Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Předpověď, že hodně zákazníků ztratí zájem o případné rozšíření řidičáku skupiny B na motocykly nad 50 ccm, se naplňuje. Statistiky ukazují, že v Česku i Slovensku raketově rostou prodeje skútrů do 125 ccm. Současně ale klesá zájem o motocykly do 50 ccm.

Malé motorky do 125 ccm o přesně vymezeném výkonu a technické specifikaci výrazně oživily trh v tomto segmentu. Stopětadvacítka, byť „jen“ skútr s automatickou převodovkou, je už pro řadu řidičů aut adekvátním doplňkovým vozidlem k automobilu.

V Česku ještě vloni zcela jasně dominovaly motocyklovému trhu padesátky, v prvních pěti měsících jich dostalo značky 1760 kusů. Což bylo přes 23 procent českého trhu. Motocykly do 125 ccm zaznamenaly vloni ve stejném čase 1760 registrovaných kusů a 16,66 procenta z trhu.

Letos je podíl už zcela opačný. Stopětadvacítky se u nás na registracích nových motocyklů od ledna do května podílely téměř 45 procenty!

Letošní květen byl v této třídě o více než 100 procent lepší. Motocykly o objemu do 50 ccm zaznamenaly úbytek zájmu až na současných 10,88 procenta v prvních pěti měsících, což je o 13 procent méně než vloni.

Na Slovensku mají „bezřidičákové“ motorky ještě větší úspěch: v porovnání s květnem 2012 zaznamenali úředníci nárůst registrovaných stopětadvacítek – skútrů o více než 400 procent (ze 74 na 452 kusů)! Neskútry tolik netáhly – tam se zaregistrovalo 27 malých motocyklů do 125 ccm v porovnání s loňskými tabulkami jen 24.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků