Morgan Threewheeler: tříkolka je zpátky, vypadá jak Velorex

Tříkolová vozítka s vestavnými motocyklovými motory byla dobré čtyři dekády páteří produkce britské značky Morgan. Silniční verze se vyznačovaly mimořádnou hospodárností, zatímco jejich „vyladěná“ provedení excelovala dokonce na závodních tratích. Více než půl století po zastavení jejich produkce, kterou nahradily dodnes vyráběné a veskrze konvenční roadstery, připravil Morgan pro modelový rok 2011 nové provedení s prostým jménem Threewheeler, jež má jedenadvacátému století nabídnout „spojení moderní techniky s klasickým designem“. Novinka disponuje novým trubkovým rámem potaženým hliníkovými panely, díky čemuž se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 500 kg.

Pohon zajišťuje vidlicový dvouválec Harley-Davidson s objemem 1,8 l a výkonem 100 koní (74 kW), který je přenášen na zadní kolo skrze pětistupňovou převodovku Mazda. Podle Morganu zrychlí Threewheeler z klidu na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 185 km/h. Archaické, vlastně klasické linie karoserie se přenášejí i do útrob dvoumístného interiéru vyvedeného v kombinaci kůže a kovu, budoucí majitel však údajně bude moci doladit vzhled vybraného vozu přesně k obrazu svému. Threewheeler je svým způsobem bleskem z čistého nebe.

O cenových relacích zatím nevíme nic, půjde však zřejmě o stroj natolik zajímavý, že budeme veškeré informace o něm sledovat velmi bedlivě.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan Threewheeler
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků