Morgan Threewheeler: tříkolka je zpátky, vypadá jak Velorex

Tříkolová vozítka s vestavnými motocyklovými motory byla dobré čtyři dekády páteří produkce britské značky Morgan. Silniční verze se vyznačovaly mimořádnou hospodárností, zatímco jejich „vyladěná“ provedení excelovala dokonce na závodních tratích. Více než půl století po zastavení jejich produkce, kterou nahradily dodnes vyráběné a veskrze konvenční roadstery, připravil Morgan pro modelový rok 2011 nové provedení s prostým jménem Threewheeler, jež má jedenadvacátému století nabídnout „spojení moderní techniky s klasickým designem“. Novinka disponuje novým trubkovým rámem potaženým hliníkovými panely, díky čemuž se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 500 kg.

Pohon zajišťuje vidlicový dvouválec Harley-Davidson s objemem 1,8 l a výkonem 100 koní (74 kW), který je přenášen na zadní kolo skrze pětistupňovou převodovku Mazda. Podle Morganu zrychlí Threewheeler z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 185 km/h. Archaické, vlastně klasické linie karoserie se přenášejí i do útrob dvoumístného interiéru vyvedeného v kombinaci kůže a kovu, budoucí majitel však údajně bude moci doladit vzhled vybraného vozu přesně k obrazu svému. Threewheeler je svým způsobem bleskem z čistého nebe.

O cenových relacích zatím nevíme nic, půjde však zřejmě o stroj natolik zajímavý, že budeme veškeré informace o něm sledovat velmi bedlivě.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan Threewheeler
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků