Modernizovaný Nissan Leaf oficiálně. Díky novým bateriím ujede až 250 km

Zdá se, že je dnešní den vyloženě zaměřen na elektrická auta. Už jsme tu měli tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf ve službách MDČR a ve stejnou chvíli přichází shodou okolností opět Nissan s představením modernizované verze svého elektrického hatchbacku. Facelift znamená pro Leaf hlavně nové baterie, které umožní dojezd až 250 kilometrů.

Elektromobily | Hatchbacky | Názory | Nissan

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Nové akumulátory mají kapacitu 30 kWh, jsou o 21 kg těžší než ty stávající, ale vnější rozměry mají naprosto shodné. Dříve Leaf ujel maximálně 150 km/h, po faceliftu by to mělo být o sto kilometrů více, což by Leaf výrazně posunulo před elektrické konkurenty. Co se nabíjení týká, tam k žádným změnám nedošlo. Na nové baterie se vztahuje záruka osm let nebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu také drobnosti typu bronzové barvy karoserie nebo systému NissanConnect EV, který umožňuje přes chytrý telefon kontrolovat stav nabití vozu a případně spustit vyhřívání nebo chlazení interiéru ještě v době, kdy je vůz připojený do zásuvky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Modernizovaný Leaf bude vyráběn v britském Sunderlandu, první auta dorazí na trh v lednu příštího roku. Zatím ale není zcela jasné, jak to bude s výbavou. Podle dřívějších informací boudou nové baterie dostupné pouze pro vyšší výbavy, ale stejně tak se může stát, že konkrétně na český trh dorazí pouze jedna verze. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků