Motor 1,2 TSI končí také ve fabii. Benzinové verze mají vždy už jen tři válce

Mladoboleslavská automobilka začne novou motorizaci fabie nabízet po její premiéře na ženevském autosalonu.

Éra motoru 1,2 TSI končí také v modelu Škoda Fabia. Čtyřválcový agregát se nabízel ve dvou výkonových verzích - 66 kW (90 koní¨) a 81 kW (110 koní).

Nyní se mladoboleslavské továrně začne pod kapotu tohoto vozu montovat přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem válců 1,0 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda tento downsizing odůvodňuje lepšími parametry tříválce, v porovnání se stávající motorizací. Už v méně výkonné variantě totiž 1,0 TSI poskytuje 70 kW (+ 4 kW v porovnání s motorem 1,2 TSI),  silnější verze má sice stále stejný výkon (81 kW), ale o citelných 25 Nm až na hodnotu 200 Nm u ní narostl maximální točivý moment.

Testy | Škoda | Kombi | Nová Fabia | Škoda Fabia

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Dalším bonusem pro zákazníky má být podle Škody nižší spotřeba až o šest procent. Konkrétně u verze 70 kW má být kombinovaná spotřeba 4,3 litru na sto kilometrů, což je o tři decilitry méně než u 1,2 TSI (66 kW). U silnější varianty má být úspora paliva každých sto kilometrů 0,1 litru.

To je samozřejmě zčásti způsobeno i nižší hmotností tohoto motoru. Rozdíl oproti TSI je deset kilogramů.

Škoda | Byznys | Sport

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Škoda také pro fabii začíná nově nabízet službu Care Connect, což je vlastně tlačítko tísňového volání při nehodě nebo při poruše. Auto si také při nehodě, při níž byly aktivovány airbagy, umí zavolat o pomoc samo. Navíc si pomocí aplikace lze na chytrém telefonu ověřit, jaký je stav paliva u zaparkovaného vozu, zda jsou zamčené dveře a uzavřená okna, a lze zjistit i jeho polohu.

Cenu nových verzí zatím Škoda neprozradila.

Obsáhlou fotogalerii snímků auta, včetně jeho technických údajů, najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 167 231 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Superb 2.5
Rok výroby: 2004
Stav: 190 869 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků