Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

V roce, kdy v Mladé Boleslavi slaví 110 let od zahájení výroby motorů, zde spustili výrobu nízkoobjemového motoru s označením 1,2 TSI a výkonem 77 kW. Jedná se o čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, který Škodovka bude dodávat i pro vozy ostatních značek koncernu Volkswagen. Tato pohonná jednotka se má vyznačovat především papírově hospodárným provozem.

V roce 2008 vyrobila motorárna v Mladé Boleslavi 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1,2 HTP a 538 069 převodovek MQ 200. Nový motor bude v Mladé Boleslavi nejen montován, ale bude zde i odléván blok motoru a obráběny některé důležité díly. Výroba agregátů Škoda Auto nedávno získala také výrobu nových převodovek MQ 100. Je to jistě úspěch, ale jen s nostalgií můžeme vzpomínat na doby, kdy se v Mladé Boleslavi motory rovněž vyvíjely. V následujícím přehledu najdete stručný seznam milníků ve výrobě škodováckých motorů.

1895 - založení firmy Laurin a Klement
1899 - představení prvního motocyklu (a motoru) L&K novinářům
1905 - uvedení prvního motoru L&K v automobilu (voiturette L&K Typ A)
1907 - vyroben jeden z prvních osmiválců na světě
1925 - v Mladé Boleslavi začíná výroba motorů a vozů s okřídleným šípem ve znaku
1964 - zahájení výroby motoru Typ 990 (Škoda 1000 MB) v nových provozech – hala M2, dnes „stará motorárna“, jednalo se o tlakově litý blok z hliníkové slitiny. Výroba vozů s motorem vzadu probíhala v letech 1964 až 1990
1987 - motor Škoda v novodobé historii zpět pod přední kapotou, a sice ve voze Favorit
1991 - spojení s koncernem Volkswagen
1997 - Škoda dodává první motor do konzernu VW (1,0l 37kW)
2001 - zahájena výroba motorů 1,2 HTP a převodovek MQ200 v nové hale M6
2009 - zahájena výroba motoru 1,2 TSI

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2001
Stav: 269 632 km
Cena: 35 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2001
Stav: 165 472 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků