Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

16 komentářů

kolemjdoucí
12. května • 19:46

A v případě potřeby z toho řídící jednotka udělá dvoutakt, přebytečnej vzduch z těch solenoidů se teoreticky může použít k vyprázdnění válců mezi cykly... To bude bomba, oturbenej V8 dvoutakt od Koenigseggu :-D

Antiautomat
28. dubna • 8:25

Hm a neslo by to este jednoduchsie, rozumej elektromagneticky?

jean192
28. dubna • 10:12

Išlo, len tie elektromagnety by mali rozmer zvyšku motora. Že to nedošlo takému technickému talentu, ktorý vie vždy odhadnúť absolventa humanitnej univerzity

Antiautomat
28. dubna • 13:45

Tak si zapisujem dalsieho. Pozri si ake su v tomto dnes moznosti ty absolvent.

jean192
28. dubna • 15:02

Absolvent si to spočítal ako kopa iných pred ním. Schválne, aký prúd musí ciecť solenoidom, aby sa dosiahla sila potrebná na otvorenie a zatvorenie ventilu s tým, aby nevznikla oscilácia pri dosadnutí ventilu na sedlo a navyše ventil bol spomalený pred dosadnutím, aby sa to sedlo nepoškodilo. Kľudne počítaj s napätím 48V, aby ti stačili ampére :-). K tomu ešte rozmery cievky...

Antiautomat
28. dubna • 16:13

''na otvorenie a zatvorenie ventilu''. Dalej som necital, nie je treba. Absolvent, kym zacne teoretizovat o velkosti nejakej sily, by sa mal najprv presvedcit ako taka vec vobec funguje. Staci nakres pre nejaku strednu skolu. Idealne nejaky obrazok, z textu nie je iste ze to absolvent da. Potom by vedel, CO ma vlastne pocitat a aku hovadinu prave napisal. Napoveda: Siemens.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jean
28. dubna • 16:39

Takze ako som cakal ukrok stranou na odvedenie pozornosti, školil ťa Hranol osobne alebo Kali? :-D takze cakam, co si vypocital. Samozrejme nic, lebo si blbá lopata

Mičurin
27. dubna • 20:03

Fandím jim. Zkostnatělé velké koncerny do novinek jít nechtějí, tak proč ne malá automobilka, která se potřebuje zviditelnit. V8 OHV s dvěma ventily na válec bude snad konečně poraženo, protože zatím není nic lepšího.

Kuk Vykuk
28. dubna • 0:21

Taky jim fandím, ale už jsem za ty desetiletí fandění trochu unavenej...

Kuk Vykuk
27. dubna • 9:26

Spousty slibů a pak se nic nevyrábí natož prodává.
Kde třeba skončil ten přelomovej slovenskej motor jak se z toho mohli novináři tak podělat? Jak slovákům v diskuzích z toho narůstal hřebínek až do vesmíru. :-))

jean192
27. dubna • 15:14

Selektívna slepota? Ja som napr. ten "slovenský zázrak" označil za odrb - nerátali do celkovej bilancie energiu potrebnú na podchladenie vzduchu, preto im vyšli také sranda čísla.Ak to qoros dokáže dostať do sériovej výroby, tak to bude menšia revolúcia, pneumatické riadenie ventilov vhodné do veľkosériovej výroby sa snažia automobilky vrobiť už desiatky rokov a vždy pohoreli na energetickej náročnosti toho ovládania.

Zelí
27. dubna • 17:31

Velmi těžce se konkuruje řešení, které se vyvíjí průběžně sto let a dosáhne téměř dokonalosti. Mění se jen v detailech. Pokud toto je další z těch detailů, které zdokonalí tento pístový motor tak je to skvělé.
Obvykle se nových řešení musí chopit a prosadit ho do výroby velký hráč. Tak jak to dělá vw v posledních čtyřiceli letech. Nejsem si jist, že quoros je ten pravý, který má na to sílu.

Jan
28. dubna • 19:22

Freevalve je ve své podstatě velmi jednoduchý koncept, kde nejvíce ze všeho závisí na ovládací elektronice. Kvalitní čidla jsou již dnes levně k dispozici. Navíc pokud systém opravdu výrazně vylepší spalování a emise, mohou číňané využít jinak konstrukčně starší či jednoduší spalovací motory. Na výrobu bude také pravděpodobně levnější vložit do vozu malý kompresor a freevalve, než vyrábět jednu až čtyři vačkové hřídele a obtěžovat se s jejich laděním i opotřebením.

Antiautomat
28. dubna • 16:23

Mechanicke riesenie /pokial to nie je samozrejme zlepene z blata a v tom je problem/ je skratka mechanika. Kym sa nerozsype, bude fungovat. Vo vsetkych alternativnych /novych/ technologiach je to uz mix mechaniky, elektroniky, riadiacich algoritmov apod. Cim samozrejme sa moze dosiahnut presnejsej kontroly (o co samozrejme ide), ale zase otazka, ci to vobec za to stoji. Skor mi tak pripada, ze sa na tej dojnej krave menom zakaznik potrebuje prizivit dalsia retaz pijavic.A je jedno ci to je Qoros alebo niekto iny, robia to vsetko za nich dodavatelia a ich partneri. Ako ostatne u kazdej vacsej automobilky - objednaju sa diely z celeho sveta /casto od rovnakych dodavatelov pre rozne znacky/, zlepi sa to dokopy a da sa na to nalepka, ktora urci, ci je to bmw, audi alebo skoda.

John Doe
27. dubna • 14:06

Ak sa bavime o tom istom, tak ten motor bol modifikovany agregat z Audi. Ak si spominam, mal velmi uzko specifikovane podmienky pouzitia.Internet nemoze za to, ze to novinar zhltne aj s chlpami a cestou este 3x zle pochopi. Motor fungoval ako koncept, ktory niekto postavil doma na kolene.Za tymto stoji Koenniiiiggggssseggggg.

vajcorodka
27. dubna • 12:21

inteligencia prehovorila

Doporučujeme

Články odjinud