Motorárně Ford v Kolíně nad Rýnem hrozí uzavření

Továrna Ford v německém Kolíně je páteří západoevropské produkce FMC. Její oddělení pro výrobu motorů, které zaměstnává více než 1000 pracovníků, se však dostává do potíží v souvislosti s americkou krizí na trhu s vozy SUV a pick-up. Na Evropu relativně velké šestiválce totiž tvoří většinu místní pracovní náplně, v malých počtech se zde vyrábí i vidlicové osmi- a dvanáctiválce pro Aston Martiny. Celkový roční kapacity činí 560 000 motorů, z čehož je 200 000 již zmíněných šestiválců pro vozy Mustang, Ranger a Explorer, které strádají na úbytě.

Podle Dietera Hinkelmanna, odborářského předáka FMC Europe, je třeba najít pro Kolín nový výrobní program. „Pokud se nám nepodaří přinést sem významnou část prdukce nového tříválce, hrozí 720 pracovních míst nadbytečností,“ uvedl. Nově vyvíjený tříválec Ford s přezdívkou Fox má být vyráběn v právě rekonstruovaném závodě v rumunském univerzitním městě Craiova, a sice v počtu 700 000 jednotek ročně.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků