Motorárně Ford v Kolíně nad Rýnem hrozí uzavření

Továrna Ford v německém Kolíně je páteří západoevropské produkce FMC. Její oddělení pro výrobu motorů, které zaměstnává více než 1000 pracovníků, se však dostává do potíží v souvislosti s americkou krizí na trhu s vozy SUV a pick-up. Na Evropu relativně velké šestiválce totiž tvoří většinu místní pracovní náplně, v malých počtech se zde vyrábí i vidlicové osmi- a dvanáctiválce pro Aston Martiny. Celkový roční kapacity činí 560 000 motorů, z čehož je 200 000 již zmíněných šestiválců pro vozy Mustang, Ranger a Explorer, které strádají na úbytě.

Podle Dietera Hinkelmanna, odborářského předáka FMC Europe, je třeba najít pro Kolín nový výrobní program. „Pokud se nám nepodaří přinést sem významnou část prdukce nového tříválce, hrozí 720 pracovních míst nadbytečností,“ uvedl. Nově vyvíjený tříválec Ford s přezdívkou Fox má být vyráběn v právě rekonstruovaném závodě v rumunském univerzitním městě Craiova, a sice v počtu 700 000 jednotek ročně.
 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek