Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

29 komentářů

CyberVic
25. listopadu • 8:22

Nevim, co zdejsi pisalkove porad vidi na "papirove" uspornosti? Downsizing proste takhle funguje. Ten motor nepochybne bude uspornejsi, pri stejnem jmenovitem vykonu, nez byla stara 1.6MPI. A protoze prubeh momentu bude oproti 1,6MPI priznivejsi, bude se s nim i lip jezdit. Pokud ale nekdo jezdi tak, ze potrebuje 150kW, a koupi si tenhle motor, za svoji blbost tezce zaplati. Ale takovejch pripadu na chocholouska bude minimum, drtiva vetsina bude proste jezdit za min... Moje 1,4TSI 125kW DSG je v Touranu realne o par deci/100km uspornejsi, nez stara 1,6MPI, ale u 1,4TSI TSI nemam v Touranu aspon pocit, ze mi tam zapomeli dat motor...

Ondra S.
25. listopadu • 19:18

Ježišmarja! 1,6MPi do tourana?
Takový slabý motor do tak velkého auta nemohl snad dát nikdo soudný! To se nedivím, že to nejelo! To je to samé, jak když kdysi dali 1,4MPi do octavie. To byla taková mrdka, že to řidič tlačil i očima a do prudších kopců nevěděl, zda nemá hodit cihlu na plyn a vyskočit a jít tlačit.Kdyby to bylo podle mě, tak (nemluvím o díslech):
do fábie dávám 1,2TSi a 1,4TSi
do octávie 1,6TSi (zatím není), 1,8TSi, 2,0TSi
do superba 2,0TSi 3,6i

x12345678
26. listopadu • 10:30

Drtivá většina zákazníků to ale vidí úplně jinak.

Ondra S.
26. listopadu • 14:00

Ano, ale proč? Je to jen cenovou politikou!
Kdyby všechny motory v danném modelu stály stejně, tak potom by mě zajímalo, co by bylo nejprodávanější. To totiž potom odpadá cenová bariéra, která nás nutí jezdit s plečkou a mnoho zákazníků by pak uvažovalo už úplně jinak, tedy koupili by si to, po čem touží, protože finančně by to bylo stejné.

Alois
30. prosince • 18:56

Jen blázen si může myslet, že je možné aby všechny druhy motorů byly stejně drahé. Milý školáku říkává se: "Kdyby v řiti byly rzby netřeba by rybníka. Šáhl by sis do prdele, vytáhl bys kapříka." - Tak a šup do školní lavice a bouchat násobilku.

Pepa
25. listopadu • 11:08

Spotřeba u těchto motorů vypadá dobře jen na papíře.Nejsou to reálné,ale laboratorní hodnoty.Parametry jsou přísně dané,na akcelerace je moře času,rychlosti nad 130km/h nejsou vůbec počítané.
Důležité si je uvědomit,že velikost kroutícího momentu je vlastně velikost tlaku spálených plynů.Jelkož TSI spalují pouze homogenní směs,tak množství paliva je přímoúměrné množství vzduchu,poté spálené směsi,jejího tlaku na píst a tím velikosti kroutícího momentu.
Z toho plyne,když budete využívat výkon,jen jakoby srovnatelné 1,2-ky,pak bude mít odpovídajíí tomuto objemu.Jakmile začnete využívat plný výkon,stejně tak razantně vzroste spotřeba.

jogurt
25. listopadu • 19:14

No to je logické i bez obšírného ysvětlování. Alespoň v teoretické bázi. Ve skutečnosti tam hrají roli i nelineární parametry, ať už konstantní jako hmotnost vozu, třecí odpory atd., které malý motor zdolává v ne právě efektivním pásmu zátěže, tak odpory vyšších řádů, cumbajšpíl odpor vzduchu. V podstatě každý motor nad pásmem optimálního provozu se chová méně efektivně, to je konstrukční vlastností spalovacího pístového motoru. Pokud v běžném rozsahu zátěže je velký motor a malý už je nad ním, bude ten velký efektivnější. Pokud ale zatížíme velký nad horní mez malého, malý zůstane na svém maximu ale velký ho má samozřejmě dál a při vyšší spotřebě.

Pepa
26. listopadu • 0:17

No to právě nemáte pravdu.Už první moderní přímovstřikové motory spalovaly při nízkém zatížení nehomogení směs 1:40,z tohot vyplývá i razantní ůspornost až 30%.Vrstvenou směs uměl spalovat i předhůdce TSI-čka FSI,jenže celkově se tento motor koncernu nepodařil.Ve spalování chudé,vrstvené směsi byli největší úspory a výhody přímého vstřiku.Jenže u těchto motorů je to degradováno.Pak zjistíte,že s 13 let starým motrem 1,8GDI 92kW jezdíte se stejnou spotřebou,jako 1,4TSI 90kW.Tak kde je pokrok?Jen mmožné problémy s turbem.

Jerry1
5. února • 13:55

K Pepovi: Jednak úspory "byly", ne byli. Dále, neporovnával bych atmosféru byť s vyšším objemem s přeplňovaným menším objemem. Výkon je trošku papírová a taky marketingová hodnota. Jezdím s Oct. II s motorem 1,4 TSi. Ten motor má úplně rovnou křivku kroutícího momentu (200 Nm). Od nějakých 2500 ot./min. "jde za plynem" až do nějakých 6000 ot. Takže prakticky: když s tímto motorem jezdím normálně, v limitech, spotřeba je 7 l/100 km.
Když po dálnici jedu 150- 170 km/h., spotřeba stoupá na 8,4 l. Takže je to hlavě v noze a hlavě. S přehledem ujedu 1,9 či 2,0 l TDi-čkům. Samozřejmě, při dynamické jízdě bude spotřeba vyšší než u diesela. Další výhody: menší a lehčí motor, slabší baterie, menší namáhání přední nápravy, brzd, tlumičů, okamžitě v zimě topí, výborné starty i při nízých teplotách, motor skoro není slyšet a to ani při 180 km/h. Co se turba a problémů s ním týká, opět problém v řidiči, ne v technice. Turbo má své zvláštnosti a kdo s ním bude jezdit, měl by se nechat poučit, jak s motorem s turbem jezdit, aby mu z něj např. nevytekla ložiska. Kdo s benzínovým turbomotorem nejezdil, vůbec nechápe, jak jede.

Zelí
24. listopadu • 17:36

Už se těším na motor 0,8TSI, který bude výkonem někde na 50kW a nahradí HTP a budou ho montovat i do zeleného hybridního superba. :-D

jantaraba
24. listopadu • 21:16

Jadro pudla neni v tom, co si mysli pubertaci v cz ale v tom, co koupi fleetovi klienti.

Ondra S.
25. listopadu • 18:13

Tak ti vaši fleetoví klienti koupí stejně nakonec to, co jim škodovka dá za dobrou cenu. Bohužel je to tak, bez ohledu nato, jestli je to dobré, nebo je to aušus.

jogurt
25. listopadu • 19:08

Jo a přesně to taraba napsal. Je fuk hodnotový pseudonázor českých učňů. Rozhodující je zákazník. A tím není diskutér na tomto pat a mat webu :-P

Ondra S.
25. listopadu • 19:34

Typický fleetovy zákazník:
Klidně mi tam dejte motor, třeba ze stopětky s karbecem, nebo třeba ten starej dvoutakt z trabanta, nebo warbeca hlavně, když to auto bude o 10 000Kč levnější. Mě je jedno, že to nepojede, že za sebou budu mít kouřovou clonu, že mě to na spotřebě sežere a že to bude nepružný a dýchavičný! Hlavní je ta nízká cena! Já totiž kupuji cenu, auto a jeho parametry jsou pro mě přece až druhořadé! :-DTo je přístup flééťáků! Je mi z nich na blití! :-( 3-[

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
25. listopadu • 21:31

Co víš o fleetu? Právě to, co téměř každý ten učeň, navíc dost hloupý učeň. Ten, kdo o tom má alespoň trochu ponětí, by takovou stupiditu nikdy nenapsal.

Ondra S.
26. listopadu • 13:51

To byla samozřejmně nadsázka!
Průměrně inteligentní člověk by to měl dokázat poznat. Je to narážka na HTP a na ten litr, kterej krátkou dobu do fábie1 škodovka dávala, ale prý nebyl určen pro český trh. To HTP mi leží v žaludku proto, že je nejprodávanější pouze kvůli tomu, že je nejlevnější! Fleeťáci si totiž třeba připlatí za výbavu, ale na motoru by šetřili. Je to takový blbý přístup. Pokud už mám ty peníze na nový auto, tak si ho koupím s pořádným motorem a ne takový malý rozzuřený vysavač, jak ze sekačky. Pokud nato nemám, koupím si to co chci, ale ojeté.
Fabii1 bych asi vzal v eleganci s 2,0i 85kW, sice to byl konstrukčně starý VW motor, ale zase byl pružný a příjemný, nic lepšího benzínového tehdy neměli. U fábie2 bych váhal mezi 1,6i a nejsilnějším díslem 1,9TDi 77kW, protože tam zatím nic lepšího není.

Twinscroll
24. listopadu • 21:34

Budete se smát, ale Peugeot na takovém agregátu pracuje. Fiat už ho koneckonců má skoro hotový.

Tom
24. listopadu • 11:20

Český motor pro celý koncernZatímco ve výkonové kategorii zážehových čtyřválcových motorů nad 80 kW se ve VW Group v posledních letech představila dlouhá řada novinek (mj. motory 1,4 TSI (90 kW, 103 kW, 118 kW, 125 kW), 1,8 TSI (118 kW), 2,0 TSI (120 kW, 147 kW, 155 kW), atd.), klíčová motorizace v nižší střední třídě - stokoňová atmosférická šestnáctistovka - dožívala jen s malými změnami. Motor, který má své kořeny v 90. letech, teď nahrazuje takřka revoluční maloobjemový čtyřválec 1,2 TSI. Jeho vývoj a výroba byla zařazena mezi strategické úkoly Škody Auto, která novinku bude dodávat také pro vozy značek Audi, SEAT a Volkswagen.

Twinscroll
24. listopadu • 21:32

Ten motor Škoda nevyvíjela. Dodávame na ten motor díly, vč. prototypů pro začátek vývoje již před 3-mi lety. Všechno šlo do VW. Škodovka to jenom montuje.

wolff
24. listopadu • 12:29

bože

BXC
24. listopadu • 13:40

Copak, modlíš se, aby Fiat nezaostal o víc než 10 let? :-D

JayDee
25. listopadu • 13:01

já nevím kterej koncern zaostává většinou v motorech:D

CyberVic
25. listopadu • 8:14

:-D:-D:-D

neodborník
24. listopadu • 6:07

Duchoni,v Brně je nuda, co ?

Ron.Jeremy
24. listopadu • 12:25

HTP bych se vůbec nechlubil, za konstrukci takového "agregátu" bych navrhoval hodně kruté a pomalé mučení.

pepa
24. listopadu • 15:16

Jasne, zaklad do fabie za 230tis je prece 1,8TSI B-]

Ondra S.
25. listopadu • 18:55

Také nemám rád 1,2HTP! 3-[
Ten motor je do těžké fábie slabý. HTP nejede až tak zle, ale hodilo by se pouze do malého auta (fiat maluch, fiat500 , trabant, kolínská miniauta, maximálně chevrolet spark-daewo matiz). Dal by se také použít do kultovních motocyklových tříkolek, kde by ocenili zvuk.
HTP je totiž nepružný. Pod 2000ot se klepe a nejede, 2500ot začíná trochu táhnout, 3000-4000ot jede jakž-takž a od 4000ot nahoru zas vadne a žere. Prostě se to musí furt točit, aby to jakž takž jelo, furt řadit, pokud otáčky spadnou víc pod 3000, hned podřazovat a předjíždět se dá jedině se značnou rezervou. Pro řidiče je to taková nekomfortní jízda. Dá se nato sice zvyknout, ale nechtěl bych to!!! :-(1,2TSi naproti tomu fandím, DOUFÁM, ŽE HO DAJÍ I DO FÁBIE! Jen se obávám, aby ho škodovka nedávala za přemrštěnou cenu. Právě nastavení ceny bude mít bohužel největší vliv na jeho budoucí prodeje a rozšíření.
Benzínové turbomotory mám rád, protože jízda s nimi je příjemná, bude pružný motor skoro až moc a pojede dobře v celém spektru otáček. TSi motory jsou totiž stavěné na jízdu odspoda a i nahoře mají ještě výkon. Takový motor se navíc dá chipnout od cimbu a pak to pojede ještě líp.
Spotřeby bych se nebál, rozhodující zde bude samozřejmně plynulost jízdy. Pokud pojedete hodně plynule nejlépe na nejvyšší převod rozumnou rychlostí, budete maximálně využívat setrvačnosti, brzdit motorem a podřazováním na provozní brzdu šlápnete pouze pokud to motor, třeba z kopce neubrzdí, nebál bych se toho. Kdo pojede stylem brzda-plyn a bude tomu šlapat, tak tomu to bude brát hodně. Ten rozdíl ve spotřebě podle stylu jízdy je u turbomotoru mnohem citelnější než u atmosférického motoru. To je třeba si uvědomit, pokud by jste o něm uvažovali, ale zase to pojede mnohem lépe.
Mě by se ale ve fábii líbil spíše 1,4TSi, to už by ale potom jelo hodně dobře!

facelift
25. listopadu • 23:31

po faceliftu fabie by mali pribudnúť motory 1,2 TSI a 1,4 TSI by vraj mal byť vo Fabii RS, ktorá by mala byť aj v combi verzii. Vraj z 1,4 TSI dostanú 130 kW.

Ron.Jeremy
25. listopadu • 9:59

Ne, ale i 1.2 se dá udělat jako slušný, kultivovaný motor - se čtyřmi válci, a ne jako tenhle uříznutý mrzák. Za 230 tisíc je to s tímhle motorem vážně předražený, u konkurence mají lepší motory, lepší výbavu a lepší záruku, tak proč kupovat hurvínka s tříhrnkem, pokud už mířím do téhle kategorie...

Doporučujeme

Články odjinud