsíci, aby nebyla fronta na sociálce B-]B-]B-]

Radmil  Nemrtvý
3. července • 23:04

Máš 40000 měsíčně jako já?:-D:-D

Radmil  Nemrtvý
3. července • 23:06

Asi víc,proto tak skvělý postřeh a intelekt:-D:-D:-D

Radmil  Nemrtvý
3. července • 13:28

Dvě turba má nafťák magore debilní:-D Nauč se číst

asdf
3. července • 23:01

ti mello dnes nedal nebo co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radmil  Nemrtvý
3. července • 23:06

Asi Mella upozorním,že ho máš v hubě:-D:-D:-D

Hajetor
3. července • 8:01

Smrťáku, smrťáku, ty si koupíš leda tak kulový a zůstaneš až do smrti u svého Renaulta 19, cos podědil po svým fotrovi když se uchlastal. Tak tu nemachruj.

Radmil  Nemrtvý
3. července • 13:47

Sám máš přece Renaulta 19: Fňuk fňuk, já to nerozdejchám, to není možný, dyť auta s kosočtvercem ve tváři jsou leeeeeepšíííí, to vidím mám ve stodole už 17 let krásnou devatenácku, pro jistotu aby mi ji někdo nepoškrábal tak s ní nejezdím a za tu dobu se mi ani jedenkrát nepokazila. Kdopak to napsal? Ty magore:-D

Radmil  Nemrtvý
3. července • 13:30

Co to píšeš za sračky ? Otec je mrtvý od roku 1979.Renaulta 19 jsem nikdy neměl. A otec zemřel na anginu pektoris. A jinak pokud chceš rozbít ten tvůj debilní frňák ,řekni kde.

Doporučujeme

Články odjinud