Morgan EvaGT: hliníkový retro cesťák odhalen

Morgan stvořil zcela nový model EvaGT. Nabídne zajímavý retro vzhled, výbornou kombinaci výkonu a hmotnosti i místo pro čtyři.

Morgan nám zatím ukázal jen počítačové malůvky svého nejnovějšího výtvoru, nejde však o žádný sen či dobrý plán. Novinka jménem EvaGT je skutečným modelem, který se bude vyrábět, dokonce si jej již nyní můžete objednat. Ale nepředbíhejme a podívejme se na vůz pěkně popořádku.

Jde o sportovní kupé velmi klasických tvarů, které je podle Morganu určeno pro „mladé rodiny s dětmi”. Zní to jako věta z programu sociálních demokratů, ale spíše než snaha zalíbit se masám či získat na vůz nějakou tu evropskou dotaci stojí za touto proklamací vnitřní uspořádání vozu 2+2, které vyhoví nejvýše dvěma dospělým a dvěma dětem. Design zůstává veskrze „morganovský”, tedy zabarikádovaný kdesi v hluboké minulosti. Na první pohled připomene nejvíce slavné BMW 328 ze třicátých let, maska chladiče pak zřetelně evokuje Bugatti.

Přes svůj klasický zevnějšek je ale EvaGT velmi moderním vozem. Karoserie je kompletně vyrobena z hliníku, což vozu dodává relativně nízkou hmotnost ve výše 1 250 kilogramů, přitom má ale plně vyhovovat evropským i americkým bezpečnostním předpisům. O pohon vozu se stará technika BMW, v tomto případě přeplňovaný třílitrový šestiválec známý z modelů s označením 35i. Výkon obvyklých 225 kW neboli 306 koní se dále k zadní ose posouvá přes šestistupňovou automatickou, nebo manuální převodovku.

S touto výbavou zrychluje „Evička” na stovku za 4,5 sekundy a rozparádí se až k 273 km/h. Kombinovaná průměrná spotřeba paliva má přitom činit 7 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Pokud vás tento vůz zaujal, můžete si jej spolu se složením zálohy ve výši 5 000 liber již nyní objednat. Jeho cena není známa, automobilka pouze slibuje konkurenceschopnou cifru v rámci třídy podobných vozů, zato bylo dáno ve známost, že se první zákazníci vozu dočkají na začátku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan EvaGT
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků