Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Mosty na D47 prý nemají potíže se statikou ani životností

Na mostech na reklamovaném úseku D47 u Ostravy nebyly shledány žádné závady, které by omezily jejich nosnost nebo životnost. Na dnešním diskusním setkání odborníků to řekl Jiří Stráský z Fakulty stavební VUT v Brně.

Ostatní závady jsou podle něj způsobené jak zhotovitelem, tak i vadnou údržbou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stav mostů dříve označilo za rizikový a omezilo na nich rychlost. 

Za současné nedostatky podle Stráského mohou nedodělky a špatná údržba. Jde například o použití nevhodného materiálu u některých spojů a jejich nedostatečné ošetření proti korozi. Kvůli špatné údržbě staveb nemůže řádně fungovat odvodňovací systém, což si může v budoucnu vyžádat nutné dřívější opravy mostu. Všechny tyto vady je nutné řešit standardní cestou v reklamačním řízení.

Trhliny na tělese mostů, které ŘSD objevilo, se podle Stráského na železobetonových stavbách objevují běžně, pouze je nutné zajistit, aby v tělese nekorodovaly ocelové spoje. To se v případě některých mostů na D47 děje.

Nejde ale o zásadní problém, který by měl přímý dopad na bezpečnost stavby. Pokud by ale pokračoval stav, kdy je izolace nedostatečná, životnost mostů by se snížila. Je proto nutné izolaci opravit, dodal.

Spor mezi ŘSD a zhotovitelem, společností Eurovia CS se vede zejména o tři velké mosty přes Odru, Opavu a železniční trať. Kromě sporu o kvalitu mostů se ŘSD a Eurovia přou o to, kdo může o zvlnění vozovky v daném úseku.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS.

Zdroj: E15.cz

Ilustrační foto: profimedia.cz

Doporučujeme

Články odjinud