Tyhle motory budou super, a jak tady nekdo rika ze VW je napred, tak to se musim zasmat. Jeji motory TDI jsou k cemu??? Je to zastarala a poruchova technologie, ktera nestaci spotrebou a vykonem uz vubec ne, na motory Comon Rail. Jsou daleko spolehlivejsi nez TDI. A VW to dobre vi proto uz do Pola dava Comon Rail.www.autofolie-levne.cz
no bylo na case a je to jenom dobre. Uz jenom pockat, kdy se probudi Japonci a Korejci. Ti prvni maji alespon trochu co nabidnout v atmosferach. Korejci jsou totalni tragedi.
Pocul som ze Ford ma problemy so spolahlivostou variabilneho casovania a ked sa k tomu prida este turbo, tak to bude asi tragedia. Radsej nech mi to zere trocha viac a je to spolahlive, lebo potom na servise zaplatim viac ako usetrim na palive.
Jedna pani povedala, asi tak.. Obcas lekar z usneho pomoze... :-D Zasa nicim nepodlozene. Realita nas pesviedca o uplne inom. Ford je napr. v cechach importer c.1, tesne pod 10% podielu na trhu (po Skode a VW). Je to nielen o agresivnej cenovej politike v CZ a urcitej kvalite, ale aj zaujimavych jazdnych vlastnostiach Fordov bez zbytocneho priplatku. Alebo aj napriek niekym udavanej mizernej kvalite si Fordy ludia hufne kupuju? Museli by byt hlupi, ale oni nie su. Staci pozriet ako sa Ford v Cechach predava oproti slovensku. Predaje Forda na slovensku to je tragedia. A tie SK ceny, ak akciovy model vybavou, ci prevedenim nevyhovuje mame smolu. Europsky Ford je standardna nemecka kvalita za prijatelnu cenu. Tu by som sa vobec neobaval. Kolko ludi zabudlo, ake problemy boli s novym Audi TT a jeho problemovymi napravami a pod.. V jednom obdobi mali Mercedesy problemy s turbami. Zvolavacky VW Golf, ci Passat s vadnou elektronikou, ci niektorymi autoradiami, ci ABS elektronikou. Alebo, zeby ste sa s tym nikdy nestreli? Postihlo to urcity pocet aut, ale stalo sa. Seriozny servis zvolal zakaznikov, auto bolo 1 den v servise, a dalo sa to dokopy. Horsie bolo s tymi, ktorych taketo vyrobne nedokonalosti postihli na ceste. Ak mate vo firme flotilu aut , potom zistujeme aka je skala vyrobnych nedokonalosti, po vacsine u novym modeov aut, ci ich generickych upravach. Nic nie je dokonale, jedno viac a druhe menej.
A kde si to pocul?
Leader v evropě koncern VW je nejen prodejní, ale i technický leader. Jeho náskok je řádově několikaletý. Ostatní výrobci jen následují jeho technická řešení a těží z toho, že jeho subdodavatelé mohou dodávat i jim, i když jsou pro VW konkurenti. To platí jak pro ford tak i japonce, korejce...... Nás může jen těšit, že se to technicky podstatné stále ještě odehrává v evropě, jejíž jsme součástí a doufat, že to tak zůstane.
VW a leader v benzínových motorech ? Good joke :-DVW měl tak tragické motory, že na ně musel nalepit turbo a přímý vstřik, aby dohnal konkurenci. Tyto motory Fordu jsou o generaci před VW, protože Ford zvládá narozdíl od VW i proměnné časování ventilů. Jen doufám, že díky přímému vstřiku nebude potřeba do těch motorů lít N98 jako u VW, to by byla škoda.
Takze VW nasadil primy vstrik aby dohnal konkurenci? ja mam za to, ze primy vstrik je prave krok dopredu, takze ti co to davaji nyni teprve dohani.preplnovani je naopak dobrou cestou. zvysuje to ucinnost motoru, takze atmosfera je pekna vec, ale pro bezne lidi naprosto zbytecna.a jinak ve finale, kdyz se podivame do minulosti i soucasnosti, tak i mezi atmosferami ma VW spickove motory. Ano, nema jich padesat a co? nikdo nema celou nabidku dokonalou. Ale kdyz se podivame do minulosti, tak takove 1,6 8V byl neskutecny drzak. 1,8 16V ve sve dobe mel neskutecny vykon a zivotnost. G60 ani nemluve. V6 motory treba 2,8 byl spickovy dlouhe roky v ruznych verzich. Dnesni 3,2 a 3,6 FSI jsou naprosto dokonale agregaty. V8 krasne linearni, hladke, usporne a vykonne. W12 ani nemluve.takze ano 1,6 MPI by uz nemel byt na trhu tak 5 let, ale jinak? 1,2 HTP na to kazdy nadava, ze ma ovsem Toyota, Opel a dalsi jako zaklad stejne vykonne, hlucne a nejezdici 3valce nikomu nevadi, ale u VW to kazdy komentuje.proste VW ma motory naopak velmi dobre. To, ze si zakaznici kupuji vetsinou to horsi z nabidky neni chybou automobilky, ale blbosti zakazniku.
Jak kdo, VW nebyl s přímým vstřikem ani první ani poslední. Nicméně nevýhodou přímovstřiků VW je nutnost tankovat N98. Sice dokážou jet i na N95, ale klesá výkon, stoupá spotřeba a emise a výhoda drahého přímého vstřiku mizí.Z těch zmiňovaných před FSI motorů neměl pořádný žádný, 1.4 a 1.6 stáli za prd (to že 1.6 něco vydržel nic neznamená, to vydržela většina motorů). Na 1.8 16V si nepamatuji, nicméně pamatuji si na 1.8 20V a to byl docela špatný motor, v první Octávce byl jen chvilku než ho nadopovali turbem, aby to nebyla taková tragédie, no a prehistorický 2.0 85kW nemá cenu ani zmiňovat :-) Suma sumárum nabídka motorů VW stála za prd.Co se 1.2 HTP týče, tak to je průměrný motor i bez faktu, že jde o tříválec, ostatně už při jeho návrhu se nepočítalo, že by to měl být supermotor, tam šlo hlavně o to, aby to byl výrobně levný motor a aby nahradil tu tragédii v podobně 1.0 (Fabie Junior). S tříválcem od Toyoty se nemůže rovnat (ikdyž nechápu proč se Toyota do tříválce cpala když 1.0VVTi byl ve čtyřválcové verzi špičkový motor).
Já jsem motor 1,820V měl v oktávce 1996 a nechápu pořád ty kecy, že to byl špatný motor. V roce 96, atmosférický čtyřválec 92kw, skvělý průběh ve velkém rozsahu otáček, připomínal zvukem setrvačníkové autíčko, v celém otáčkovém rozsahu neměl žádnou díru. Spolehlivý, nenáročný, neměl jsem s ním žádný problém. Možná trochu vyšší spotřeba, průměr kolem 9-10 litrů, konkurenti možná o litr nižší, ale já jsem na něj dost tlačil. Škudlil by se do osmi dostal pohodlně. Když jsem ho dával pryč, měl najeto kolem 250 tisíc a nebylo na něm znát nic špatného, choval se jako nový. Prostě motor do služebáku. Žádny hobymotor pro odborářského otroka. Těch 20 ventilů muselo být zbytečně nákladné na výrobu, takže to VW stáhl, ale vyrobil jich ve všech variantách určitě přes milion. Nacpali ho do audin, volksů, seatů i do škodovek.
No nevim, 1.8SCi mělo Mondeo od roku 2003 a GDi ještě dřív, turbo taky. Takže VW IMHO nic nedokázal, jen nasadil marketing na ekologickou nótu, to se dřív nenosilo. O atmosférách VW nic nevim.Jestli jde za něco VW dlouhodobě obdivovat, je to jeho marketingové oddělení a ne chválit, opravdu obdivovat. A nejen za propagaci, ale i ten nápad.. z laciných dílů a osvědčeného, 20x aplaceného motoru udělat turbo s přímým vstřikem určitě nebylo nic extra drahýho, ale využito to bylo na 110% A týká se to dalších věcí, třeba DSG
Dominik: no realne nasadil Ford primy vstrik pokusne a v trochu jinem provedeni, nez ho chapeme v 70. letech. Ve velkem ho VW nasadil primy vstrik (GDI je jenom obchodni znacka Mitsubishi pro primy vstrik) o rok a pul drive, nez Ford, ktery ho pouzil v jedinem ne moc povedenem motoru, ktery nemel primeho nasledovnika. VW nasadil primy vstrik ne jako prvni, ale na druhou stranu dokazal tento system na trhu jako prvni realne prosadit, coz se nepovedlo nikomu.Preplnovani ma VW uz par desitek let. Nevim kdo dal prvni turbo, zda Ford, nebo VW spise bych rekl, ze Ford, ale otazkou je - a co jako? Ford mozna byl v par vecech pred VW, ale co z toho, kdyz z toho nic nevytezil a s nicim nedokazal poradne prorazit.Chapu, ze maji nekteri komplexy z VW, proc ne, ja tu automobilku taky nemusim, ale na druhou stranu ji nebudu jak male urazene decko furt nejak shazovat. Budme radi, ze tu VW je a ze je schopen spoutu veci prosadit, protoze bez nich bychom byli o 10 let zpatky, protoze neni moc automobilek co dokazou prosadit na trh nove technologie ve velkem.
OT:Radku, nejsem z těch, kdo by se vozil po VW, ale že by nás zrovna VW posunovalo dopředu?? Možná do strany.... V čem? V evoluci benzínových motorů? Nebo v měkčených plastech? Toto přece není krok vpřed!! Krok vpřed by bylo auto na cokoli se 100% recyklovatelnými materiály a s jediným odpadem čistou vodou. Nejsem ekologický aktivista, ale marketingová prohlášení mě očividně ovlivňují míň, jak Tebe.... Motor 1.4 se spotřebou 8l pro mě není krok vpřed ani kdo ví čím měkčený plasty v interiéru napuštěný kdo ví čím, aby nesmrděly...VW přece naprosto očividně plete z h... bič a ten obdiv mu patří za to, jak dobře ho plete, ale za nic víc. Ford je asi horší automobilka jak VW, z pohledu financí a to tu většině jde především...Kdybych měl někoho obdivovat, bude to Toyota a Honda za to, že cpou peníze do dlouhou dobu nevýdělečných projektů hybridů, kterým se ale po dlouhé době podařilo rozpoutat hon právě takových Fordů a VW, který z toho udělají masovku, ale až se to vyplatí!!!
To, ze Japonci cpou penize do hybridu neznamena, ze je to spravne. Mnozi ve sve dobe investovali penize do ruznych jakoze spasnych veci a skoncilo to nakonec fiaskem. Takze zatim nejasejme, ze investuji do neceho o cem nikdo nic poradne nevi.Jinak tu delas, jakoby jine automobilky chrlily jednu revolucni vec za druhou. Nikdo to nedela a nikdo to delat uz nebude. Vetsina veci vznikla ve spolecnych vyvojich, vetsinu veci vyvinuly externi firmy a ostatni automobilky to jenom prevzaly, tak to bylo je a bude.VW neni zadnou vyjimkou a ani ten oslavny Ford na tom neni jinak. Co ten Ford za poslednich 10 let na svet prinesl tak desne spasneho? Primy vstrik? Vzdyt to je jenom pleteni toho pomyslneho hovna. Preplnovani? Ale no tak, to je tu desitky let a takto muzeme pokracovat dal. VW za tu dobu dokazal udelat funkcni maloobjemove motory s primym vstrikem a preplnovanim, ktere posunuly beznou jizdu uplne jinam. Prinesl na trh jako prvni dvouspojkovou prevodovku, ktera udelal z automatu bezneho auta neco, co je komfortni a pohodlne a takto muzeme pokracovat dale. Proste kazdy dela co umi.Takze z tebe uplne cisi jakasi zast ci komplex. MI je to vazne burt zda ma VW nejake hi-end technologie, nebo nema. Asi si od nich nic nekoupim, ale to neznamena, ze budu na vsechny plivat, protoze je to desne in.
Nevim kdo ma z ceho komplex. V kazdem pripade VW umi marketingem prodat kupu veci.Ford mnohdy je lidrem v uvadeni novych technologii, ale nikdo o tom nevi, alespon ne v nemeckem CR.Ford je americka automobilka, prece jenom jeji centrala je trochu dale nez ta VW. Tak ty informace jdou o neco dele a nejsou tak popularni.Tim oponuji, ze Ford z nicim novym neprisel, prisel a prichazi. Zrovna tento clanek je o EcoBoost, tak ze vezmen toto tema, tak 3.5 V6 je to prvni US primovstrik s dvema turby, navic ma lepsi objemovy vykon nez konkurecni FSi.Dale treba casovani u nove 3.5 V-6 je poprve v produkci pouzito iVCT s Cam Torque Actuated (CTA)... http://ford.digitalsnippets.com/2008/07/28/ivct-technology-to-the-next-level/To nemaji ani ti japonci.Mluvili jste o hybridech, tak treba prvni SUV hybrid uvedl prave Ford. Prvni hybrid na E85/ethanol uvedl take Ford. ATD.
Mindrak z VW z vas uplne cisi a to nejen dnes. Diskuse zacla v obecne rovine, ale jenom par zakomplexovanych typku zacne hned operovat automobilkou VW, protoze proc? Protoze mindrak.Prvni americky motor s primym vstrikem a turbem prichazi na trh az po vsech evropskych automobilkach :) no to je vykon.Ano, udelame to co maji ostatni, trosicku tomu zmenime princip, dame tomu zkratku iVCT a mame hyper technologii. Uprimne takovych a podobnych ma kazda automobilka na rozdavani.Proste Ford je dnes archaicka automobilka, ktera dohani ztraty na vsech polich.
archaicka je jedine v tom ze nema turbomotory...nepovedal by som ze na vsech polich.to je velmi nepresne vyjadrenie..v podvozkoch urcite nie je archaicky,v bezpecnosti tiez nie,dizajn fordov urcite nie je archaicky...a co je archaicke na mondeu,fieste,s-maxu?focus je na konci vyroby..suhlasim s tymi motormi inak s nicim,takze teraz uz ta strata je dohnana
Zatim ty motory nikdo nezkousel, takze tezko rici, jake budou v realu, ale da se ocekavat, ze budou jako statni, tedy dobre. Takze po osmi letech dokazali to, co ostatni uz maji nekolik let. No velmi pokrokova automobilka obslehnout jako posledni co maji ostatni a jeste se tim chlubit.
RO: Jedině Ty tu mluvíš o zášti, já žádnou nemám... Jen jsem chtěl naznačit, že IMHO VW nás nikam kupředu neposouvá a jestli Ford ano, jsem nehodnotil (taky ne)... VW umí spoustu věcí prodat, po třetí opakuju, má super marketing!!Jestli bude hybrid správná cesta asi víme - NEBUDE! Ale nastartovalo to zájem zákazníků, Ti do toho začali sypat love a proto je Frankfurt ve znamení elektriky. Bravo Toyota/ Honda!Kašli na to VW a Ford dělají vše pro zisk, o vývoj jim jde jen ve spojení zvýšení zisku. Nevidím nic super na maloobjemových turbobenzínech, který v zátahu žerou víc jak atmosférické motory a průběh výkonu a reakci na plyn mají stejnou (špatnou) jak úspornější diesely.A o komfortu ve spojení s DSG psát nebudu, abych tu nevyvolal flame.
No zas tak super leader to neni a vyvoj si automobilky plati bezne navzajem ;)
Hlavně je to leader v zakladnich motorizacich to aby člověk horši dohledal.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.