Přijde mi, že nový Morgan má jednoho zásadního konkurenta, pokud člověk zvažuje jeho koupi, a sice starý Morgan. Také, ačkoliv je mi tahle malá firma strašně sympatická, přijde mi velká škoda, že nevěnovali větší pozornost detailu, zejména, přijde-li na motorový prostor. Osmiválec BMW, jakkoli technicky na výši prostě vypadá nudně. A pohled pod kapotu tohoto vozu zdaleka nepůsobí takovou radost, jakou bych očekával od prémiového roadsteru.
...potom je tou spravnou volbou Bancroft Roadster....Ale moment....ako je mozne ze to nema jednolitrovy trojvalec s troma fenmi a styrmi kompresormi? Predsa pre spravne spojenie moderneho a retro to nemoze inak byt! Ta technicka dokonalost, nefalsovany pravy vodicsky zazitok sa bez toho (v spojeni s bzuciakom za kastlikom a la koncern alebo mp3 do repraka a la BMW) predsa nemoze konat, ved aj marketing tych dvoch a pan fararv kostole tak kazali...
No a kolik tedy stojí ???
Zaklad asi 85 tis gpb...
Šaškárna to nemá LED :-D
Nadhera!
A zajímalo by mě jak se u takových aut řeší současné přísné legislativní podmínky, jako např. povinná stabilizace, kontrola tlaku pneumatik a další a další nařízení a povinnosti?
Pokud vím, tak na vozidla, kterých se vyrobí ročně jen nějaké omezené množství(1000ks?), platí výjimka z běžných předpisů pro běžně masové vyráběná auta. Případně, se dá určité vozidlo homologovat jako motocykl.
Jo, to by smysl dávalo. Homologace něčeho jako něco jiného je ale vlastně podvod a nechápu, že to jde. Auto jako motocykl, náklaďák jako traktor (Tatraktor),...
Myslím, že s tímhle fíglem pracoval i naposledy oživený SAAB, kdy využíval auto již nevyhovující konstrukce(9-3), ale nevyrobil jich víc než nějaký počet, tudíž se vyhnuli některým nařízením. Celý Morgan, Caterham, Ariel nebo Donkervoort by nemohli nic vyrábět pokud by měli plnit bezpečnostní kriteria stejná jako pro velkosériovou produkci. Ale emise a další věci spojené s motory platí normálně jako třeba u motorek. Ono je to s tou homologací na motorku občas takové nejasné, stejný model je v jednom státě motorka a v druhém auto. Kritéria jsou po světě různá. Ono se není čemu divit, jelikož někdy je to celkem na hraně - hlavně u tříkolek. Zrovna teď řeší Polaris problém, jelikož v některých státech USA nechtějí uznat nový Slingshot jako motorku, jelikož má sedačku místo sedla.
Ono je to komplikovanější. Když například vyvinete a zhomologujete auto v určitém roce, tak pro něj platí pravidla toho roku homologace. A pak na tom modelu můžete dělat dílčí modifikace a dále jej prodávat, ikdyž některé jeho součásti už nevyhovují. U nás takhle byla například řešena Tatra 700. Vůz má v TP zapsáno jako název Tatra 613, modelový rok 96. Podobnou taktiku zvolil Mercedes, když vyšlo na jevo, že jeho nová S klasse by nedostala homologaci, protože používá v té době čerstvě zakázané chladící médium v klimatizaci. Využili proto faktu, že základ nového Ska byl silnou modifikací předchozí verze a otypovali ho v podstatě jako facelift, ačkoli vzhledově se jedná o velmi rozdílný vůz. Netřeba zmiňovat, že francouzi se do nich hned pustili:)
Mě vždy mrzí, když někdo evidentně něčemu rozumí, má zajímavé informace, a pak to celé zkazí tím, že píše s hrubkami, nebo píše všelijaké vymyšlené patvary a podobně. Proč?Když se slovo najevo rozdělí, tak vznikne nesmysl. Jevo přece nic neznamená, není to žádné slovo. A podobně Ska. Co to má být? Buď napíšu eska, nebo jen S. Ale úplně nejhorší je na tom to, že vy napíšete na jevo, přečte si to x lidí, a zítra bude psát na jevo hromada dalších lidí. A pak další a další... Viděli to přece na internetu, tak to musí být správně. V tomhle je obrovská nevýhoda (bohužel i zneužívaná síla) internetu - v ovlivňování lidí a rychlém šíření, množení a řetězení všeho špatného.
Budu si příště dávat lepší pozor. Pravopis byl a je moje velká slabina.
A co je na tom špatného ? Člověk si od přírody vše upravuje a zjednodušuje, jestli něco víte o vývoji jazykovědy, tak Vám musí byt jasné, že toto je bohužel budoucnost našeho jazyka.
Ano, vím to. I degenerace je vývoj.
Autíčko krásné, taková mám rád. Liťáky se k tomu opravdu moc nehodí, ale dá se to snést (případně vyměnit). Ovšem co je hrůza, je volant. Takový tam prostě nepatří.A taky se mi zdálo opěradlo řidiče nějak skloněné doleva. Klam?Jinak doufám, že jste s tím nejezdili, jako na fotkách, bez přední značky. To se přece nesmí a neměli byste k tomu navádět :-)
Oni tam musí mít volant s airbagem, protože to vyžaduje - stejně jako ABS - evropská legislativa. Ale hádám, že první věc, co spousta majitelů udělá je, že si objednají krásný dřevěný volant. Hezké dělá třeba italská manufaktura Nardi.
ad volant.. Auto nemá žádnou elektroniku, krom ABS.. TAkže až to v první zatáčce pošleš "do lesa" tak budeš rád, že alespoň ten airbag tam dali:-DAle souhlas.. K retro autu to chce i retro volant.. A možná by se to dalo udělat i tak, aby se tam ten pytel vlezl...
Cože motor BMW, proc tam proboha nedali něco od Hondy !
Protože k retro autu se hodí retro motor, a třináct let stará N62 to bezvadně splňuje ;-)To že chlastá jak protržená, přilepšuje si olejem, ve 180 tisících je nutná výměna hlavy a na stejný výkon potřebuje o litr objemu víc než konkurence u takového auta prostě nevadí.Za mě palec nahoru, auto má styl.
Zni to rozumně :) ten motor není špatný, je to všechno o chování řidiče a poctivé údržbě.
Protože by to bylo jako vzít si tenisky k obleku. Tím by si přece úplně pokazili jednak jméno a jednak charakter a zaměření auta. Musíš se na to dívat z obecnějšího pohledu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.