Motory Mazda SKY: efektivita po japonsku již v Tokiu

Již příští měsíc se otevřou brány autosalonu v Tokiu, kde se v plné parádě představí výkvět asijských technologií. Mazda zde hodlá prezentovat novou generaci motorů z generace SKY, k níž přísluší i moderní, údajně mimořádně efektivní automatická převodovka.

V rámci této prezentace Mazda představí přímovstřikovou benzínovou jednotku SKY-G a „čistý diesel“ SKY-D. Použité technologie jsou dalším krokem značky k vytyčenému cíli pro snížení spotřeby o 15% v porovnání pohonných jednotek modelových let 2008 a 2015. Tyto snahy se netýkají pouze motorů, ale též převodovek a celkového snižování hmotnosti automobilů. V sériových vozech budou nové technologie nabízeny od roku 2011. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda SKY-G / Mazda SKY-D

Benzínová jednotka SKY-G má díky novému vstřikovacímu systému a vylepšenému proměnnému časování ventilů dosahovat zlepšení ve spotřebě a točivém momentu o 15 % v porovnání se současným dvoulitrem. Toto zlepšení lze přirovnat ke spotřebě motoru Mazdy2 vestavěnému ve voze řady Mazda3 při zachování dynamických parametrů.

Dalším v řadě je diesel SKY-D, jenž zlešpuje výkonnost, spotřebu i emise vzhledem k použití nového bloku, jenž se podílí na snižování vnitřního tření. Piezoelektrické vstřikovače a dvoustupňové přeplňování jsou jen příklady technologií, které mají snížit spotřebu paliva až o 20 % v porovnání se stávajícím motorem s objemem 2,2 l. A v tomto případě Mazda dosáhla ekvivalentu spotřeby Mazdy2 při výkonech Mazdy6.

Klepněte pro větší obrázek 
Mazda SKY-Drive

A nakonec zde máme již vzpomenutou automatickou převodovkou SKY-Drive. Podle tvrzení Mazdy se podílí na snížení celkové spotřeby v celkovém úhrnu 5 % vzhledem k omezení třecích ztrát, nové konstrukci měniče a dalšímu omezení jeho prokluzů (s použitím zlepšeného přemosťování). Zrychlené reakce spojky mají v podstatě konvenční (a levnější) systém přiblížit moderním dvouspojkovým soustavám díky potřebě menší olejové náplně. 
 
Abychom byli zcela výstižní, Mazda v Tokiu představí ještě vylepšenou studii minivozu Kiyora, prvně vystaveného letos v Paříži, který by měl předznamenat nástup nového, extrémně hospodárného modelu.

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 430 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2013
Stav: 174 060 km
Cena: 350 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků