Fyzikové už léta znají ještě lepší a účinnější motor,spotřeba nulová,výkon dle velikosti stroje v podstatě neomezený,teoreticky je to vyřešeno v mnoha variantách,jmenuje se Perpetum mobile.:-D
No, Doc. Ing. Jan Lesinsky je velky pojem v motorarskej brandzi nie len na Slovensku, dlhe roky ucil na STU prave specializaciu spalovacie motory, spolupracoval na mnohych projektoch automobiliek, napr. s VW... Myslis, ze aj je uplne "mimo" Ja si to nemyslim! Poznam ho trosku:)Skor sa bojim, ze zalahne zem, motor sa bude vyuzivat najskor v nejakej armade a najskor o 10 rokov sa zacnu pouzivat nejake "light" verzie tohto motora. A mozno aj tito ludia "zmiznu".Si viete prestavit, aku hrozu z takehoto nieco funkcneho maju nie len automobilky, ale cele statne ekonomiky, vratane celej ropnej loby - arabskeho sveta, americkeho Texasu, Ruska....... atd ???Ide tu o obrovske prachy a preto som trochu pesimisticky :(
ak je ten motor ozaj tak dobrý, tak si píš, že najbližších desať rokov bude len pre špeciálnu techniku..modernizovaný T72 poháňa motor o objeme 20l - 1000k so spotrebou 4l/1km!, vnútorné nádrže 400l?..(max60-63?km/hod) a to nepatrí medzi najväčších žrútov...Takže dva 2,5l motory (alebo jeden 5l :-) )pri spotrebe cca10-12/100km by mu poskytli výkon viac sko 1600k + väčšia operačná vzdialenosť, vyššiu rýchlosť, lepšie využitie vnút priestor - zmenšenie nádrží, zníženie hmotnosti (alebo pri tej istej váhe viac streliva), B-]
Jen malou vsuvku technického charakteru. Dnešní benzínové přeplňované motory mají teplotu za turbem i k 200C. Jestliže RTU motor (který má samozřejmě také turbo) potřebuje nasát vzduch o teplotě -20C, pak musím někde vzít energii k ochlazení vzduchu z 200C na -20C. Do sání teče u přeplňovaných benzínů s výkonem okolo 200 kW něco kolem 0.2 kg/s. Jednoduchým výpočtem Q = m cp dT = 0.2 * 1 * (200C - (-20)) = 44 kW. To je energie která musí být vzduchu odebrána.I v případě, že by bylo instalováno zařízení se 100% účinností tak by potřebovalo 44 kW k tomu aby vzduch uchladilo. V realitě by ale musela být ve voze extra výkonná klimatizace a ta by samozřejmě musela být chlazená výměníkem někde v místech kde je klasický chladič. Nebo to chladit dusíkem, ale pak už to auto nejezdí jen na benzin, ale i na dusík ...K tomu mám spousta dalších otázek, viz teplota chladiva na videu: 82C - což je normální hodnota u dnešních spalovacích motorů (RTU slibuje 35C).
bratia Ceskyyy... zavist bleda, spat vam neda? B-]
kluci neřešte to, ten motor funguje, v podstatě tak je to napsané, poprvé byl tak jak je to na videu spuštěn okolo roku 1980, vynalezl to úplně někdo jiný, solaroli byl u toho, když se vychytávaly mouchy, a prostě si nápad ukradl a nechal patentovat, ted jen motoristický svět čeká na dvě věci, až skončí solarolimu patent, protože za to chce nesmyslné peníze, nebo až bude finančně na dně a za ten rádoby jeho patent, nebude chtít horentní sumy, protože lže, na jím uvedené vysoké nestudoval tam ho ani neznají, členem asociací které uvádí také není, z toronta ho vyhnali, z ameriky také, a tak se snaží v evropě prodat zázrak, akorát že neprodá, automobilky ho znají, ještě 8 let bude trvat než vyjede první auto s tímhle motorem oficiálně, a bude z ameriky, neoficiálně jich jezdí stovky a není to lineární motor, jak tu někdo psal, to je jiná kapitola
hm, když se oprostím od faktu, že je to celé technicky a fyzikálně nesmysl, nedalo mi to a prečetl jsem ten patent. výsledek je ten, že jsem zjistil, že ten "patent" v podstatě neobsahuje vůbec nic konkrétního.takže ono to bude tak, že us patentový úřad za poplatek komukoliv zaregistruje cokoliv (např. i takovou blbost, že voda je při 20°C tekutá) a při registraci nezkoumá relevantnost, popřípadě míru duplicity s jiným patentem. pointa je v tom, že patent je v podstatě deklarace myšlenky, a má li mít nějakou hodnotu ve smyslu ochrany, je třeba myšlenku řádně popsat - jak postup, tak výsledek.poté, budu li mít pocit, že někdo můj patent porušuje, obrátím se na soud, předložím jako důkaz svůj patent, který prokazatelně deklaruje, že k datumu x patentuji myšlenku y, s takovým postupem a takovým výsledkem. čím konkrétnější a detailnější patent - tím rychlejší soud. to co tady pánové prezentují, není nic jiného, než patent pro patent.vůbec nic nedeklaruje a zárověň vůbec nic nechrání, ale mohou o něm hovořit...
Jasne, ze nefunguje. Vsetky tie klamstva, predosle neuspechy autora "patentu", same kecy a ziadne skutky. Tento pripad nesie vsetky znaky vsemoznych scamov, ktore sa udiali predtym.. rozne HHO scamy, dalsie uzasne motory a podobne.. kecy kecy kecy a ziadne skutky. Nech daju motor do auta a sup sup nechat testovat pre "verejnost".. nic jednoduchsie.. ale to sa nestane.. za rok bude po firme..
A co když těch 82° nebylo v Celsia, ale Fahrnheita. To by pak odpovídalo ca 28°C, což je celkem blízko 32°C uváděným v článku...
Já tam teda vidím degC
Haha... scam jak svina.. ocividne nikto zo Slovakov ani Cechov tu na fore nevie poriadne pouzivat google... po chvili mi google o panovi "Alberto Solaroli" ukazal, ze je to bastard, ktory uz dlho hlada naivnych investorov pre svoj scam.. je o nom toho dost napisane a prve google hity krasne odhaluju o nom pravdu - staci ist sem a precitat si vsetky casti tejto "investigacie" a potom si aj pozriet linku, ze ten buzik to skusal s "Le Mans" aj predtym, ale nikdy sa so svojim teamom nedostavil na start.. http://press.porsche.com/motorsport/news/release.php... hahaha... boze naivny Dick Kvetnansky.. takto si poskodi meno svojich Attack aut....
http://lastturnclub.com/index.php...
Krasny klip - propojeni te celistky a chlapu montujici motor takrka v bilych rukavicich. Super napad. Snad ten motor je tak skvely a chlapi s tim prorazi.
Slovenský je na tom motore akurát tak veľký bačov ... V laboratornych podmienkach mnoho vecí vyzerá skvelo. Tomuto neverím.
Kde tam vidis bacov? Pozeram, hladam, nevidim..
Už jsem zapomněl, jak vypadá škola a učil jsem se v jednotkách SI. Takže jestli jsem ty nové zvojtil, tak mi nebijte :-)1 litr benzínu má energii 32.000 kJ (kilojoulu). 5l benzínu má energii 160.000 kJ Z této energie se má na dráze 100km produkovat výkon 814 koni (607 kW).Ze vztahu, ze výkon je energie za čas P= E/t vycházi t= E/P, tudíž, že energie 160.000 kJ dodá vykon 607 kW na dobu 263,6 sekund.Ze vztahu, že rychlost je dráha za čas v=s/t vychází pro dráhu 100 km a čas 263,6 s rychlost 1.366,1 km/h. To vše pouze při 100% účinnosti. Při účinnosti spalovacího motoru cca 25% bude 5 l benzínu držet výkon motoru 607 kW po dobu asi 66 sekund a nebo po dobu 263,6 sekund.bude držet výkon 151,8 kW.Takže takhle to asi nebude.Zkusíme to obráceně.Jaký můžeme odebírat výkon z energie 160.000 kJ po dobu 1 hodiny, tedy 3.600 sekund? Je to 44,4 kW. Při účinnosti spalovacího motoru cca 25%. lze čekat, že motor bude dávat výkon 11,1kW.Abychom za tu 1 hodinu ujeli oněch kilometrů 100, musíme jet rychlostí 100km/h. Menší a aerodynamické osobní vozidlo na udržení rychlosti 100km/h potřebuje výkon cca 14,5 kW a má spotřebu benzínu cca 6,5 l/100km. Číselně to je: 32.000kJx6,5 litrů/3.600sekund/100x25%=14,4kWTakže aby vynálezci dosáhli v témže vozidle stavu 5 litrů/100km, bylo by třeba, aby se jim podařilo zvýšit účinnost motoru někam k 33%. Což v laboratoři zase tak nereálné není.Pokud se někdo bude ptát, kde je aerodynamický a valivý odpor vozidla, čelní plocha, ztráty v převodovém ústrojí etc., tak to je zanedbáno pro jednoduchost a protože jsou uvažována stejná vozidla pro všechny případy.
Hezké počty, len benzín má trochu vyššiu výhrevnosť, cca 43 MJ, nie 322. Ale inak správne, tento motor prekonáva ideálny carnotov tepelný obeh za normálnych podmienok, zvyšok % asi dotláča Aštar Šeran a jeho flotila. Aštar je schopný stláčať plyn a zároveň mu odoberať energiu
Oprava "nie 32"
http://cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%ADn... Energetický obsah (výhřevnost):Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie,.....
co ma vyhrevnost s roztaznostou? zjavne nechapes princip konvekcneho motora, vyuziva sa roztaznost plynu pri spalovani resp vybuchu, nie odovzdane teplo, to teplo to je ta strata... cize ty si vypocital stratu pri tom horeny nie vykon premeneny z tlaku pri horeny, podla tvojich vypoctov by malo moje auto 5koni
Blahopřeji. Naprosto správný přístup ke zpracování dostupných informací. Nicméně stále nám to nic neříká o proklamované účinnosti 70%. Účinnost 33% je u naftových produkčních motorů vcelku obvyklá.
A co tento zázrak z roku 2006 ?http://ihned.cz/1-10054650-18570620-00760... ... Mimochodem jsem měl v tu dobu stejnou myšlenku, podával jsem to jako patent, leč se tvářili, že nevědí, oč mi jde. Dost možná že další vývoj pramení právě z mé vize, kde jsem se také zmínil, že řízení onoho motoru by bylo v tu dobu náročné. Ještě mám někde své náčrty onoho motoru, jak jsem si ho představoval. Principielně se od prototypu ČVUT neliší. Byl jsem ještě mladý snílek a fantasta.
a pak se autor probral A POSRAL SE :)
Na křivce grafu také nikde nevidím výkon 814 HP, ale necelých 600 HP... B-]
podívejte se na graf...spotřeba je deklarovaná v 1850rpm (115kmph). Tam má motor odhadem výkon 30kW. Pochybuji, že spotřeba někde na hranici maximálního výkonu nebude kolem 50l. A vypadá to jen jako upravený seriový motor. Každý kdo má auto s vysokým objemem, tak ví, ýe i když jezdi v průměru za 13-17 litrů, tak v silách auta je jezdit třeba za 7-9. Ale co to je za jízda. ;-)
Při teoretické 70% účinnosti to vychází přesně na 33 kW ;-)Jinak je to celé fake jako kjáva.
Takových věcí už tady bylo. Bohužel jen za laboratorních podmínek. V praxi je 99% nepoužitelných.
Až to uvidím zabudované v nějakém testovacím autě - nejlépe běžné velikosti, které nebude napojené na chladírenské věže, díky kterým se to bude celé ochlazovat na uváděné teploty, pak uvěřím. Do té doby je to jen jeden z mnoha laboratorních experimentů, kterých se kolem aut dělají tisíce...A než začne někdo žvanit - můj otec je Čech, matka Slovenka, takže rozhodně v tom není třeba hledat nějakou nevraživost vůči Slovensku - jen prostě dávka zdravé skepse...
Su z teho sice Jaryn, ale nevím, proč do toho někdo míchá hašteřivost mezi Čechy a Slováky ? To s tím nemá nic společného. Kdyby onen údajný zázrak vyvinuli v Česku, tak by naprosto stejným způsobem mnozí Češi o tom psali a zpochybňovali. Copak sami Češi nekritizují třeba Rapida ? A naopak chválí KIA zo Žiliny ? Copak si Češi nedělají legraci ze svých lidí ? Nevím, proč se Slováci hned cítí být dotčení ?
Je 21. storocie, vek internetu, vzdy sa niekto pre nieco citi dotknuty a fora su idealne miesto tu dotknutost aj verbalne komunikovat...
Kedže osoba D.Kvetnanskeho je mi ako tak známa tak by som sa aj smial keby to cele nebolo na zaplakanie...
mne by stacil výkon aj 80-100 koní...:-(
Mohol by sa niekto vyjadriť (namiesto tých kecov) k postate popísanej v patente?
V patente je defakto konstatovany, ze pokud se ochladi nasavanej vzduch, tak se da mez detonace posunout niz i pri velkym preplnovani. proste nic novyho.
Tom, dobre si zacal. Zasadnou myslienkou je, ze do motoru sa nasaje adiabaticky ochladeny vzduch - princip podobny ako pri chladnickach, t.j najprv sa v turbe stlaci, tym sa zohreje, potom sa v chladici ochladi priblizne na teplotu okolia a za skrtiacou klapkou ( v patente je spominana este dodatocne riadena ina klapka z ECU) sa nasaje do motoru, tym zvacsi objem a vzduch sa prudko sa ochladi. No este stale je to tlak najmenej 2,5 atmosfery, cize motor pracuje takmer vo vsetkych svojich rezimoch (okrem volnobehu) ako nezvykle silne preplnovany, ale s teplotou nasavaneho vzduchu do valcov o 60 stupnov nizsou ako pri realnych preplnovanych motoroch. Tym sa dosiahnu ine vlastnosti zapalnej zmesi a teda aj moznosti dodat viacej paliva do daneho objemu, co este viac ochladi vzduch - vyparovanim benzinu. Vsetko je to zalozene na principe, ktory spomenul Tom. Vysledkom su nadpriemerne litrove vykony takto upraveneho turbomotora. Ak sa im podarilo takto posunut pracovny bod motora, urcite sa museli potykat z mnozstvom technologickych zmien.V patente su este aj ine vychytavky, ktore popisuju vyhody a zvacsenu ucinnost motora, ale princip by mal byt tymto jasny.
V Amerike sa dá patentovať všeobecne známa vec? To bude asi jediný štát na svete kde je to možné.
Ano, dá.Viz patenty Apple, Google, MS na obecně známé věci.
Tak to si dám hneď patentovať obvod kruhu pri známom polomere.
Jojto mluví za vše :-D
A takto trocha odbornosti?Ano chalani sa v kratkom videu tlapkaju po pleciach ako vynasli ameriku, horsie je snad to druhe video- spravy tv joj. Kazdy suci clovek vie ze imbecilnejsie spravodajstvo sa hlada len tazko v celom svete a mozno aj vesmire. Tie kecy a popisy maju vahu mozno ako ked Horst basni o cepeilkach mixera s turbinovym hyperefektom, ktory nasyti vsetkych hladnich v Afrike a vyrobi svetovy mier.Myslim, ze keby bola tato nova technika aspon trocha realna, nik by ju neprezentoval v debilnom spravodajstve debilnej televizie plnej debilnych ludi, ale prezentoval by ju na troska odbornej pode- pokial viem tak Zilinska Univerzita prip. kazda schonejsia strojarska fakulta, nehovoriac o organizaciach medzinarodnej posobnosti ma vacsie slovo ako pracovnici elevizie ktori sa zaoberaju kolko maciatok mala Mica z Trebišova a kolko snehu dnes napadlo na Lomničáku
No, Doc. Ing. Jan Lesinsky je velky pojem v motorarskej brandzi nie len na Slovensku, dlhe roky ucil na STU prave specializaciu spalovacie motory, spolupracoval na mnohych projektoch automobiliek, napr. s VW... Myslis, ze aj je uplne "mimo" Ja si to nemyslim, mna tiez ucil prave tento predmet :)Skor sa bojim, ze zalahne zem, motor sa bude vyuzivat najskor v nejakej armade a najskor o 10 rokov sa zacnu pouzivat nejake "light" verzie tohto motora.Si viete prestavit, aku hrozu z takehoto nieco funkcneho maju nie len automobilky, ale cele ekonomiky statne, vratane celej ropnej loby a arabskeho sveta .....
Pan Solaroli vysvětlil princip. Pro dosažení velkého výkonu jsou v motoru použity keramické materiály, speciální program v řídící jednotce upraví časování vaček tak, že motor pracuje při tlaku ve válcích v režimu nad hranicí předstihu v oblasti, kde by jinak docházelo ke vzniku klepání. Nasávaný vzduch je přirozeně chlazen expanzí před vstupen do spalovací komory.Pro úpravu motoru standardního vozu Porsche 993 kanadského krasobruslaře Elvise Stojko na výkon 820 HP použil Solaroli nový program řídící jednotky, dvě nová turba, vačky a upravený výfuk.P.S. Podle mě "nevymyslel" Solaroli nic extra. Speciální tuningové firmy vám bez problémů upraví výkon např. standardního motoru vozu Caddilac CTS-V z 564 HP na 1000 HP a nedělají z toho žádnou vědu.
Vzdy ked si myslim ze keci CR vs. SR su prec, tak prave vtedy pridu. Jeden narod so sarkazmom pohananym vlastnym nizkym sebavedomym a ten druhy s ohnivou dusou ktora sa bije do prs o vsetko co je "nase", ale oba tak strasne nepodstatne nielen zo svetoveho alebo europskeho, ale dokonca aj stredoeuropskeho hladiska. Ale ta nasa provincnost a malost je asi nas osud, vsak koniec koncov, nastastie su okolo nas aj horsi...
Třeba je to celý pravda, háček bude jen v tom nasávaném vzduchu -20°C.Z těch příspěvků mi spíš přijde, že jsou Slováci hrdí. Češi tu až na vyjímky reprezentují zdrženlivost s takovým přelomem. Škoda, že to některé bratry rozčiluje.
Slovenský král Svatopluk říká ,že je to možné. :-D
No to by chtelo tresknúť po te tvoji lahvi co máš na puse pepa :-D abys se raz a navzdy probral ze sna:-P:-P:-P:-D
Taky si myslím, že to je nějaký podfuk. Někdo by to mohl ale ověřit. Zajet tam se svým autem a ať mu upraví motor na 1.000 HP se spotřebou 6 l/100 km. Po změření spotřeby a výkonu na brzdě tomu uvěřím :-P P.S. V propagačních videech žádné měření na brzdě před a po úpravě motoru v renomované zkušebně není...
já nemyslím že je to podfuk, jenom neuvedli všechny důležité! informace.Ochladit vzduch stlačený na 2.8baru na teplotu -20 stupňů vyžaduje obrovskou energii kterou podle mě dodávají zvlášť v chladiči,(tipnul bych kapalný dusík,CO2 nebo helium) tato energie se pak předá zpět při spalování ve válci (ochladí válec a přitom několikrát znásobí tlak ve válci).Přirovnal bych to k autu na stlačený vzduch v kombinaci se spalováním.Rozhodně je k tomu potřeba přičíst nemalou energii k ochlazení opravdu velkého množství vzduchu.
standartní virál mající za úkol zvýšit tržní hodnotu značky neb se již brzy objeví nabídka jejího prodeje. technologicky je to nesmysl hraničící s perpetum mobile.
Toho pana, co saha na motor bych k nemu privazal a pustil motor na plny vykon:1. saha na kompresor, ktery nasava studeny vzduch2. saha za vyfuk, kdyz motor sotva bezi.3. to sani za turbem vede nekam za roh, kde je jeste dalsi kompresor pohaneny nevim cim4. ten nasavany vzduch je extra ochlazen.5. do airboxu vedou kdovijaky hadice. Klidne muzou privadet NOx a dale ochlazovat.6. s timhle ochlazenym vzduchem neni problem udrzet detonace pod kontrolou i pri vysokym preplnovani7. pri pridani jde z vyfuku oblacek koure, takze bezemisni to asi nebude.8. Komponenty z klikovyho mechanismu vcetne pistu z hlinikovy slitiny nechal puvodni.Tenhle motor bude dobrej asi jenom na jeden zavod.9. Formule 1 mela pres 1000 koni z 1,5 litru. Kdyz se preplnuje, tak neni problem dostat vykon.10. To brouseni kanalu kvuli turbulenci je vazne komicky odborny.11. Na tom videu je spotreba u originalniho motoru 6,9 l pri 115km/h. U toho "vylepsenyho 5,3 l. Coz asi odpovida tomu, jak motoru umele pomohly a je dost mimo slibovanou ucinnost v rozhovoru.Cely to na me pusobi jako velkej marketingovej blabol s cilem se zviditelnit a ziskat penize.
Co presne chcet ochladzovat s NOx?
No přece vzduch na vstupu, aby měl těch -20C, co uvádí v materiálech.
A co myslis, na ako principe funguje chladnicka ? Toto podla mna ochladzuje nasavany vzduch na rovnakom principe - vzduch silno skomprimuje (preto tak vykonne turbo) a nasledne prechaza cez trubicu specialneho tvaru s vhodnou aerodynamikou pre dosiahnutie velmi rychlej expanzie do "volneho priestoru" valca. A kedze plati nieco ako p.V = n.R.T, kde p (tlak) velmi rychlo poklesne v dosledku velmi rychleho zvacsenia objemu vzduchu (V), pre zachovanie rovnosti sa Teplota vzduchu rapidne a rychlo znizi ... takto predsa funguje aj tvoja chladnicka a ziaden zazrak to nie je - len jednoducha fyzika. Ziadne externe chladenie preto nepotrebujes.
Motor jenom prepracuje energii schovanou v palivu, jinou vedu bych v tom nehledal. http://sk.wikipedia.org/wiki/Mern%C3%A1_spotreba_... ... - kone musi zrat
pokud chladí vzduch na -20 tak je možné do motoru předat i energii z expanze vzduchu ohřátého ve válci.Ale to by ten vzduch museli ochlazovat přinejmenším, poléváním chladiče kapalným dusíkem
Ve Formuli 1 se to nikdy neobjeví tam mají jiné starosti. :-D
Ale veď sa nerozčuluj,lukáši toho ešte veľa nevie čo sa na tomto podcenovanom slovensku vyrába :-)) Neviem prečo nás tak bratranci ľúbia podcenovať,ale neviem kde by to od nuly dotiahli oni..Lukáško ak čítaš diskusiu,ta vedz,že všetci dobre vieme že za tým stojí alberto,ani si to nijak nepripisujeme,ale normálneho človeka to predsa poteší že je tam zainteresovaný aj slovák nie?či by to bolo u vás nieako inak?Celá pravda je tá,že ALBERTO MAL NÁPAD,A DICK MU POMOHOL NÁPAD ZREALIZOVAŤ.A druhá kapitola sú golasádmajstri a internetový učni,tárajkovia veď si počkajme na výsledok a potom hodnoďme nie?:-D Vy socialistický všemudrci automechaniky :-P
Slovenský magore :-D
Ty český chudák aj ty pod ním
Dal sem ti plusku pepo:-D:-D:-D:-P
absolutní nesmysl !!!!!!!!!pístový spalovací motor vždy odevzdá teplo do spalovacího prostoru a výfukových plynů, s tím nikdo nic nenadělá. soudobý benzinový motor má účinnost cca 35%, diesel 40% a nejvyšší účinnost má dvoudobý nízkootáčkový diesel na mazut (lodě) cca 49%.vychytávky jako potah keramikou, přímé vstřikování, chudá směs pohnou s účinností v řádu procent, ale ne z 35 na trojnásobek... notabene vysoká účinnost jde do kontra s obrovským měrným výkonem, jako tady pánové předvádí 1000Nm z 2500ccm motoru a 880Nm z 2000ccm motoru a ještě pěkně naplno ve 3000 1/min u toho 2.5 motoru.... (jaképak single turbo by toto zvládlo, ještě z nízkou teplotou výfukových plynu, aby pak zvládlo pokračovat v dodávce vzduchu do 7000 1/min ???)vygenerovat tak obrovskou sílu z 2.5 a 2.0 motoru = obrovský spalovací tlak = neexistuje materiál z čeho vyrobit hlavové šrouby, aby ta hlava za minutu provozu neodskočila od bloku, leda že je pánové zvětší na dvojnásobný průměr, ale to si mohou nechat odlít nový blok a hlavu... a to vůbec nemluvím o detonacích, atd.prostě toto je nesmysl, a ta informace v sobě skrývá ne jednu, ale rovnou tři revoluční supermyšlenky: super účinnost, super materiály v motoru a super turbo.nechápu proč nějaký top tým F1 se svým nabušeným rozpočtem se honí za 18.000 1/min, když by stačilo 3x zvýšit účinnost, a mohli by při stejném výkonu točit 6.000 1/min a vyhrávat závody na neježdění do boxu tonkovat...
Som nevedel ze v F1 sa chodi do boxov tankovat :-D
no ako mi potom vysvetlis toto?http://www.youtube.com/watch...
este trochu viac info:http://automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-... ...
Souhlasím, ale počkám si na ten vynález pro pobavení. Několik let nazpět, v roce 2007, Mercedes prezentoval koncept F700 s DiesOtto motorem. Také se tehdy psalo o skoro revoluci. Kdepak je tomuto motoru konec.
... jj taky ho potrádám ... a o homogenním od GM taky nic .... :-/
Za komunistů by ten motor měl účinnost 115% :-D
motorový olej pre váš motor ja na http://www.webareal.sk/extraolej...
motorový olej castrol za najlepšie ceny je na http://www.olejlacno.sk...
... a vyráběl by 6 litrů benzínu na 100km :-)
pravicova propaganda je tak uspesna, jo? Veda byla komunisty financovana skvele, ale MAGNETRON nebo TOKAMAK zjevne pro dnesni sebevedome neznalky nic neznamena.
... jen jeste doplnim par dobovych vyrobku, ktere komunisticky state-of-the-art prumysl produkoval v roce 1989: "osvedceny" lehky nakladni vuz Avia dle licence Renault-Saviem z roku 1968, Trabant 601 (vyrazil do sveta 1963), Skoda 1203 (od roku 1968) ... tak by se dalo pokracovat dal. O stavu jinych prumyslovych odvetvi radeji pomlcim - vypocetni technika, atd. Vyrobni prostredky mnohdy pamatovali jeste Hitlera. Nekonecne fronty, poradniky na nedostatkove zbozi, uplatky, vseobecne rozkradani - po tom se vam styska?
Jdi do haje s politikou, ty rudy joudo s vymytym mozkem - jsi komunista tak nepochopis vtip a hned za vsim vidis spiknuti a propagandu.Kdyz uz mas za potrebi hajit tu komunistickou bandu zlodejskou, tak jsem zvedav na tve vysvetleni proc pri tom skvelem financovani ktere popisujes byl komunisticky blok v roce 1989 za zapadem asi tak 20 let pozadu (a to vcetne technologii ktere ukradli prostrednictvim prumyslove spionaze).
zvýšený kompresní poměr, přímé vstřikování, vnitřní plocha válce a píst potáhnutý keremickou vrstvou pomocí plasmového potahování a je to tam taky...
Keramika je málo. Už před třiceti lety byl ve zkušebně motor kompletně keramický. Takové účinnosti ale zdaleka nedosáhl.
Zelí, ty moulo ty už jsi tu zase???? ukliď se někam...B-]
Podle proklamovaných údajů jde očividně nárůst výkonu vesměs na vrub tlaku turba. Nízké teploty kapalin apod. vedou pochopitelně ke zvýšení účinnosti (neboť účinnost těchto cyklických dějů závisí na teplotě ohřívače a teplotě chladiče). To je jednoduchá fyzika. Otázkou je, jak přesně konstrukčně je tohoto dosaženo. I v případě, že by to fungovalo přesně tak, jak pánové tvrdí, rozhodně by nešlo o žádnou revoluci.
pokud se automobilky různě složitými úpravami honí za jednotkami procent lepší účinnosti motoru a tihle "garážníci" tu účinnost zvednou o několik desítek procent, přičemž odstraní nutnost katalyzátoru a chlazení, tak to není revoluce? Já bych řekl, že ano.
akby to malo 5x nizsiu spotrebu ako maju sucastne bezne motory, tak by to o revoluciu islo (kedze evoluciou sa za poslednych 10r znizila spotreba mi malo).v realite to ale take ruzove asi nebude
Podla mna ak by bol co i len najmensi naznak ze toto bude revolucia, tak by sa o panov trhali automobilky alebo ak by bol vyvoj v pociatocnych fazach tak venture capital investory. Ale kedze tam bol namiesto ich len pan Fico, tak to myslim hovori samo za seba :(
Právě jsem se chystal něco podobného napsat - ve smyslu "jaké jsou ty automobilky trotlové, že to 11 let po patentování ještě nikdo nevyrábí ..."
já tedy z termomechaniky jednou propadl, ale ptám se: je do účinnosti tohoto "skvělého" cyklu zařazen i celý proces chlazení vzduchu, chladiva atd? Protože to je energeticky docela zásadní věc.Zvětšit plochu cyklu tím, že snížím dolní mez je opravdu dobrý nápad, naráží ovšem na třetí termodynamický zákon, a to, že toto snížení musí být vykompenzováno nějakou další energií.A tedy: v labu to fungovat samozřejmě bude, a pokud "zanedbáme" energetické náklady na chlazení, tak to bude i skvěle vypadat (viz ona prezentace a grafy) - realita ale bude jinde.
Bodaj by to cele bola pravda, ale asi tak jednoduche to nebude, vie niekto fundovane okomentovat temu?
Hovořit proto o slovenském motorovém zázraku, jak jej některá média prezentují, je tak trochu zcestné. ........... No jó, Lukaši Dittrichu, nejsou to zlaté české ručičky tak je to zcestné ... Daj sa vypchať, podstatné jé že to funguje a možno to o 10 rokov bude brázdiť ulice namiesto 1.2 HTP. V tejto súvislosti je úplne irelevantné kde to skonštruujú.
Všichni by byli určitě nadšení z výkonu 200 koní při spotřebě 1,5l /100km.
No tak vzhledem k tomu, že už to použili v Americe, asi to s tím Slovenskem opravdu nebude tak slavné. Zas tolik si nefandi B-]
Ale naozaj keby s týmto prišli češi tak by sa celý svet musel pred nimi skloniť lebo nič lepšie neexistuje a všetko čo bolo doteraz bolo na úplne inom princípe však ;-)
Připoměli jste mně doby na vojně. :-)) Věčná otázka nacionality... Ptákovina, která nás, oba státy, stála pár let stagnace.Ať už tenhle motor vymyslel, kdo chtěl, je to fajn věc a Slováci na něm mají minimálně lví podíl. Gratuluju.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.