Motor 2,0 TDI umí jezdit i za 3,44 l/100 km

Přesvědčily se o tom dvě desítky náhodně vybraných čtenářů německých motoristických magazínů, jež se za volanty vozů Audi A4 2,0 TDI/88 kW vydaly na cestu Basileje do Vídně a zpět na jedinou nádrž. Všech jedenáct týmů to dokázalo, v nádrži každého z vozů navíc zůstalo ještě od 5 do 9 litrů nafty. Za volantem posádky strávily 22 hodin a průměrná rychlost se pohybovala od 74 do 81 km/h. Cílem této jízdy bylo vyzkoušet v běžném provozu spotřebu nového motoru se vstřikováním common rail a vliv řidičského stylu na tuto spotřebu.

Pro motor 2,0 TDI CR byla výrobcem ve voze Audi A4 stanovena kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, ale během zmíněné jízdy se tuto hodnotu podařilo významně snížit. Vítězný vůz vykázal nejvyšší průměrnou rychlost, ale také nejnižší spotřebu, která byla vypočtena na 3,44 l/100 km. Spotřeby ostatních aut se však lišily jen minimálně a poslední z nich dosáhlo stále velmi solidních 3,65 l/100 km. Žádná z posádek pro jistotu nezapínala klimatizaci, ale vzhledem k množství paliva, které v nádržích zbylo, si tento komfortní prvek zřejmě mohly dopřát.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků