Morgan EvaGT: hliníkový retro cesťák odhalen

Morgan stvořil zcela nový model EvaGT. Nabídne zajímavý retro vzhled, výbornou kombinaci výkonu a hmotnosti i místo pro čtyři.

Morgan nám zatím ukázal jen počítačové malůvky svého nejnovějšího výtvoru, nejde však o žádný sen či dobrý plán. Novinka jménem EvaGT je skutečným modelem, který se bude vyrábět, dokonce si jej již nyní můžete objednat. Ale nepředbíhejme a podívejme se na vůz pěkně popořádku.

Jde o sportovní kupé velmi klasických tvarů, které je podle Morganu určeno pro „mladé rodiny s dětmi”. Zní to jako věta z programu sociálních demokratů, ale spíše než snaha zalíbit se masám či získat na vůz nějakou tu evropskou dotaci stojí za touto proklamací vnitřní uspořádání vozu 2+2, které vyhoví nejvýše dvěma dospělým a dvěma dětem. Design zůstává veskrze „morganovský”, tedy zabarikádovaný kdesi v hluboké minulosti. Na první pohled připomene nejvíce slavné BMW 328 ze třicátých let, maska chladiče pak zřetelně evokuje Bugatti.

Přes svůj klasický zevnějšek je ale EvaGT velmi moderním vozem. Karoserie je kompletně vyrobena z hliníku, což vozu dodává relativně nízkou hmotnost ve výše 1 250 kilogramů, přitom má ale plně vyhovovat evropským i americkým bezpečnostním předpisům. O pohon vozu se stará technika BMW, v tomto případě přeplňovaný třílitrový šestiválec známý z modelů s označením 35i. Výkon obvyklých 225 kW neboli 306 koní se dále k zadní ose posouvá přes šestistupňovou automatickou, nebo manuální převodovku.

S touto výbavou zrychluje „Evička” na stovku za 4,5 sekundy a rozparádí se až k 273 km/h. Kombinovaná průměrná spotřeba paliva má přitom činit 7 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Pokud vás tento vůz zaujal, můžete si jej spolu se složením zálohy ve výši 5 000 liber již nyní objednat. Jeho cena není známa, automobilka pouze slibuje konkurenceschopnou cifru v rámci třídy podobných vozů, zato bylo dáno ve známost, že se první zákazníci vozu dočkají na začátku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan EvaGT
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků