Motor Audi 2.5 TFSI získal pošesté ocenění „International Engine of the Year“

Motor Audi 2.5 TFSI je „Mezinárodním motorem roku 2015“ (International Engine of the Year) v kategorii 2,0 až 2,5 litru. Pětiválcový motor nyní získal toto ocenění pošesté v řadě.

Mezinárodní odborná porota složená z 65 motoristických novinářů rozhodla svým hlasováním o vítězství jednotky 2.5 TFSI ve své třídě. Porota zdůvodnila své rozhodnutí následovně: „Spolehlivá kvalita značky Audi a vynikající nastavení tohoto motoru zaručují skutečnou radost z jízdy. Žádný uměle generovaný zvuk nemůže nahradit emocionální zvuk tohoto velkolepého řadového pětiválce.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Pětiválcové motory mají v naší společnosti dlouhou tradici. Audi se díky nim vrátilo v 80. letech mezi sportovní značky. Motor 2.5 TFSI v novém modelu Audi RS 3 Sportback je ztělesněním automobilové vášně díky svému ohromnému točivému momentu, dychtivé touze po vysokých otáčkách a velmi jedinečnému zvuku. Toto ocenění je úžasným potvrzením správnosti naší strategie vývoje tohoto pokrokového motoru.“

Motor 2.5 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje v novém modelu Audi RS 3 Sportback nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Audi RS 3 Sportback je díky tomu nejvýkonnějším vozem v prémiovém kompaktním segmentu. Maximální točivý moment 465 N.m je k dispozici již od 1625 min-1 a zůstává konstantní až do 5550 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 280 km/h.

V modelu Audi RS Q3* poskytuje tento motor nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Vrcholný model řady Q3 zrychlí s pětiválcovým motorem z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Je to pojedenácté, co byl motor Audi zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year). V letech 2005 až 2009 vyhrálo Audi prestižní ocenění pětkrát v řadě s motorem 2.0 TFSI v kategorii 1,8 až 2,0 litru. Letošní triumf je pro jednotku 2.5 TFSI již šestým vítězstvím v řadě.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků