Motor roku: Osmiválec Ferrari, tříválec Ford a šestiválec Porsche

Nejvíce ocenění si z aktuálně vyhlášené ankety International Engine of the Year 2016 odnesl dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 l značky Ferrari, který slouží k pohonu modelů 488 GTB a 488 Spider, stejně tak ho v upravené verzi najdeme i v kabrioletu Ferrari California T.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory od Ferrari si odnesly hned několik ocenění, ale osmiválec z modelu 488 GTB vyhrál i celkově. Mezi „zelenými“ motory zvítězil elektrický pohon značky Tesla

Osmiválec Ferrari vyhrál v kategorii Nový motor a následně zvítězil i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a v kategorii výkonných motorů. Aby toho nebylo málo, tak v kategorii nad čtyři litry objemu zvítězil atmosférický dvanáctiválec 6,3 l z Ferrari F12tdf.

Ale teď zpátky k běžným motorům. Kategorii do jednoho litru objemu opět vyhrál tříválec Ford 1,0 l EcoBoost. Už se jedná o páté vítězství v řadě pro tento motor ve své kategorii.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třídu od 1,0 do 1,4 litru vyhrál přeplňovaný tříválec 1,2 l PureTech koncernu PSA, který měl pod kapotou třeba i náš dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW. Třídu od 1,4 do 1,8 l pak vyhrál hybridní tříválec 1,5 l v BMW i8.

Přeplňovaný dvoulitr od Mercedesu-AMG vyhrál v třídě od 1,8 l do 2,0 l a ve třídě od 2,0 l do 2,5 l zvítězil opět pětiválec Audi 2.5 TFSI. V kategorii od 2,5 l do 3,0 l vyhrál přeplňovaný plochý šestiválec Porsche použitý v modelu 911 Carrera a Carrera S. Třídu ekologického či „zeleného“ motoru vyhrál elektrický pohon automobilky Tesla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků