Moravskoslezský automobilový klastr se zapojil do projektu AutoNet

Významný mezinárodní projekt AutoNet, jehož cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu, přinesl českým firmám nové kontakty na potencionální zákazníky či dodavatele a možnost spolupráce se zahraničními výrobními podniky, výzkumnými centry a vysokými školami.

Projektu se zúčastnilo celkem 385 společností ze 7 zemí Evropské unie. Garantem a koordinátorem projektu AutoNet v České republice byl Moravskoslezský automobilový klastr (MAK) se sídlem v Ostravě.

V roce 2009 se devět automobilových klastrů ze sedmi evropských zemí (Česká republika, Německo, Itálie, Slovinsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko) zapojilo do projektu AutoNet. Mezinárodní projekt pomáhal nastartovat inovace tím, že propojil jednotlivé aktéry v odvětví automobilového průmyslu nejen v Evropské unii, ale i mimo ni.

„Konkrétně jsme například pro téměř 40 českých organizací vytvořili prostor pro obchodní jednání ve všech zúčastněných zemích a také ve třech významných teritoriích mimo Evropu (Turecko, Ukrajina, Rusko),“ říká Dominik Kovalčík, projektový manažer AutoNetu v České republice a dodává: „Čeští zástupci z oboru Automotive se dále podíleli na odborných konferencích zaměřených na mechatroniku, alternativní pohony, simulace a modelování, ekologii nebo produkci lehkých materiálů.“

Výstupy z projektu AutoNet budou navíc ovlivňovat určování strategie automobilového průmyslu prostřednictvím významné instituce CLEPA – Evropská asociace dodavatelů pro Automotive.

Během 36měsíčního trvání projektu byla vytvořena stabilní síť firem, výzkumných středisek, univerzit, mezinárodních organizací a veřejných institucí, která spolupracovala za účelem podpory inovací v různých aspektech automobilového průmyslu.

V současné době je Evropská unie jedním z největších světových výrobců motorových vozidel, velkým zaměstnavatelem a hlavní hnací silou v inovacích v řadě jejích zemí. „Inovace je klíčová pro udržení konkurenceschopnosti regionů střední Evropy,“ říká Dominik Kovalčík.

O projektu AutoNet:

Cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu např. v oblastech elektromobility a mechatroniky a rozšíření obchodních aktivit v rámci střední Evropy. Podpora inovačního prostředí pro vytváření nových procesů, materiálů a produktů v automobilovém průmyslu. Rozšíření spolupráce v tzv. inovačním trojúhelníku (univerzity a další výzkumné a vývojové instituce, malé a střední podniky, vládní instituce).

Projekt AutoNet v číslech:

1394 bilaterálních setkání; 1042 účastníků konferencí; 472 kontaktů v databázi; 385 zúčastněných společností; 36 měsíců projekt probíhal; 8 uzavřených dohod o spolupráci; 7 zemí Evropské unie; 3 výroční konference.

Moravskoslezský automobilový klastr:

Byl založen v roce 2006 za účelem vytváření podmínek a podpory konkurenceschopnosti členů pro udržitelný rozvoj regionu. Rozvíjí a podporuje spolupráci a koordinaci činností, inovační projekty s přidanou hodnotou. Vytváří podmínky a podporuje konkurenceschopnost členů pro udržitelný rozvoj regionu. Buduje důvěru a pozitivní postoje vůči automobilovému průmyslu. MAK je jediným automobilovým klastrem a jedním z nejlépe hodnocených klastrů v České republice s počtem 61 členů. MAK má sídlo v Podnikatelském inkubátoru na VŠB-TU v Ostravě.

Zdroj: Moravskoslezský automobilový klastr
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků