Morgan EvaGT: hliníkový retro cesťák odhalen

Morgan stvořil zcela nový model EvaGT. Nabídne zajímavý retro vzhled, výbornou kombinaci výkonu a hmotnosti i místo pro čtyři.

Morgan nám zatím ukázal jen počítačové malůvky svého nejnovějšího výtvoru, nejde však o žádný sen či dobrý plán. Novinka jménem EvaGT je skutečným modelem, který se bude vyrábět, dokonce si jej již nyní můžete objednat. Ale nepředbíhejme a podívejme se na vůz pěkně popořádku.

Jde o sportovní kupé velmi klasických tvarů, které je podle Morganu určeno pro „mladé rodiny s dětmi”. Zní to jako věta z programu sociálních demokratů, ale spíše než snaha zalíbit se masám či získat na vůz nějakou tu evropskou dotaci stojí za touto proklamací vnitřní uspořádání vozu 2+2, které vyhoví nejvýše dvěma dospělým a dvěma dětem. Design zůstává veskrze „morganovský”, tedy zabarikádovaný kdesi v hluboké minulosti. Na první pohled připomene nejvíce slavné BMW 328 ze třicátých let, maska chladiče pak zřetelně evokuje Bugatti.

Přes svůj klasický zevnějšek je ale EvaGT velmi moderním vozem. Karoserie je kompletně vyrobena z hliníku, což vozu dodává relativně nízkou hmotnost ve výše 1 250 kilogramů, přitom má ale plně vyhovovat evropským i americkým bezpečnostním předpisům. O pohon vozu se stará technika BMW, v tomto případě přeplňovaný třílitrový šestiválec známý z modelů s označením 35i. Výkon obvyklých 225 kW neboli 306 koní se dále k zadní ose posouvá přes šestistupňovou automatickou, nebo manuální převodovku.

S touto výbavou zrychluje „Evička” na stovku za 4,5 sekundy a rozparádí se až k 273 km/h. Kombinovaná průměrná spotřeba paliva má přitom činit 7 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Pokud vás tento vůz zaujal, můžete si jej spolu se složením zálohy ve výši 5 000 liber již nyní objednat. Jeho cena není známa, automobilka pouze slibuje konkurenceschopnou cifru v rámci třídy podobných vozů, zato bylo dáno ve známost, že se první zákazníci vozu dočkají na začátku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan EvaGT
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků