Motocykly bez řidičáku: vypuklo lehké šílenství

Předpověď, že hodně zákazníků ztratí zájem o případné rozšíření řidičáku skupiny B na motocykly nad 50 ccm, se naplňuje. Statistiky ukazují, že v Česku i Slovensku raketově rostou prodeje skútrů do 125 ccm. Současně ale klesá zájem o motocykly do 50 ccm.

Malé motorky do 125 ccm o přesně vymezeném výkonu a technické specifikaci výrazně oživily trh v tomto segmentu. Stopětadvacítka, byť „jen“ skútr s automatickou převodovkou, je už pro řadu řidičů aut adekvátním doplňkovým vozidlem k automobilu.

V Česku ještě vloni zcela jasně dominovaly motocyklovému trhu padesátky, v prvních pěti měsících jich dostalo značky 1760 kusů. Což bylo přes 23 procent českého trhu. Motocykly do 125 ccm zaznamenaly vloni ve stejném čase 1760 registrovaných kusů a 16,66 procenta z trhu.

Letos je podíl už zcela opačný. Stopětadvacítky se u nás na registracích nových motocyklů od ledna do května podílely téměř 45 procenty!

Letošní květen byl v této třídě o více než 100 procent lepší. Motocykly o objemu do 50 ccm zaznamenaly úbytek zájmu až na současných 10,88 procenta v prvních pěti měsících, což je o 13 procent méně než vloni.

Na Slovensku mají „bezřidičákové“ motorky ještě větší úspěch: v porovnání s květnem 2012 zaznamenali úředníci nárůst registrovaných stopětadvacítek – skútrů o více než 400 procent (ze 74 na 452 kusů)! Neskútry tolik netáhly – tam se zaregistrovalo 27 malých motocyklů do 125 ccm v porovnání s loňskými tabulkami jen 24.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků