Ford pokračuje v ofenzívě svých motorů EcoBoost, když ve Frankfurtu představil svoji dosud nejmenší řadu z tohoto programu. Jedná se o čtyřválec s objemem 1,6 l a 2,0 l, jež v brzké době doplní dříve uvedené jednotky s objemem 3,5 l. Podobně jako tyto ostatní motory EcoBoost se bude i základní šestnáctistovka vyznačovat proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Výkon této jednotky není zatím definitivní, ale měl by se pohybovat okolo 180 koní (134 kW) a točivý moment bude dosahovat zhruba 230 Nm.
Motory EcoBoost mají postupně na celém světě nahrazovat konvenční zážehové jednotky ve vozech Ford, automobilka přitom počítá během následujících čtyř let s výrobou 1,3 milionů těchto motorů. Dvoulitr EcoBoost tak nahradí stávající jednotky s objemy 2,5 až 3,0 l, zatímco nová šestnáctistovka nastoupí na místo motorů od 2,0 do 2,5 l.
Motory Ford EcoBoost