Modernizovaná rodina Volkswagenu Transporter (T5) již na českém trhu

Divize užitkových vozů Volkswagen uvádí na český trh modernizovanou modelovou řadu s interním označením T5. Nové modely Multivan, Transporter, Caravelle a California tak mají být hospodárnější, čistější, kultivovanější a dynamičtější než dosud. Vděčí za to především novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail a dalším technickým úpravám. Vzhled přídě byl přizpůsoben novému jazyku značky Volkswagen, uvnitř pak čekají na posádku nové informační, zábavní a asistenční systémy, které dále zvyšují komfort a bezpečnost.

Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o další víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají až do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen „Typ 2“ vycházející z Brouka. Tento všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho mobilitu a variabilitu. Dodnes se prodalo více než 8 milionů všech Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Volkswagen vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan, otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi pak vznikají v polské Poznani.

Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová dodávka (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter). V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s poněkud tvrdým přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5. Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem 2,0 litru, které se dodávají ve výkonových stupních 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Nejvýkonnější provedení přitom spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce jen dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5. Mezi přednosti nových vznětových motorů common rail patří výrazně dynamičtější průběh výkonu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o deset procent nižší než dosud. S tím samozřejmě souvisí odpovídající snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až o 1,9 litru paliva méně než dosud, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Transporter (T5) 2010
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků