Motory Fordu možná budou vydávat lepší zvuk, abyste šetřili palivo

Ford vymyslel systém, který vám pomůže uspořit palivo tím, že ve správných „úsporných“ otáčkách bude mít motor mnohem lepší zvuk.

Ford si nechal patentovat systém, který vydává „správné“ zvuky motoru ve vhodný okamžik, aby virtuálně simuloval větší počet válců, než jaký auto ve skutečnosti má. K čemu je to dobré? Prý to pomůže uspořit palivo, neboť řidiči podle Fordu budou řadit tak, aby lépe slyšeli hezčí tóny motoru.

Jak to celé má fungovat, včetně nákresů, se můžete dočíst na webu Free Patents Online.com. Jednoduše jde o to, že Ford tuší, proč nejsou někteří řidiči spokojeni s reálnou spotřebou tříválcového motoru 1.0 EcoBoost. Udržují ho ve vysokých otáčkách, kdy má motor jadrnější a ostřejší zvuk. A také proto, aby měli k dispozici více výkonu. To ale zvyšuje spotřebu.

Testy | Ojetiny | Ford | Kombi | Sedany | Ford Mondeo

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pokud však motor bude v nižších otáčkách znít například jako šesti nebo osmiválec, řidiči, kteří stejně řadí spíše podle sluchu než skutečných otáček, pak budou motor udržovat právě v nižších a úspornějších otáčkách. A to by jim mělo pomoci snížit reálnou spotřebu paliva a více se přiblížit udávaným hodnotám.

Od Fordu zatím nemáme žádnou zprávu o tom, kdy by se něco takového mělo dostat do sériových aut. Umělý zvuk motoru není nic nového, ale systém založený na tom, že má pomáhat snižovat spotřebu jen pomocí akustiky, vidíme opravdu prvně.

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků