Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou

Pětašedesátiletý šéf Ferrari Luca di Montezemolo zažil s italskou značkou časy dobré i zlé. Nyní je spolu s ní na vrcholu. Loni Ferrari prodalo rekordních 7318 supersportů, což bylo o 50 procent více než v roce 1991, když Montezemelo stanul v čele firmy. V rozhovoru pro Automotive News Europe zhodnotil poslední vývoj:
  • Jsme na tom opravdu dobře. Novinka LaFerrari (na snímku nahoře) byla vyprodána dokonce ještě dříve, než se veřejnosti představila na ženevském autosalonu. I přes to ale není mým cílem letos růst produkce, nýbrž zvýšení exkluzivity Ferrari. To ochrání naše ziskové rozpětí a také hodnotu vozů našich zákazníků.
  • Naše marže na vůz je kolem 15 procent, loni to bylo 14,4 procent a v roce 2011 ještě méně, 14,1 procent. Rosteme, ale nebude snadné to udržet, protože se chystáme hodně investovat.
  • La Ferrari je zcela nový model. Jeho inovativní technologie využijeme na dalších vozech v budoucnosti. Naším nejstarším vozem je model California. Byl představený v roce 2008, v roce 2011 prodělal facelift. (California je nejlevnější vůz Ferrari, v Itálii stojí 183 631 eur.)
  • Chystáme se obnovit pět modelů. To bude obrovský úkol, bude to velmi složité pro tak malou společnost, jakou je Ferrari.
  • Životní cyklus modelů Ferrari je obecně sedm let, u některých modelů osm let.
  • Naše tržby za jeden vůz neustále rostou. Zásluhu na tom má hlavně větší nabídka doplňkové výbavy a pak také rozvoj našeho zákaznického programu, jsme schopni splnit každé přání našich zákazníků. 
  • Ti si přejí v  průměru dovybavit svůj vůz zhruba za 25 000 eur. Mnozí ale požadují výbavu „ušitou“ jim na míru. To obnáší v průměru dalších 50 000 eur na vůz. Za to od nás dostanou unikátní auto, které neztrácí ani s léty na hodnotě.
  • Na licencích a merchandisingu jsme loni získali kolem 50 milionů eur, a tohle číslo stále roste. Dnes máme 50 malobochodních prodejen Ferrari po celém světě.
  • Dělíme se o zisk s našimi 3000 zaměstnanci. Na jaře dostali v průměru navíc 8500 eur. Ale poskytujeme jim i mnoho dalších výhod. Zdarma třeba naše fitness centrum, podporujeme dcery a syny našich zaměstnanců, platíme jim například až do konce jejich studia učebnice a skripta.
  • Proč to děláme? Vždycky jsem říkal a znovu to opakuji i teď: Abyste mohli dělat ta nejlepší auta na světě, potřebujete ty nejlepší lidi. Ti lidé jsou největší jmění Ferrari.
Klepněte pro větší obrázek
Luca di Montezemolo s jezdcem F1 Michaelem Schumacherem.
 


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků