Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

V roce, kdy v Mladé Boleslavi slaví 110 let od zahájení výroby motorů, zde spustili výrobu nízkoobjemového motoru s označením 1,2 TSI a výkonem 77 kW. Jedná se o čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, který Škodovka bude dodávat i pro vozy ostatních značek koncernu Volkswagen. Tato pohonná jednotka se má vyznačovat především papírově hospodárným provozem.

V roce 2008 vyrobila motorárna v Mladé Boleslavi 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1,2 HTP a 538 069 převodovek MQ 200. Nový motor bude v Mladé Boleslavi nejen montován, ale bude zde i odléván blok motoru a obráběny některé důležité díly. Výroba agregátů Škoda Auto nedávno získala také výrobu nových převodovek MQ 100. Je to jistě úspěch, ale jen s nostalgií můžeme vzpomínat na doby, kdy se v Mladé Boleslavi motory rovněž vyvíjely. V následujícím přehledu najdete stručný seznam milníků ve výrobě škodováckých motorů.

1895 - založení firmy Laurin a Klement
1899 - představení prvního motocyklu (a motoru) L&K novinářům
1905 - uvedení prvního motoru L&K v automobilu (voiturette L&K Typ A)
1907 - vyroben jeden z prvních osmiválců na světě
1925 - v Mladé Boleslavi začíná výroba motorů a vozů s okřídleným šípem ve znaku
1964 - zahájení výroby motoru Typ 990 (Škoda 1000 MB) v nových provozech – hala M2, dnes „stará motorárna“, jednalo se o tlakově litý blok z hliníkové slitiny. Výroba vozů s motorem vzadu probíhala v letech 1964 až 1990
1987 - motor Škoda v novodobé historii zpět pod přední kapotou, a sice ve voze Favorit
1991 - spojení s koncernem Volkswagen
1997 - Škoda dodává první motor do konzernu VW (1,0l 37kW)
2001 - zahájena výroba motorů 1,2 HTP a převodovek MQ200 v nové hale M6
2009 - zahájena výroba motoru 1,2 TSI

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků