Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Dnešním dnem končí spekulace o vzhledu modernizované Škody Octavia. Automobilka do světa vypustila první snímky, které odhalují také novinky v interiéru.

Facelift Octavie třetí generace přichází téměř po čtyřech letech od jejího odhalení (stalo se tak v prosinci 2012 ve Škoda Muzeu). Už v polovině letošního roku proběhla malá modernizace, nový litrový motor a praktický deštník pod sedadlem spolujezdce ale na první pohled nepoznáte. Škoda nás poměrně dlouho napínala a později přiznala, že bestseller dostane rozdělené světlomety, a ty budou stoprocentně tématem mnoha diskusí.

Testy | Škoda | Hatchbacky | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Zákulisní informace napovídaly, že budou světlomety rozděleny uvnitř každého z nich, a že se nebude jednat o styl minulé generace Mercedesu třídy E, to se ale nakonec nepotvrdilo. Světla (nově mohou být i plně diodová) rozděluje přední nárazník a vnitřní segmenty se téměř dotýkají masky chladiče. Dokonce i ta prošla obměnou – dostala citlivěji zakomponovaný radar adaptivního tempomatu, který bude stejně jako dosud dostupný za příplatek. Spodní část nárazníku je elegantnější a vodorovně rozdělená tenkou lištou. Zajímavá je kapota ve stylu Superbu a Kodiaqu. Dostala výraznější prolisy, na blatníky však nenavazuje s bočním přesahem.

Pár důležitých změn najdeme také vzadu. Svítilny mají novou grafiku, nepůsobí tak jednolitě a z karoserie pocitově vystupují. Charakteristický světelný prvek ve tvaru písmene C zůstal zachován, stejně jako prolisy víka zavazadelníku. Dokonce i s nárazníkem si designéři trochu pohráli – je výrazněji horizontálně členěný a bezpečnostní odrazky jsou o něco užší.

Tajné | Design | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Změny uvnitř se týkají pouze palubních přístrojů. Dosud mohla mít Octavia nanejvýš osmipalcový dotykový displej s tlačítky po stranách, facelift však přinesl o 1,2 palce větší úhlopříčku (Columbus) a u všech verzí (Swing, Bolero, Amundsen, Columbus), kapacitní displej se skleněným designem a softwarová tlačítka známá z Kodiaqu. Ze Superbu a Kodiaqu zde našel cestu WLAN hotspot, na přání dokonce se slotem pro externí kartu SIM pro síť 4G LTE. Nechybí ani online služby Škoda Connect, které se dále dělní na Infotainment Online a Care Connect. Druhý zmíněný systém je dostupný ve všech liniích Octavie kromě verze G-Tec spalující také zemní plyn.

Octavii byla ze strany uživatelů často vyčítána například absence systému hlídání slepého úhlu, ten už je ale nově k dispozici a společně s ním i další bezpečnostní pomocníci. Řeč je například o vylepšeném systému Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistentu pro couvání s přívěsem, nebo asistentu pro couvání z parkovacího místa, který prostřednictvím silných ultrazvukových radarů detekuje vozidla přijíždějící ze stran.

Zajímavosti | Škoda | Škoda Octavia

S Octavií můžete porazit i Ferrari. Stačí k tomu rozbitá silnice a nejasné okolnosti

Škodovka zapracovala také na Simply Clever řešeních, se kterými je nejčastěji spojována škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Nově se v nabídce objevuje možnost personalizace klíče, do kterého si může více uživatelů uložit osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, držáky nápojů usnadňující otevíraní lahví (známe ze Superbu), vyjímatelná svítilna v zavazadelníku (také známe ze Superbu, pouze pro kombi) nebo sklopné stolky na zadní straně předních opěradel. Ty jsou vlastní zejména vozům MPV a SUV.

Motorová paleta podle všeho žádných změn nedoznala. Stále jsou v nabídce agregáty o objemech od 1,2 do 2,0 litru a výkony v rozmezí 63 (1.2 TSI) až 135 kW (2.0 TDI). Motory 1.8 TSI (132 kW) a 2.0 TDI budou v nabídce také s pohonem všech kol a nechybí ani adaptivní podvozek DCC, který Octavia dostala už v polovině roku v rámci modelové péče.

Tajné | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia velmi brzy skončí! Ale co bude dál?

Vůz bude možné objednat od konce letošního roku, první exempláře se k zákazníkům dostanou začátkem příštího roku. Modernizace se zatím týká pouze standardního provedení, příjem objednávek na RS a Scout by měl být zahájen v únoru 2017. Chybět nebude ani posílená verze „eresa“ známá jako RS230. Její dvoulitrový turbomotor si výkonově polepší o 15 kW a ponese označení RS245.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků