Motory 1,2 TSI montuje pro koncern VW Škodovka

V roce, kdy v Mladé Boleslavi slaví 110 let od zahájení výroby motorů, zde spustili výrobu nízkoobjemového motoru s označením 1,2 TSI a výkonem 77 kW. Jedná se o čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, který Škodovka bude dodávat i pro vozy ostatních značek koncernu Volkswagen. Tato pohonná jednotka se má vyznačovat především papírově hospodárným provozem.

V roce 2008 vyrobila motorárna v Mladé Boleslavi 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1,2 HTP a 538 069 převodovek MQ 200. Nový motor bude v Mladé Boleslavi nejen montován, ale bude zde i odléván blok motoru a obráběny některé důležité díly. Výroba agregátů Škoda Auto nedávno získala také výrobu nových převodovek MQ 100. Je to jistě úspěch, ale jen s nostalgií můžeme vzpomínat na doby, kdy se v Mladé Boleslavi motory rovněž vyvíjely. V následujícím přehledu najdete stručný seznam milníků ve výrobě škodováckých motorů.

1895 - založení firmy Laurin a Klement
1899 - představení prvního motocyklu (a motoru) L&K novinářům
1905 - uvedení prvního motoru L&K v automobilu (voiturette L&K Typ A)
1907 - vyroben jeden z prvních osmiválců na světě
1925 - v Mladé Boleslavi začíná výroba motorů a vozů s okřídleným šípem ve znaku
1964 - zahájení výroby motoru Typ 990 (Škoda 1000 MB) v nových provozech – hala M2, dnes „stará motorárna“, jednalo se o tlakově litý blok z hliníkové slitiny. Výroba vozů s motorem vzadu probíhala v letech 1964 až 1990
1987 - motor Škoda v novodobé historii zpět pod přední kapotou, a sice ve voze Favorit
1991 - spojení s koncernem Volkswagen
1997 - Škoda dodává první motor do konzernu VW (1,0l 37kW)
2001 - zahájena výroba motorů 1,2 HTP a převodovek MQ200 v nové hale M6
2009 - zahájena výroba motoru 1,2 TSI

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků