Motor 1,2 TSI končí také ve fabii. Benzinové verze mají vždy už jen tři válce

Mladoboleslavská automobilka začne novou motorizaci fabie nabízet po její premiéře na ženevském autosalonu.

Éra motoru 1,2 TSI končí také v modelu Škoda Fabia. Čtyřválcový agregát se nabízel ve dvou výkonových verzích - 66 kW (90 koní¨) a 81 kW (110 koní).

Nyní se mladoboleslavské továrně začne pod kapotu tohoto vozu montovat přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem válců 1,0 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda tento downsizing odůvodňuje lepšími parametry tříválce, v porovnání se stávající motorizací. Už v méně výkonné variantě totiž 1,0 TSI poskytuje 70 kW (+ 4 kW v porovnání s motorem 1,2 TSI),  silnější verze má sice stále stejný výkon (81 kW), ale o citelných 25 Nm až na hodnotu 200 Nm u ní narostl maximální točivý moment.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Fabia | Škoda Fabia

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Dalším bonusem pro zákazníky má být podle Škody nižší spotřeba až o šest procent. Konkrétně u verze 70 kW má být kombinovaná spotřeba 4,3 litru na sto kilometrů, což je o tři decilitry méně než u 1,2 TSI (66 kW). U silnější varianty má být úspora paliva každých sto kilometrů 0,1 litru.

To je samozřejmě zčásti způsobeno i nižší hmotností tohoto motoru. Rozdíl oproti TSI je deset kilogramů.

Škoda | Sport | Byznys

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Škoda také pro fabii začíná nově nabízet službu Care Connect, což je vlastně tlačítko tísňového volání při nehodě nebo při poruše. Auto si také při nehodě, při níž byly aktivovány airbagy, umí zavolat o pomoc samo. Navíc si pomocí aplikace lze na chytrém telefonu ověřit, jaký je stav paliva u zaparkovaného vozu, zda jsou zamčené dveře a uzavřená okna, a lze zjistit i jeho polohu.

Cenu nových verzí zatím Škoda neprozradila.

Obsáhlou fotogalerii snímků auta, včetně jeho technických údajů, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2005
Stav: 155 965 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 407 km
Cena: 40 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků