MOTIV.e: Gordon Murray se vrací s dalším elektromobilem

Britská společnost Gordon Murray Design ve spolupráci s japonskou Yamahou představila nový elektromobil. Jezdit má přes 100 km/h.

Jméno britského konstruktéra Gordona Murraye našim čtenářům představovat nemusíme, připomeňme snad jen, že právě on stojí za stavbou legendárního supersportu McLaren F1. Murray se spolu s kolegy ze své firmy Gordon Murray Design v posledních letech soustředí na vývoj kompaktních elektromobilů, vzpomeňme třeba jeho stavby T.25 City Car nebo T.27, s nimiž se v dohledné době počítá pro sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantně pojatá studie minivozu do města

Nyní firma Gordon Murray Design spojila své síly s konstruktéry značky Yamaha a na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu uvedla zcela novou studii MOTIV.e. Jde o zajímavý městský minivůz s důsledně zaoblenou karoserií, jež částečně připomíná základní proporce Smartu ForTwo. Vůz sveze dvoumístnou posádku a povrchové díly jeho karoserie jsou pro snížení hmotnosti vyrobeny z plastů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí překvapivě dynamickým dojmem

Vozík MOTIV.e je 2 690 mm dlouhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostní hmotnost činí 730 kg včetně baterií. Elektromotor dle tvrzení výrobce dosáhne krátkodobého výkonu 25 kW a točivého momentu až 896 Nm. Energii mu dodává li-ionový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota jako u dieselelektrického hybridu VW Twin-Up!), který lze z domácí sítě plně dobít už za 3 hodiny. Nejvyšší rychlost má být více než 105 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za méně než 15 s a na jedno nabití vůz ujede přibližně 160 km.

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Smart Fortwo 0.799
Rok výroby: 2000
Stav: 204 737 km
Cena: 30 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků