Modernizovaný Nissan Leaf oficiálně. Díky novým bateriím ujede až 250 km

Zdá se, že je dnešní den vyloženě zaměřen na elektrická auta. Už jsme tu měli tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf ve službách MDČR a ve stejnou chvíli přichází shodou okolností opět Nissan s představením modernizované verze svého elektrického hatchbacku. Facelift znamená pro Leaf hlavně nové baterie, které umožní dojezd až 250 kilometrů.

Elektromobily | Hatchbacky | Názory | Nissan

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Nové akumulátory mají kapacitu 30 kWh, jsou o 21 kg těžší než ty stávající, ale vnější rozměry mají naprosto shodné. Dříve Leaf ujel maximálně 150 km/h, po faceliftu by to mělo být o sto kilometrů více, což by Leaf výrazně posunulo před elektrické konkurenty. Co se nabíjení týká, tam k žádným změnám nedošlo. Na nové baterie se vztahuje záruka osm let nebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu také drobnosti typu bronzové barvy karoserie nebo systému NissanConnect EV, který umožňuje přes chytrý telefon kontrolovat stav nabití vozu a případně spustit vyhřívání nebo chlazení interiéru ještě v době, kdy je vůz připojený do zásuvky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Modernizovaný Leaf bude vyráběn v britském Sunderlandu, první auta dorazí na trh v lednu příštího roku. Zatím ale není zcela jasné, jak to bude s výbavou. Podle dřívějších informací boudou nové baterie dostupné pouze pro vyšší výbavy, ale stejně tak se může stát, že konkrétně na český trh dorazí pouze jedna verze. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků